Reklama Biedronki wprowadzała w błąd

Plakaty reklamujące promocję „Lato na 5 z Biedronką”, w ramach której przy zakupie 5 lodów klient otrzymywał dwa dodatkowe gratis powinny zostać zmienione, ponieważ wprowadzały w błąd - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Reklama Biedronki wprowadzała w błąd

Osoba, która w określonym terminie kupiła 5 objętych promocją lodów impulsowych, miała prawo do odbioru przy kolejnych zakupach 2 identycznych lodów - bezpłatnie, w formie gratisu. Lody te musiały być identyczne z dwoma spośród pięciu zakupionych przez konsumenta lodów promocyjnych.

Autorka skargi stwierdziła, że nabrała się na reklamę, bo nie znalazła nigdzie informacji, że dwa dodatkowe lody muszą być identyczne jak zakupione wcześniej. Musiała zapłacić za wszystkie lody bo dwa dodatkowe „nie spełniały zasad promocji”. „Zapis o identyczności lodów znajduje się w regulaminie, ale chyba nikt kto wchodzi do sklepu nie zaczyna czytać długiego regulaminu tylko kieruje się plakatami/reklamą. Na plakatach nie tylko nie ma takiej informacji, a także znajdują się błędne grafiki wprowadzające w błąd." - napisano w skardze.

Firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka poinformowała KER, że jeszcze w trakcie trwania akcji wprowadzono zmiany w reklamach, które wspierały promocję, bo już wówczas pojawiły się zarzuty ze strony klientów. „Po otrzymaniu komunikatów od konsumentów, że zasady promocji nie są dla wszystkich w pełni zrozumiałe, już w 3 dni po rozwieszeniu plakatów promujących akcję promocyjną, Biedronka zmieniła komunikat zamieszczony na plakatach i rozszerzyła go o dodatkowe informacje dot. limitów i ograniczeń Akcji Promocyjnej. Dodatkowo, konsument na bieżąco wraz z paragonem fiskalnym otrzymywał informacje, jaką liczbę lodów już zakupił w ramach Akcji Promocyjnej i jaką liczbę lodów powinien jeszcze zakupić w celu uzyskania uprawnienia do otrzymania dwóch lodów gratis” - napisano w odpowiedzi na zarzuty.

Komisja Etyki Reklamy mimo tych wyjaśnień uznała, że reklama nie była prowadzona z należytą starannością i zgodnie z dobrymi obyczajami. Stwierdziła, że może nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy. Wskazała też, że reklama ta wymaga modyfikacji w zakresie wykorzystanej w niej infografiki. Doceniła zarazem działania Jeronimo Martins Polska, która po otrzymaniu sygnałów od klientów, że reklama jest błędnie odczytywana – zmodyfikowała plakat zarówno w warstwie graficznej jak i w warstwie słownej.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana