ProSiebenSat.1, TF1 Group i Mediaset w sojuszu chcą walczyć na rynku internetowego wideo

Trzy europejskie grupy medialne - ProSiebenSat.1, TF1 Group i Mediaset - zawarły porozumienie, zgodnie z którym będą prowadzić wspólne działania dostarczając treści i rozwijając obecność w segmencie multi-channel networks (MCN). Wszyscy trzej wydawcy związali się ze sobą biznesowo wymieniając udziały w podległych sobie spółkach.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W ramach trójstronnego porozumienia TF1 i Mediaset zainwestują w należące do ProSiebenSat.1 Studio71. Pierwsza ze stacji wykupi 6,1 proc., a druga - 5,5 proc. udziałów w Studio71. Łączna wartość inwestycji zamknie się kwotą 53 mln euro, zaś w rękach ProSiebenSat.1 pozostanie wciąż 70 proc. udziałów Studio71.

Umowa przewiduje też, że ProSiebenSat.1 przejmie mniejszościowe udziały w należącym do TF1 Finder Studios, firmy działającej w obszarze MCN. Z kolei ProSiebenSat.1 i Mediaset w ramach joint venture mają rozwijać aktywność Studio71 na rynku włoskim.

Wszyscy partnerzy porozumienia podkreślają, że ich sojusz przyniesie nie tylko biznesowe korzyści nadawcom, ale także internautom, którzy otrzymają dostęp do szerszej oferty programowej w obszarze internetowego wideo.

Założone w 2013 r. Studio71 działa w segmencie internetowego wideo zajmując się produkcją treści, a także ich marketingiem oraz monetyzacją. Miesięcznie firma dociera ze swoimi produkcjami do 500 mln odbiorców w Niemczech, jednak w sumie Studio71 ma swoje przedstawicielstwa w 5 krajach w Europie. Teraz, dzięki nowej umowie firma otworzy biura także w Paryżu oraz Mediolanie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu