Przeglądarki internetowe: Chrome mimo spadków zdecydowanym liderem, w górę Safari

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w grudniu 2019 r., tak jak miesiąc wcześniej, zanotowała spadek udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku. Dominująca pozycja lidera aplikacji Google pozostaje jednak niezagrożona.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w grudniu ub.r. Chrome miał w skali globalnej 63,67 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 64,26 proc. w listopadzie.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 16,74 proc. do 17,65 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox - ze spadkiem z 4,47 proc. do 4,39 proc.

Podobna sytuacja miała miejsce miesiąc wcześniej, kiedy Chrome stracił, a Safari zyskała. Jak widać jednak, przewaga przeglądarki Google wciąż jest ogromna.

Top 5 grudniowego rankingu zamykają aplikacje Samsung Internet i UC Browser. Udział pierwszej z nich wzrósł z 3,29 proc. do 3,45 proc., a drugiej zmalał z 2,95 proc. do 2,86 proc.

grafika

Polska: Chrome czwarty raz z rzędu w dół

W Polsce Chrome także zanotował spadek. Przeglądarka Google miała w grudniu ub.r. 73,65 proc. udziału, wobec 74,17 proc. w listopadzie. To czwarty miesiąc z rzędu kiedy Chrome traci na naszym rynku.

Wciąż jednak daleko w tyle za aplikacją Google są w Polsce konkurencyjne przeglądarki: Firefox (wzrost z 9,34 proc. do 9,49 proc.), Opera (wzrost z 4,61 proc. do 4,92 proc.), Samsung Internet (spadek z 4,41 proc. do 4,36 proc.) oraz Safari (wzrost z 3,62 proc. do 3,76 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały