SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Drugi numer „Przekroju”: więcej stron, 130 tys. egz. nakładu, reklamy z Raczkowskim i bohaterami rysunków

W najbliższy poniedziałek ukaże się drugie wydania kwartalnika „Przekrój”. Będzie miało 164 strony, pojawi się w nakładzie 130 tys. egz. Wspierać je będzie kampania reklamowa z udziałem m.in. rysownika Marka Raczkowskiego.

Article

Pierwszy numer „Przekroju” jako kwartalnika pojawił się w sprzedaży w połowie grudnia ub.r. Wydanie miało 148 stron i kosztowało 14,90 zł. Zainteresowanie ze strony czytelników było tak duże, że do początkowego nakładu 50 tys. egz. dodano dwa dodruki: 29,9 tys. i 60 tys. egz.

W najbliższy poniedziałek pojawi się drugi numer „Przekroju” Znajdują się w nim m.in. wywiad z wybitnym socjologiem brytyjskim Anthonym Giddensem i prezydentem Słupska Robertem Biedroniem, historia filantropki Barbary Piaseckiej-Johnson, rysunkowe odpowiedzi Bohdana Butenko na pytania redakcji, opowiadanie science fiction chińskiej pisarki Hao Jingfang oraz publikowana pierwszy raz korespondencja Rolanda Topora i Agnieszki Osieckiej. W wydaniu są też komiks filozoficzno-przygodowy, w którym superbibliotekarka ratuje Friedricha Nietzschego przed utratą niewiary, gra planszowa zaprojektowana przez Marka Raczkowskiego i kolektyw Wszystko Będzie Dobrze, rysunki i rebusy Raczkowskiego, krzyżówki i rozmaitości.

Nowy numer ma większą objętość niż poprzedni - 164 strony w niezmienionym formacie 24x34 cm, kosztuje 14,90 zł. Będzie dostępny w 13 tys. punktów sprzedaży w całej Polsce i na stronie przekroj.pl. Nakład wydania wynosi 130 tys. egzemplarzy.

Na okładce zamieszczono portret Janki Ipohorskiej - współtwórczyni „Przekroju”, autorki m.in. popularnej rubryki „Demokratyczny savoir-vivre” - namalowany przez Mariana Eile, wieloletniego redaktora naczelnego pisma.

Wydanie będzie wsparte kampanią reklamową. W spotach radiowych będzie można usłyszeć Marka Raczkowskiego, a w reklamach kinowych i internetowych - profesora Filutka i Stanisława z Łodzi, słynnych bohaterów rysunków z „Przekroju”. Kampania będzie też prowadzona w prasie, punktach sprzedaży i w formie plakatów w przestrzeni miejskiej.

„Przekrój” pod koniec ub.r. został reaktywowany po ponad trzech latach nieobecności na rynku. Wydawcą i redaktorem naczelnym pisma jest Tomasz Niewiadomoski, który o planach dotyczących magazynu mówił portalowi Wirtualnemedia.pl w wywiadzie zamieszczonym trzy miesiące temu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Drugi numer „Przekroju”: więcej stron, 130 tys. egz. nakładu, reklamy z Raczkowskim i bohaterami rysunków

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
j
Zainteresowanie ze strony czytelników było tak duże, że do początkowego nakładu 50 tys. egz. dodano dwa dodruki: 29,9 tys. i 60 tys. egz.

Dodano i do dziś na półkach zalega. Takie zainteresowanie właśnie, że w Ruchu jest za 13,9 dostępny dzisiaj.
11 10
odpowiedź
User
Sykoraks
Odważna decyzja z tą okładką, widać konsekwentnie idą w poprzek regułom w branży.
Kiedyś Bluszcz też miał ambicje graficznej okładki, ale w innej estetyce.

Kolejny numer kwartalnika to właściwie kolejna próba ogniowa, czytelnik nie przyzwyczajony, część kupiła poprzedni nr z ciekawości.
Decyzja o tak dużym powiększeniu nakładu też śmiała, mam nadzieję, że się nie przejadą. Kibicuje pomysłowi i kupię egzemplarz
22 1
odpowiedź
User
j
Potrzebny mi wywiad z Biedroniem jak dziura w moście bo gdzie nie spojrzę tam Biedroń jest. Do tego ostatnio książka o nim wyszła. Raz na kwartał to ja oczekuję tekstów, których dzień w dzień nie mam.
15 22
odpowiedź
User
Teter
Potrzebny mi wywiad z Biedroniem jak dziura w moście bo gdzie nie spojrzę tam Biedroń jest. Do tego ostatnio książka o nim wyszła. Raz na kwartał to ja oczekuję tekstów, których dzień w dzień nie mam.

PRzy obecnej władzy tytułów prasowych, radiowych i telewizyjnych które ignorują Biedronia jest zatrzęsienie. Można wybrać jeden z nich zamiast zżymać się na Przekrój.
11 10
odpowiedź
User
j
Potrzebny mi wywiad z Biedroniem jak dziura w moście bo gdzie nie spojrzę tam Biedroń jest. Do tego ostatnio książka o nim wyszła. Raz na kwartał to ja oczekuję tekstów, których dzień w dzień nie mam.

PRzy obecnej władzy tytułów prasowych, radiowych i telewizyjnych które ignorują Biedronia jest zatrzęsienie. Można wybrać jeden z nich zamiast zżymać się na Przekrój.


A niby dlaczego Biedroń miałby być w programach radiowych i telewizyjnych skoro on jest prezydentem Słupska? Jakby nie fakt jego orientacji seksualnej to nikt by się Biedroniem nie interesował.
10 12
odpowiedź
User
golden boy
U mnie w Empiku leży sterta "Prze..ója" z centymetrową warstwą kurzu...
5 5
odpowiedź
User
Teter
A niby dlaczego Biedroń miałby być w programach radiowych i telewizyjnych skoro on jest prezydentem Słupska? Jakby nie fakt jego orientacji seksualnej to nikt by się Biedroniem nie interesował.

Widzisz jakie to proste. Też możesz zostać homoseksualistą. Wtedy ktoś się tobą zainteresuje.
9 6
odpowiedź
User
zbyszu
U mnie w Empiku leży sterta "Prze..ója" z centymetrową warstwą kurzu...
Współczuje więc tam pracować. Przy kasie tez kurz zalega???
9 1
odpowiedź
User
Niktaki
A czemu nie ma w Przekroju, Rodziny Obłych?
3 0
odpowiedź
User
j
A niby dlaczego Biedroń miałby być w programach radiowych i telewizyjnych skoro on jest prezydentem Słupska? Jakby nie fakt jego orientacji seksualnej to nikt by się Biedroniem nie interesował.

Widzisz jakie to proste. Też możesz zostać homoseksualistą. Wtedy ktoś się tobą zainteresuje.


Tak. Takie proste. Biedroń nie jest wybitnym politykiem tylko jest politykiem gejem i dlatego go wszędzie pełno. Do tego zanim politykiem został to właściwie nikim był i jeszcze miał sprawę o naruszenie nietykalności funkcjonariusza.
7 6
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry