„Przekrój” startuje jako rocznik. Promuje go balon-gigant nad Warszawą

Na początku grudnia „Przekrój” oficjalnie stał się rocznikiem, a w piątek 13 grudnia wydająca go Fundacja wystartowała z niecodzienną akcją promocyjną. Nad Warszawą pojawił się gigantyczny, 34-metrowy balon w kształcie śpiącego niemowlaka.

Kamila Meller
Kamila Meller
Udostępnij artykuł:
„Przekrój” startuje jako rocznik. Promuje go balon-gigant nad Warszawą
Balon Baby You, mat. prasowe

Zaplanowana na piątek 13 grudnia w samo południe akcja promocyjna nowego “Przekroju”, z balonem w roli głównej, od kilku dni zapowiadana była w mediach społecznościowych magazynu. Czytelników i warszawiaków zapraszano na plażę przy moście Poniatowskiego, gdzie między godz. 10.00 a 14.00 w specjalnej strefie „Przekroju” sprzedawano najnowszy numer rocznika, plakaty i gadżety związane z magazynem. 

Stamtąd można było podziwiać także gigantycznego balona Baby You autorstwa belgijskiego artysty Barta Van Peela, który przez dziewięć miesięcy powstawał we współpracy inżynierów, projektantów i krawców z Polski, Belgii oraz Wielkiej Brytanii.  “34-metrowy balon w kształcie śpiącego dziecka, to metafora nieograniczonego i nieskończonego niczym niebo potencjału, który drzemie w każdym z nas. Instalacja przypomina o tym, co naturalnie łączy się z dzieciństwem: o radości, zachwycie oraz byciu tu i teraz” - czytamy w komunikacie prasowym Fundacji “Przekrój”, która jest organizatorem wydarzenia promującym sprzedaż rocznika.

Wyświetl ten post na Instagramie           Post udostępniony przez Przekrój (@magazynprzekroj)

“Przekrój” raz w roku, za 98 zł

Pierwszy, roczny numer “Przekroju” kosztuje 98 złotych i jak tłumaczy wydająca go Fundacja, cena jest wypadkową różnych kosztów związanych z produkcją i dystrybucją. “W naszym roczniku nie zamieszczamy reklam ze względu na to, że zależy nam na jak najwyższej jakości i niezależności. Jako wydawnictwo, które nie wydaje wielu tytułów, nie możemy również liczyć na hurtowe ceny druku czy dystrybucji – tak jak duże komercyjne wydawnictwa. Jesteśmy fundacją, organizacją non-profit, utrzymującą się z darowizn i dotacji, a naszą misją jest w sposób świadomy tworzyć przestrzeń do skupienia i refleksji w przeżywaniu otaczającego nas świata. Dzielimy się wiedzą, bo wierzymy, że w każdym z nas tkwi nieograniczony potencjał" - wyjaśnia Fundacja w odpowiedzi na nasze pytania, zwracając jednocześnie uwagę, że jednorazowy wydatek w roku rzędu 98 zł “nie będzie wygórowaną ceną za to obszerne i dopracowane wydawnictwo".

Co znajdziemy w pierwszym, rocznym wydaniu “Przekroju”? 268 stron wypełnionych tekstami oraz nietuzinkowymi rysunkami i grafikami. Pismo dostępne będzie w sklepie internetowym “Przekroju” (strona przekroj.org) oraz w stacjonarnych punktach sprzedaży: kameralnych księgarniach, salonach Empiku i salonikach prasowych.

Artykuły z drukowanego wydania rocznego będą udostępniane na stronie “Przekroju” stopniowo, przez cały rok 2025, w blokach tematycznych - zapowiada Fundacja, a ci czytelnicy, którzy wykupią cyfrową subskrypcję strony przekroj.org, zyskają dostęp do: bieżącego numeru pisma, bazy cyklicznie publikowanych artykułów, wywiadów, felietonów, opowiadań, wszystkich dotychczas wydanych numerów kwartalnych oraz archiwum „Przekroju” od 1945 roku, a ponadto do materiałów audio i podcastów, galerii rysunków Marka Raczkowskiego oraz krzyżówek i łamigłówek. 

Wyświetl ten post na Instagramie           Post udostępniony przez Przekrój (@magazynprzekroj)

 “Przekrój”: od tygodnika do rocznika

O zmianie “Przekroju”, który z kwartalnika w 2024 roku stał się rocznikiem, Fundacja poinformowała pod koniec czerwca 2023 roku, wskazując, że przyczyną zmian są rosnące koszty działalności wydawniczej. Zapowiedziane wówczas zmiany wiązały się z redukcją zatrudnienia.

Magazyn “Przekrój” istnieje od 1945 roku. Do 2013 roku miał charakter tygodnika, którego ostatnie wydanie w tej formie ukazało się jesienią. Kultowe pismo wróciło na rynek w formie kwartalnika w 2016 roku.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu