SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sondaż: przez koronawirus inaczej spędzimy święta wielkanocne

98 proc. Polaków martwi się, że trwająca epidemia Covid-19 dotknie ich rodzin i przewiduje, że będzie ona trwała jeszcze nawet przez najbliższe 2 - 6 miesięcy - wynika z badań Nielsena. Część osób planuje ograniczyć wydatki związane ze świętami wielkanocnymi.

Article

94 proc. Polaków dostrzega negatywny wpływ wirusa na gospodarkę. 85 proc. wskazuje, że wpłynął na ich sposób życia. Na kryzys reagujemy już, tnąc bieżące wydatki. 40 proc. osób kupuje tańsze produkty, 53 proc. wybiera te w większych opakowaniach. 32 proc. Polaków Polacy robi teraz więcej zakupów spożywczych w internecie.

Największe zmiany w zwyczajach zakupowych Polaków nastąpiły w ostatnich tygodniach, kiedy decydowali się na zakupy zapobiegawcze kupując na zapas głównie suche produkty spożywcze i środki sanitarne i czystości. Wartość sprzedaży koszyka FMCG w kulminacyjnym momencie w tygodniu 11. (9 - 15 marca br.) wzrosła o +54 proc. osiągając wartość zbliżoną do szczytów sprzedaży typowych dla okresu przedświątecznego.

60 proc. Polaków przyznaje, że w ostatnim czasie zrobili większe zapasy. Większość osób zmniejszyło liczbę wizyt w sklepie stacjonarnym.

Wielkanoc w czasie pandemii

Koronawirus znacząco zmieni to, jak będziemy przygotowywać się i celebrować święta wielkanocne.

- Polacy pytani przez Nielsena w znakomitej większości, bo ponad 80%, potwierdzają, że sytuacja spowodowana przez wirusa w znaczący sposób wpłynęła na to, jak będą wyglądać ich święta. Również 80% Polaków przewiduje wzrost cen w porównaniu do ubiegłorocznej Wielkanocy. W tym roku Polacy będą próbowali zrobić zakupy świąteczne w tym samym czasie lub wcześniej niż rok temu. Prawie 60% przewiduje jednak, że obecna sytuacja wpłynie na ilość kupowanych produktów - komentuje Beata Kaczorek, dyrektor badań konsumenckich w Nielsen Connect w Polsce.

Wśród kategorii, które tradycyjnie w znaczącym stopniu zwiększały swoją sprzedaż w okresie przedświątecznym znajdowały się: jajka, dodatki do ciast, majonezy, mąka, praliny, tabliczki czekolady, przyprawy czy słodycze wielkanocne.

Wartość sprzedaży jajek w Wielkim Tygodniu wzrastała średnio dwukrotnie w porównaniu do średniej sprzedaży w ciągu roku i była wtedy nawet wyższa niż w ostatnim tygodniu przed Bożym Narodzeniem. W przypadku pralin w kwietniu 2019 roku Polacy kupili ponad 1470 ton czekoladek. To o ponad 1000 ton więcej niż wyniosła w tamtym roku średnia miesięczna sprzedaż, a także o 14 ton więcej niż w grudniu tego samego roku. W kwietniu 2019 roku polscy konsumenci kupili ponad 9 300 000 litrów majonezu. To o ponad 63% więcej niż sprzedawało się średnio na miesiąc w zeszłym roku.  

Badanie syndykatowe “Wpływ COVID - 19 na zachowania konsumentów” zostało przeprowadzone przez Nielsena metodą panelu online w dniach 23 - 27.03. 2020. Dane sprzedażowe na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sondaż: przez koronawirus inaczej spędzimy święta wielkanocne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl