SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przez rok przybyło w Polsce 750 tys. internautów. Jak korzystają z sieci?

55,3 proc. Polaków to internauci - wynika z najnowszego badania NetTrack (lipiec - wrzesień 2011). To o 2,5 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

55,3 proc. Polaków, którzy od lipca do września br. zadeklarowali korzystanie z internetu w przeliczeniu na całą populację kraju daje 16,65 mln. To o ok. 750 tys. osób więcej niż od czerwca do sierpnia ub.r., kiedy jako aktywnych internautów określiło się 52,8 proc. Polaków, czyli w przeliczeniu na wartość bezwzględną - 15,91 mln (zobacz szczegóły tego badania).

Obecnie już ponad połowa polskich internautów deklaruje, że z sieci korzysta od więcej niż 5 lat. W pracy robi to co czwarty użytkownik. 

Zwyczaje
 VII - IX 2011VI - VIII 2010
Od jak dawna korzysta z internetu?
  od 1 miesiąca0,1%0,1%
  od 2-3 miesięcy0,2%0,4%
  od 4-6 miesięcy0,4%0,7%
  od 7-12 miesięcy2,1%4,0%
  powyżej 1 roku do 2 lat5,2%8,5%
  powyżej 2 lat do 3 lat7,3%9,6%
  powyżej 3 lat do 5 lat24,8%25,1%
  powyżej 5 lat52,7%45,7%
  trudno powiedzieć7,3%5,9%
   
Jak często korzysta z internetu?
  codziennie lub prawie    codziennie70,1%70,3%
  kilka razy w tygodniu20,2%19,8%
  raz na tydzień5,5%5,2%
  kilka razy w miesiącu3,0%2,9%
  raz na miesiąc0,7%0,9%
  rzadziej niż raz na miesiąc0,4%0,8%
  trudno powiedzieć0,0%0,0%
   
Gdzie korzysta z internetu?
  w domu95,11%94,0%
  w pracy24,58%21,7%
  w szkole / na uczelni5,19%4,8%
  u znajomych3,93%4,6%
  w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym0,43%0,5%
  w innym miejscu0,7%0,5%


Profil polskich internautów się nie zmienia - są to przede wszystkim osoby mające mniej niż 60 lat i średnie lub wyższe wykształcenie. 

Profil internautów
 VII - IX 2011VI - VIII 2010
Płeć
  mężczyźni50%49%
  kobiety50%51%
   
Kategoria wieku
  15-24 lata28%29%
  25-39 lat39%39%
  40-59 lat28%27%
  60 lub więcej5%5%
   
Poziom wykształcenia
  podstawowe15%16%
  zasadnicze16%16%
  średnie41%42%
  wyższe29%27%


W skali roku na popularności i odwiedzalności mocno zyskały YouTube i Facebook, za to wyraźnie straciły - NK.pl, Onet.pl i Interia.pl. 

Ranking
 VII - IX 2011VI - VIII 2010
Znajomość spontaniczna
   GOOGLE (www.google.pl)58,6%60,8%
   ALLEGRO (www.allegro.pl)52,5%53,8%
   ONET (www.onet.pl)41,0%48,9%
   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)36,9%40,8%
   NK.PL (www.nk.pl)24,7%31,2%
   FACEBOOK (www.facebook.pl)24,0%7,8%
   INTERIA.PL (www.interia.pl)19,5%21,3%
   YOUTUBE (www.youtube.pl)18,2% -
   GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl)13,6% -
   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)10,6%11,2%
   
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?
  GOOGLE (www.google.pl)87,6%89,3%
  ALLEGRO (www.allegro.pl)65,6%68,7%
   YOUTUBE (www.youtube.pl)54,8% -
  ONET (www.onet.pl)54,7%58,2%
  NK.PL (www.nk.pl)44,7%51,0%
  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)43,2%46,0%
   FACEBOOK (www.facebook.pl)38,2% -
  INTERIA.PL (www.interia.pl)31,0%36,0%
  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)30,5%32,7%
  GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl)30,3% -


Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od czerwca do sierpnia bieżącego roku wyniosła 6437 osób, a od lipca do września 2009 roku - 6463 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.

Dołącz do dyskusji: Przez rok przybyło w Polsce 750 tys. internautów. Jak korzystają z sieci?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl