Przychody Omnicomu spadły o 25 proc. Zwolniono 6,1 tys. pracowników

Grupa reklamowa Omnicom, do której należą m.in. agencje DDB i BBDO zanotowała 25-proc. spadek przychodów i zwolniła 6100 pracowników. - Uważamy, że najgorsze już za nami - powiedział John Wren, dyrektor naczelny Omnicomu.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Przychody organiczne Omnicomu w II kwartale spadły rok do roku o 25 proc., do 2,8 mld dolarów. Zysk operacyjny zmniejszył się o 89 proc., do 62,5 mln dolarów.

W ramach ograniczania kosztów działalności zwolniono od początku roku 6100 pracowników z ok. 70 tys. zatrudnionych w firmie na całym świecie na początku tego roku. Zmniejszono też znacznie ilość zajmowanej powierzchni biurowej. 

Dotychczasowe cięcia dały ok. 500 mln dolarów rocznych oszczędności. Najbardziej dotknięte sektory działalności Omnicomu to eventy, marketing terenowy i merchandising oraz media.

-  Zamroziliśmy nowe zatrudnienie i podwyżki płac, znacznie ograniczyliśmy lub wyeliminowaliśmy freelancerów, ograniczyliśmy uznaniowe koszty i wydatki kapitałowe tam, gdzie było to możliwe, oraz dokonaliśmy dobrowolnych cięć wynagrodzeń w naszych grupach korporacyjnych - powiedział John Wren, dyrektor naczelny firmy. - Biorąc pod uwagę obecne warunki rynkowe, uważamy, że najgorsze już za nami, a drugi kwartał to okres największego spadku przychodów rok do roku w 2020 r. Spodziewamy się, że niektóre branże ucierpią najbardziej, takie jak podróże i rozrywka, a także branża reklamowa. Firmy związane z eventami będą prawdopodobnie nadal podlegały wyzwaniom, podczas gdy inne branże, takie jak handel detaliczny, żywność i napoje, motoryzacja, a także nasza działalność związana z zakupami mediów prawdopodobnie odnotują poprawę wyników - dodał.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]