Publiczne radio France Inter odmówiło emisji reklamy ze słowem "chrześcijanie"

Publiczna stacja radiowa France Inter ocenzurowała reklamę stowarzyszenia L’Oeuvre d’Orient, zawierającą słowo "chrześcijanie". Zdaniem dyrekcji stacji decyzja ta wynika z obowiązku przestrzegania neutralności religijnej - podał dziennik "Le Figaro".

pap / bcz
pap / bcz
Udostępnij artykuł:
Publiczne radio France Inter odmówiło emisji reklamy ze słowem "chrześcijanie"

L'Oeuvre d'Orient, stowarzyszenie non-profit, działające od 164 lat, wspiera chrześcijan na Wschodzie, finansując ich działania społeczne, szkoły, szpitale i przychodnie we wszystkich krajach, w których mieszkają.

Jak każdy reklamodawca L'Oeuvre d'Orient płaci za swoje reklamy stacji radiowej, która je emituje. Środki pochodzą ze zbiórek funduszy m.in. na Boże Narodzenie oraz podczas Wielkiego Postu – informuje "Le Figaro".

W oświadczeniu France Inter tłumaczy, że "wielu" słuchaczy nie życzy sobie słuchać tego typu reklam, które zakłócają przestrzeganie neutralności religijnej.

Serwis prasowy Radio France, właściciel rozgłośni France Inter, informuje, że stacja „wrażliwa na zaangażowanie i pragnąca wesprzeć L'Oeuvre d'Orient”, zaproponowała alternatywę, polegającą na mówieniu w materiale zamiast o wschodnich chrześcijanach - o dziele na rzecz Bliskiego Wschodu.

„Taki sposób interpretacji jest niedopuszczalny. Przekształca chwalebny sekularyzm w otwarty ateizm. L'Oeuvre d'Orient nie może zaakceptować tej karykatury sekularyzmu skierowanej do dyskryminowanych mniejszości na Bliskim Wschodzie ” – stwierdził bp. Pascal Gollnisch, zwracając się do Radia France o zmianę stanowiska.

Prałat wystosował też apel do parlamentarzystów o mediacje w tej sprawie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"