SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja PZL wypłaci 1,3 mln zł dywidendy, wróciła do przychodów sprzed covidu

W ub.r. wpływy agencji reklamowej PZL zwiększyły się o 21 proc. do 24,01 mln zł. Przy wzroście kosztów operacyjnych o 24,6 proc. jej zysk netto zmalał z 1,42 do 1,27 mln zł. Natomiast jej siostrzana agencja Buzzgrow podwoiła przychody i osiągnęła 186,5 tys. zł zysku netto.

Agencja PZL na poziomie przychodów odrobiła spadek z 2020 roku, kiedy zmalały one z 24,06 do 19,84 mln zł. Wszystkie wpływy agencja osiąga z usług reklamowych realizowanych w kraju.

Od lat klientami PZL są Alior Bank (przetarg na jego dalszą obsługę agencja wygrała w lutym br.), Żubr, Olej Kujawski, przekąski Przysnacki, sklepy Żabka i salony meblowe Agata. Przez lata agencja pracowała dla firmy ubezpieczeniowej Aviva, który po przejęciu przez Allianz znika ze swoją marką z Polską (właśnie trwa kampania wspierająca tę fuzję). Natomiast w połowie 2020 roku straciła na rzecz Saatchi&Saatchi obsługę słodyczy Wedel.

W ub.r. PZL przygotowała również międzynarodową kampanie reklamowe eobuwia (ze spotami, w których buty ze sobą rozmawiają), Wyższych Szkół Bankowych. oraz kolejną kampanię Black Energy Drink z Mikiem Tysonem.

Wiosną 2020 roku agencja dostała 960 tys. zł pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej, na koniec ub.r. do spłaty pozostawało 120 tys. zł z nieumorzonej części. W konsekwencji pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę z 222,8 do 568,9 tys. zł.

Koszty wzrosły o jedną czwartą, cały zysk na dywidendę

Wydatki operacyjne agencji zwiększyły się o 24,6 proc. do 23,22 mln zł. Koszty usług obcych poszły w górę z 15,43 do 20,06 mln zł, a wynagrodzeń - zmalały z 2,49 do 2,32 mln zł (przy wzroście ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych z 437,9 do 491,8 tys. zł).

Średnioroczne zatrudnienie w agencji zwiększyło się w ub.r. z 20,21 do 21,48 etatów.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zysk sprzedażowy PZL zmalał z 1,21 mln zł do 793,2 tys. zł. Natomiast dzięki umorzeniu części pożyczki od PFR pozostałe wskaźniki rentowności nie pogorszyły się tak mocno: zysk operacyjny spadł z 1,4 do 1,31 mln zł, a zysk netto - z 1,42 do 1,27 mln zł.

Po 45 proc. udziałów agencji mają jej założyciele i szefowie Iwo Zaniewski i Kot Przybora, a 10 proc. - jej dyrektor zarządzający Michał Nadgrodkiewicz. Cały zeszłoroczny zysk netto dostaną jako dywidendę.

W poniższych grafikach bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Buzzgrow poprawiła rentowność o 350 tys. zł

Do Iwo Zaniewskiego, Kota Przybory i Michała Nadgrodkiewicza należy też działająca od sześciu lat agencja Buzzgrow (do połowy ub.r. pod nazwą Bazgroł) zajmująca się marketingiem internetowym.

W ub.r. jej przychody poszły w górę z 302,1 do 735 tys. zł. Koszty operacyjne wzrosły dużo słabiej - z 450,3 do 533,4 tys. zł, z czego wydatki na usługi obce - ze 182,5 do 352,2 tys. zł, a koszty wynagrodzeń zmalały z 217,9 do 143,7 tys. zł.

W efekcie agencja osiągnęła dodatnią rentowność: jej wynik operacyjny poszedł w górę ze 148,2 tys. zł straty do 201,6 tys. zł zysku, a wynik netto - ze 161,1 tys. zł straty do 186,5 tys. zł zysku. Zeszłoroczny zysk został przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat.

Dołącz do dyskusji: Agencja PZL wypłaci 1,3 mln zł dywidendy, wróciła do przychodów sprzed covidu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Baron Charkonen
Jest mi z tego powodu niezmiernie wszystko jedno
odpowiedź