SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PZU w II kwartale przedstawi nowe logo, budowa sub-marki PZU Inwestycje

PZU chce zebrać w ciągu trzech lat 2 mld zł składki przypisanej brutto w całej grupie. Spółka chce mocno wejść w segment grupowych ubezpieczeń zdrowotnych i zebrać 5 mld zł składki przypisanej w ciągu 5 lat. W II kwartale PZU zaprezentuje nowe logo, poinformował wczoraj prezes Andrzej Klesyk.

PZU w II kwartale przedstawi nowe logo, budowa sub-marki PZU Inwestycje

"Nie mamy zamiaru wprowadzać rewolucji, ponieważ strategia przyjęta 3 lata temu działa. Chcemy wprowadzić zmiany, które spowodują aktywne zarządzanie relacjami z klientami. Wprowadzamy wielokanałowy, zintegrowany model sprzedaży i obsługi, przesuwamy się do pełnej automatyzacji" - powiedział Klesyk podczas prezentacji strategii PZU 2.0. na lata 2012-2014.

Cele finansowe określone w strategii to wzrost składki przypisanej brutto o 2 mld zł, licząc od końca 2011 r. do końca 2014 r. oraz ROE na poziomie 30% (liczone do 250% wymogu kapitałowego wg. Solvency I). Składka przypisana brutto wzrosła o 5,1% r/r do 15,28 mld zł na koniec 2011 r.

PZU chce zaproponować nowe produkty z segmentu ubezpieczeń zdrowotnych klientom grupowym.

"Chcemy być kreatorem rynku ubezpieczeń zdrowotnych. Obecnie 11 mln osób ma z nami relacje i im zaproponujemy nowy produkt. Cel to 5 mld zł przypisu składki brutto w ciągu 5 lat. To niesamowicie ambitny cel i nie da się tego zrobić bez zmian regulacyjnych" - podkreślił prezes.

Dodał, że plan 2 mld zł przypisu składki do końca 2014 r. nie uwzględnia tej grupy ubezpieczeń.

W ramach nowej strategii, PZU chce także zbudować silną sub-markę PZU Inwestycje, która będzie odzwierciedlała kompetencje grupy w  zakresie zarządzania aktywami. Oferta inwestycyjna poszerzy się i będzie dostępna w kilku kanałach dystrybucji (m.in. banki, platformy internetowe), również w formie IKE i IKZE.

Klesyk przypomniał, że PZU kontynuuje proces ograniczania zaangażowania w obligacje Skarbu Państwa i chce docelowo obniżyć je do 50% wobec ok. 80% obecnie.

W II kwartale br. PZU zaprezentuje nowe logo.

Liczba pracowników PZU spadła do 12,1 tys. na koniec 2011 r. wobec 16,7 tys. na koniec 2007 r. W ub. roku liczba pracowników zmniejszyła się o 1,4 tys. Klesyk poinformował, że w kolejnych latach liczba pracowników będzie się zmniejszać, ale nie tak dynamicznie, jak w poprzednich.

Prezes poinformował, że obecnie 70 placówek działa w nowym standardzie (usługi zarówno spółki majątkowej, jak i życiowej). Do końca tego roku ta liczba zwiększy się do 170, a docelowo do końca 2014 r. wszystkie placówki będą działały we wspólnym modelu.

Spółka ubezpieczeniowa PZU miała 2345,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2011 roku wobec 2439,23 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PZU w II kwartale przedstawi nowe logo, budowa sub-marki PZU Inwestycje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl