SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio 357 podniosło próg zbiórki z 500 tys. do 615 tys. zł. Ma powstać sklep z gadżetami

Radio 357 zadebiutowało na dekoderach abonentów Canal+. W ofercie rozgłośni pojawiły się też nowe propozycje: niedzielna „Patronautyka” Patrycjusza Wyżgi, „Sobotaż” Krystiana Hanke oraz „Merde! Znowu Francja” Marka Brzezińskiego. Na Patronite pojawił się też nowy próg dla patronów: 615 tys. zł, który pozwolić ma na wydawanie radia w znacznie szerszym zakresie.

Article

Pod koniec tygodnia Radio 357 przekroczyło pułap 500 tys. zł miesięcznych wpłat i rozpoczęto przygotowania do radia w wersji 2.0. Już w piątek po raz pierwszy na antenie pojawił się reportaż, poświęcony ostatnim miesiącom pracy dziennikarzy rozgłośni w Trójce. Przygotowały go dziennikarki z pracowni podcastów „Sounds&Stories”, a na antenie wypowiadali się byli dziennikarze Trójki, pracujący obecnie w Radiu 357. W niedzielę natomiast pojawiła się na antenie pierwsza dwugodzinna audycja sportowa, stanowiąca podsumowanie wydarzeń z minionego tygodnia.

W weekend radiowcy zaprezentowali kilka nowych programów: „Sobotaż” Krystiana Hanke (sobota, godz. 14.00), „Przeglądarka” Gabrieli Darmetko (soboty, godz. 13.00), poświęcona Francji i francuskim sprawom „Merde! Znowu Francja” Marka Brzezińskiego (niedziela, godz. 9.00) czy poświęcona nauce i technologiom „Patronautyka” Patrycjusza Wyżgi (niedziela, 12.00).
 

 

Nowy cel: 615 tys. zł

W weekend na stronie zbiórki radiowców pojawił się też kolejny cel finansowy: 615 tys. zł. Przypomnijmy: po zebraniu 350 tys. zł ruszyło Radio 357 w wersji 0.9 (mniej audycji, bez serwisów sportowych i informacyjnych, bez publicystyki i sportu, nadające kilka godzin w tygodniu). Gdy osiągnięto drugi postawiony cel - 485 tys. zł miesięcznych wpłat – zaczęły się przygotowania do Radia 2.0.

Co zmieni się po osiągnięciu progu 615 tys. zł miesięcznych stałych wpłat? Ten cel pozwolić ma na osiągnięcie trzech celów. Radiowcy przeznaczą część budżetu na promocję i marketing (pierwszy cel), co pozwolić ma na dotarcie do nowych słuchaczy.
Po drugie - zostanie uruchomiony sklep z gadżetami, w którym będzie można nabyć redakcyjne kubki, koszulki czy plakaty. I wreszcie trzeci cel: - Wyjdziemy szerzej w sensie dosłownym. Jeśli przepisy i sytuacja pandemiczna na to pozwolą, niektóre audycje będziemy nadawać „z terenu”, spoza studia. Z parków, kawiarni, teatrów, innych niż Warszawa miast. Radio 357 chce być „wśród ludzi”, ale tak naprawdę, a nie symbolicznie - zapowiadają twórcy i dziennikarze rozgłośni na Facebooku.

Radio 357 gra na Canal+

W piątek radiowcy poinformowali, że przekroczyli próg 100 tys. fanów na Facebooku oraz o uruchomieniu nadawania na dekoderach abonentów Canal+. Odbiorcy oferty satelitarnej tej platformy mogą słuchać Radia 357 bezpośrednio na kanale 569. Aby słuchać tej rozgłośni, podobnie jak każdej z ponad 500 innych stacji radiowych dostępnych na dekoderach platformy, wystarczy podłączyć urządzenie do internetu i uruchomić serwis Radio+ w menu dekodera.

Radio 357 zaczęło grać we wtorek, 5 stycznia. Tego dnia stream uruchomiono 1,39 mln razy (co oznacza, że tyle razy ktoś kliknął „play”, ale kilkukrotnie mogła to zrobić jedna osoba). Ekipa Radia 357 poinformowała portal Wirtualnemedia.pl, że odnotowali też 273 tys. unikalnych użytkowników (czyli tyle różnych urządzeń uruchomiło stream podczas całego dnia). W ciągu dnia przez cały czas stream odtwarzało od 37 tys. do 45 tys. urządzeń (czyli: w tylu głośnikach na raz można było usłyszeć Radio 357). Ile osób realnie słuchało Radia 357 w premierowy dzień? Tego nie wiadomo, gdyż dane trudno przełożyć na liczbę osób.

W lutym br. wystartować ma nowa strona internetowa stacji, na której znajdą się podcasty z audycji; na antenie pojawić się mają wówczas serwisy sportowe i informacyjne. - Publicystyka to także luty, zaś w marcu na antenie zaczną pojawiać się sprawy międzynarodowe, którymi będzie zarządzał Ernest Zozuń. Pełne radio w wersji 2.0 gotowe będzie w czwartym kwartale br. Nie jesteśmy w stanie z dnia na dzień uruchomić wszystkiego. Troszeczkę jesteśmy zaskoczeni tempem przyrostu ostatnich dni, to jest jednak zaskoczenie. Kończyliśmy rok z założeniem, że „mamy jeszcze troszeczkę czasu”. Ale możemy się tylko cieszyć, bo radio w takiej formule, jaką zaproponowaliśmy, jest państwu naprawdę potrzebne - mówił patronom radia jeden z jego założycieli, Tomasz Michniewicz.

Radiowcy w grudniu nadawali próbnie, przez kilka godzin co kilka dni. Jedną z takich audycji był nadany 1 stycznia „Top Radia 357”, którego słuchało 247 tys. unikalnych użytkowników. Stream z transmisją uruchomiono 1,25 mln razy. Z kolei 23 grudnia radio przeprowadziło charytatywną licytację na rzecz Fundacji Świętego Mikołaja, gospodarzem był Kuba Strzyczkowski, audycji słuchało 93 tys. internautów, zebrano 280 tys. zł.

Rozgłośni można słuchać za pośrednictwem strony internetowej, aplikacji, OpenFM, TuneIN, Replaio. We wtorek pojawiło się też na platformie Canal+. Trwają rozmowy w sprawie dostępności stacji w Cyfrowym Polsacie.

W poniedziałek rano zbiórka na rzecz Radia 357 ns serwisie Patronite przekroczyła poziom 540 tys. zł miesięcznych wpłat i ponad 1,47 mln zł łącznie. Regularne wpłaty deklarowało ponad 23,1 tys. osób.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Radio 357 podniosło próg zbiórki z 500 tys. do 615 tys. zł. Ma powstać sklep z gadżetami

41 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maniok
Nic jak sukces!
odpowiedź
User
Kri_
Może trzeba zaproponować Radzie Radiofonii żeby zastąpić tą dekadencką i niszową Trujkę i wprowadzić zamiast niej 3 5 7 ?
odpowiedź
User
JoAnna
Za wysokie progi na moje nogi ;)
odpowiedź