SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio codziennie dociera do 22,4 mln Polaków. Szczyt przypada na godziny poranne

W ciągu doby radia słucha 22,4 mln osób. Pora najwyższej słuchalności notowana jest w godzinach porannych i południowych - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

W okresie od maja do lipca 2013 roku średni dobowy zasięg liczby słuchaczy radia w Polsce wyniósł 22,42 mln osób, natomiast w przeciągu tygodnia słuchanie radia deklarowało 28,44 mln osób - wynika z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Pora największej słuchalności rozgłośni radiowych przypada na okres od godz. 8.00 do 15.00 (zwłaszcza od godz. 9.00 do 10.00). Wówczas średnia godzinowa liczba słuchaczy plasuje się na poziomie od 8,40 mln do 9,23 mln osób.

Średni zasięg słuchalności radia w Polsce (N= 21 045)

maj 2013 : lipiec 2013

Liczba osób

Udział

Dzień

22 424 000

73,72%

Tydzień

28 443 000

93,51%

 

- Radio jest medium, które każdego dnia trafia do wielomilionowej rzeszy odbiorców. Słuchanie radia codziennie deklaruje aż 22,4 mln Polaków, a przynajmniej raz w tygodniu - 28,4 mln. Wbrew powszechnej opinii nie tylko godziny poranne są tymi, gdy przy odbiornikach spędza czas najwięcej radiosłuchaczy. Największą grupę odbiorców - bo aż od 8,4 do 9,2 mln - radio ma w godzinach od 8.00 do 15.00. A więc w czasie największej aktywności  życiowej lub zawodowej swój czas z radiem spędza co czwarty Polak. Także w godzinach popołudniowych i wczesnoporannych audytorium radiowe jest ogromne. Od godz. 7 do 8 rano oraz od godz. 15 do 16 radia słucha każdego dnia prawie 8 mln Polaków. Po godzinie 16 słuchaczy jest 7,1 mln, po godz. 17 - 6,1 mln, po godz. 18 - 5,4 mln. Godziny wieczorne, mimo iż są „zarezerwowane” dla telewizji, to także ogromne kilkumilionowe audytorium radiowe - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Monika Polewska, rzecznik KBR.

>>> Najsłabszy w historii wynik Radia ZET, tracą też Jedynka i Trójka

Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

Dołącz do dyskusji: Radio codziennie dociera do 22,4 mln Polaków. Szczyt przypada na godziny poranne

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bite
Co to znaczy radio ???? ja chce wiedzieć KTÓRA rozgłośnia ma największą słuchalność ????? KTÓRA??????
odpowiedź
User
Jol
Radio słucha sie zwykle rano, bo trzeba przypomnieć sobie o pogodzie i wiedzieć, którą drogą nie jechać do pracy. Radio traci na słabych infantylnych prowadzących te niby audycje, jakby radia słuchały dzieci, gdy właśnie one nie słuchają. Paplanie językiem. Miało być zabawnie, a jest żenująco. I ta sama muzyczka, wciskanie ludzi na jeden format bum bum bum.
odpowiedź
User
Stefan Ławski
100% racja JOL. Tak samo uważam.
odpowiedź