SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio Maryja przegrało z KRRiT. Musi zapłacić karę za ukryte reklamy

Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił odwołanie Warszawskiej Prowincji Redemptorystów, nadawcy Radia Maryja, od decyzji przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z 2012 roku nakładającej na stację karę za emisje ukrytych reklam.

Radio Maryja przegrało z KRRiT. Musi zapłacić karę za ukryte reklamy

Sąd podzielił stanowisko przewodniczącego KRRiT w tej sprawie, uznając, iż przekazy wskazane w zaskarżonej decyzji stanowiły reklamę ukrytą. Wyrok nie jest prawomocny. Nie wiadomo, czy nadawca będzie składał apelację.

Kara w wysokości 4 tys. zł została nałożona na Radio Maryja za emisję ukrytej reklamy Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu, “Naszego Dziennika” oraz SKOK-ów Stefczyka w audycjach wyemitowanych 11, 12 i 16 maja 2011 roku.

Krajowa Rada podała, że 11 maja 2011 roku rozgłośnia wyemitowała przekaz będący ukrytą reklamą “Naszego Dziennika” o treści: "Ta ogólnopolska prasa codzienna, to już tylko czysto polska, to już tylko 'Nasz Dziennik', proszę państwa i czytając go, kupując go, wspieracie, by on istniał dalej. W ten sposób on tylko się utrzymuje, przez to, że kupujecie go, czytacie, rozprowadzacie dalej".

"W naszej uczelni, która - mimo że jest bardzo młoda, jest wysoko notowana w rankingach - mają zajęcia bardzo dobrzy profesorzy i wykładowcy" - te słowa, także wyemitowane 11 maja 2011 roku w Radiu Maryja, miały być z kolei ukrytą reklamą Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu. Natomiast SKOK promowała następująca wypowiedź: “Serdecznie dziękujemy - Bóg zapłać - tym, którzy pomagają, by studenci mogli studiować u nas nawet za darmo. Studiować i formować swoje osobowości. Dziękujemy m.in. SKOK-om Stefczyka oraz indywidualnym ofiarodawcom z Polski i z Polonii”.

Zgodnie z prawem nadawanie reklamy ukrytej jest zakazane. Ponadto Radio Maryja ma status nadawcy społecznego, co oznacza, że nie może nawet legalnie nadawać reklam lub audycji sponsorowanych oraz telesprzedaży.

Z danych Radio Track wynika, że średni udział Radia Maryja w II kwartale br. wyniósł 2,3 proc. (więcej na ten temat).

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Radio Maryja przegrało z KRRiT. Musi zapłacić karę za ukryte reklamy

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
obserwator
to jest przykład obłudnego działania Krajowej Rady
najpierw koncesja dla TV Trwam po wielu miesiącach niepewności
a teraz gnębienie Radia Maryja
a co w tym złego ,że reklamują Nasz Dziennik ?
Wyborcza też się ogłasza co rusz w TVP
I nikt do sądu jej nie pozywa
odpowiedź
User
niktwazny126
Ależ to niemożliwe, żeby radio epatujące świętością dopuściło się jakichkolwiek nieprawidłowości, ojciec dyrektor na pewno nie pozwala na żadne przekręty :).Za chwilę usłyszymy, że to znowu prześladowanie kościoła. A poza tym z czego ubodzy słudzy zapłacą karę?
odpowiedź
User
ciemnyludd
"KARA" 4 tysiące złotych... KRRiT KPI, CZY O DROGĘ PYTA ?...(do nieba)
odpowiedź