SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radio Maryja przegrało z KRRiT. Musi zapłacić karę za ukryte reklamy

Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił odwołanie Warszawskiej Prowincji Redemptorystów, nadawcy Radia Maryja, od decyzji przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z 2012 roku nakładającej na stację karę za emisje ukrytych reklam.

Sąd podzielił stanowisko przewodniczącego KRRiT w tej sprawie, uznając, iż przekazy wskazane w zaskarżonej decyzji stanowiły reklamę ukrytą. Wyrok nie jest prawomocny. Nie wiadomo, czy nadawca będzie składał apelację.

Kara w wysokości 4 tys. zł została nałożona na Radio Maryja za emisję ukrytej reklamy Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu, “Naszego Dziennika” oraz SKOK-ów Stefczyka w audycjach wyemitowanych 11, 12 i 16 maja 2011 roku.

Krajowa Rada podała, że 11 maja 2011 roku rozgłośnia wyemitowała przekaz będący ukrytą reklamą “Naszego Dziennika” o treści: "Ta ogólnopolska prasa codzienna, to już tylko czysto polska, to już tylko 'Nasz Dziennik', proszę państwa i czytając go, kupując go, wspieracie, by on istniał dalej. W ten sposób on tylko się utrzymuje, przez to, że kupujecie go, czytacie, rozprowadzacie dalej".

"W naszej uczelni, która - mimo że jest bardzo młoda, jest wysoko notowana w rankingach - mają zajęcia bardzo dobrzy profesorzy i wykładowcy" - te słowa, także wyemitowane 11 maja 2011 roku w Radiu Maryja, miały być z kolei ukrytą reklamą Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu. Natomiast SKOK promowała następująca wypowiedź: “Serdecznie dziękujemy - Bóg zapłać - tym, którzy pomagają, by studenci mogli studiować u nas nawet za darmo. Studiować i formować swoje osobowości. Dziękujemy m.in. SKOK-om Stefczyka oraz indywidualnym ofiarodawcom z Polski i z Polonii”.

Zgodnie z prawem nadawanie reklamy ukrytej jest zakazane. Ponadto Radio Maryja ma status nadawcy społecznego, co oznacza, że nie może nawet legalnie nadawać reklam lub audycji sponsorowanych oraz telesprzedaży.

Z danych Radio Track wynika, że średni udział Radia Maryja w II kwartale br. wyniósł 2,3 proc. (więcej na ten temat).

 

Dołącz do dyskusji: Radio Maryja przegrało z KRRiT. Musi zapłacić karę za ukryte reklamy

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
obserwator
to jest przykład obłudnego działania Krajowej Rady
najpierw koncesja dla TV Trwam po wielu miesiącach niepewności
a teraz gnębienie Radia Maryja
a co w tym złego ,że reklamują Nasz Dziennik ?
Wyborcza też się ogłasza co rusz w TVP
I nikt do sądu jej nie pozywa
0 0
odpowiedź
User
niktwazny126
Ależ to niemożliwe, żeby radio epatujące świętością dopuściło się jakichkolwiek nieprawidłowości, ojciec dyrektor na pewno nie pozwala na żadne przekręty :).Za chwilę usłyszymy, że to znowu prześladowanie kościoła. A poza tym z czego ubodzy słudzy zapłacą karę?
0 0
odpowiedź
User
ciemnyludd
"KARA" 4 tysiące złotych... KRRiT KPI, CZY O DROGĘ PYTA ?...(do nieba)
0 0
odpowiedź