Radio Nowy Świat urosło o jedną czwartą. Więcej od patronów i ze sponsoringu

Internetowe Radio Nowy Świat w 2023 r. przy wzroście przychodów o 27 proc. do 10,7 mln zł zanotowało nieznaczny spadek zysku. Rozgłośnia zarobiła więcej zarówno z wpłat od patronów, jak też ze sponsoringu oraz gadżetów.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Radio Nowy Świat urosło o jedną czwartą. Więcej od patronów i ze sponsoringu

Podstawą finansową Radia Nowy Świat pozostają wpłaty od patronów. W 2023 r. pozostałe przychody operacyjne rozgłośni sięgnęły 9,24 mln zł, wobec 8,14 mln zł rok wcześniej. Na Patronite stacja ma obecnie 33,8 tys. patronów, którzy co miesiąc wpłacają jej w sumie 739,2 tys. zł.

Z kolei wpływy Radia Nowy Świat ze sprzedaży produktów poszły w ub.r. w górę z 87,5 tys. do 1,04 mln zł (te z usług reklamowych i sponsorskich sięgnęły 690,2 tys. zł, a z biletów spektakl „NieDochodzenie” z okazji 3-lecia rozgłośni, grany w warszawskich teatrach Polonia i Och-Teatr - 348 tys. zł)). Natomiast sprzedaży towarów i materiałów, czyli gadżetów w sklepie internetowym stacji, poszła w górę ze 175,4 do 407,7 tys. zł.

- Pragnę bardzo serdecznie podziękować naszym Patronkom i Patronom za wsparcie. Powtarzam to zawsze i przy każdej okazji, że nasz los leży w Państwa rękach i jest nam ogromnie przyjemnie, że już 4 lata są Państwo z nami i chcą nas słuchać. Dla naszego zespołu w większości przypadków to jedyne i jak mówią wymarzone miejsce pracy, dlatego Państwa wsparcie jest dla nas tak ważne i kluczowe – podkreśla w komunikacie prasowym Magda Jethon, szefowa Radia Nowy Świat.

grafika

Na działalność operacyjną rozgłośnia przeznaczyła w ub.r. 10,33 mln zł, po wzroście o 28,2 proc. z 8,05 mln zł w 2022 roku. Wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 4,16 do 5,27 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 235,5 do 427,1 tys. zł, a na usługi obce - z 3,41 do 4,02 mln zł. Liczba etatów w rozgłośni wzrosła z 9 do 12.

Zysk operacyjny Radia Nowy Świat zwiększył się z 359,1 do 370,1 tys. zł, a przy wzroście kosztów finansowych z 0,5 do 24,2 tys. zł i kwoty zapłaconego podatku dochodowego z 32,3 do 94,2 tys. zł zysk netto zmalał z 326,3 do 251,8 tys. zł.

- To, co udało nam się wypracować, dzięki wyższym przychodom ze sprzedaży w sklepie internetowym, ze współpracy sponsoringowej i innymi partnerami, zostało w całości przeznaczone na bieżącą działalność. Oczywiście, najwyższe wzrosty widać w wynagrodzeniach, co nas ogromnie cieszy, że możemy kolejnym osobom zaproponować etaty, ale z drugiej strony koszty z tym związane nie pozwalają nam na taki rozwój, o jakim marzymy. W ubiegłym roku odnotowaliśmy też 100 proc. wzrost kosztów zużycia materiałów i energii – opisuje Magda Jethon.

30 proc. udziałów stacji ma Piotr Jedliński, a po 10 - jej szefowa Magdalena Jethon, Jerzy Sosnowski, Jan Chojnacki, Anna Krakowska (w połowie ub.r. odeszła z zarządu na stanowisko prdokurenta), Wojciech Mann oraz wspólnie Zuzanna Łuszczewska i Karolina Kaliszewska (odziedziczyły te walory po Krzysztofie Łuszczewskim, zmarłym w styczniu 2021 roku).

Udziałowcy zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto w całości zasilił kapitało rezerwowy rozgłośni. Na koniec ub.r. jej kapitały własne wynosiły 5,32 mln zł, z czego 5,06 mln zł to kapitał zakładowy.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych