SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W górę wpływy nadawcy Radia Plus 3 proc., zysk zmalał do 257 tys. zł

W ub.r. nadająca Radio Plus spółka Porozumienie Radiowe Plus (jej większościowym udziałowcem jest spółka należąca do Grupy ZPR Media) osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 3 proc. Natomiast przy wzroście kosztów operacyjnych o 4,6 proc. jej zysk netto zmalał z 475,7 do 257,1 tys. zł.

Article

Wszystkie przychody Porozumienia Radiowego Plus został osiągnięte w Polsce. Wpływy ze sprzedaży czasu reklamowego wzrosły rok do roku z 5,08 do 5,25 mln zł, z franchisingu tak jak rok wcześniej wyniosły 624 tys. zł, z organizacji eventów zwiększyły się z 61,7 do 61,8 tys. zł, a z pozostałej sprzedaży zmalały ze 166,7 do 166,4 tys. zł.

Brokerem reklamowym Radia Plus jest spółka Time należąca do Grupy ZPR Media. W ub.r. przychody Porozumienia Radiowego Plus od Time wniosły 5,25 mln zł, a koszty zakupu usług od tej spółki - 510 tys. zł.

Według badania Radio Track w ub.r. Radio Plus miało 2,2 proc. udziału w rynku słuchalności, o 0,1 pkt proc. mniej niż rok wcześniej. - Stacje radiowe, dla których spółka produkowała program radiowy i zawierała w ich imieniu umowy na usługi reklamowe, to stacje będące własnością podmiotów kościelnych. Charakter zawartych umów wskazuje, że nie zachodzi niebezpieczeństwo aby te podmioty mogły zmniejszyć zakres współpracy - zaznaczono w sprawozdaniu Porozumienia Radiowego Plus złożonym w KRS.

- Sieć Radia Plus adresowała swoją ofertę programową do słuchaczy w wieku 35-55 lat; w tym segmencie rynku w roku 2019 oferta programowa konkurowała z siecią Złote Przeboje, Meloradio, z Polskim Radiem (Jedynką i Trójką) oraz komercyjnymi stacjami RMF i Radio ZET - dodano.

Więcej na usługi obce i wynagrodzenia

Koszty operacyjne Porozumienia Radiowego Plus zwiększyły się z 5,33 mln zł w 2018 roku do 5,58 mln zł w ub.r., czyli o 4,6 proc. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 4,12 do 4,34 mln zł, a na wynagrodzenia - z 982,7 tys. zł do 1 mln zł. Stałe zatrudnienie w firmie w ub.r. wynosiło 21,44 etatów, wobec 20,9 etatów rok wcześniej.

Dodatkowo pojawiło się 173 tys. zł pozostałych kosztów operacyjnych (głównie z powodu 169,6 tys. zł z tytułu aktualizacji wartości aktywów niefinansowych), a koszty finansowe zmalały z 7,8 tys. zł do 79 zł.

W konsekwencji pogorszyły się wyniki rentowności firmy. Zysk sprzedażowy zmalał z 597,7 do 531,7 tys. zł, zysk operacyjny - z 597,7 do 358,2 tys. zł, a zysk netto - z 475,7 do 257,1 tys. zł.

W Porozumieniu Radiowym Plus należąca do Grupy ZPR Media firma Time ma 51,33 proc. udziałów, a po 12,17 proc. udziałów mają Archidiecezja Krakowska, Łódzka, Koszalińsko-Kołobrzeska i Warmińska. Zeszłoroczny zysk netto nadawcy w całości przeznaczono na jego kapitał zapasowy.

W sprawozdaniu firmy, sporządzonym w drugiej połowie marca, krótko odniesiono się do epidemii koronawirusa. - Niestety sytuacja polska i międzynarodowa, związana z walką z koronawirusem COVID-19, wprowadzają dużą niepewność co do wyników, które zostaną uzyskane w roku 2020 z prowadzonej działalności. Trwa okres zamrożenia gospodarki i jest duża niepewność w przedsiębiorstwach. Z całą pewnością odbije się to na wysokości budżetów reklamowych a tym samym na wynikach spółki w roku 2020 - stwierdzono.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W górę wpływy nadawcy Radia Plus 3 proc., zysk zmalał do 257 tys. zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kasia
Tu brakuje podstawowej informacji, że cały tekst dotyczy tylko połowy sieci PLUSA. Wypadałoby napisać o tym choćby akapit, żeby czytelnik miał jasność.
2 0
odpowiedź
User
wiseman
Wyniki słuchalności są proporcjonalne do ich nakładu pracy: obrażająco (słuchacza) niski poziom obróbki audio (pisałem o tym wcześniej: raptowne urywanie piosenek, aby zmieścić reklamy lub liner), chaotyczny dobór utworów (np Czesław Niemen i Britney Spears w jednej minucie), strona internetowa nieaktualizowana od 4 lat (do dziś wisi baner ŚDM w Krakowie) i ogólnie ma się wrażenie, ze stacja idzie "z puszki".
3 1
odpowiedź