Trójka z rekordowo niską słuchalnością, wyprzedziły ją Audytorium 17 i RMF MAXXX

W okresie od czerwca do sierpnia br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM. Najsłabszy wynik w historii badania Radio Track odnotowała Trójka, której udział wyniósł tylko 3,9 proc. Stacja została wyprzedzona przez Audytorium 17 i RMF MAXXX - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Trójka z rekordowo niską słuchalnością, wyprzedziły ją Audytorium 17 i RMF MAXXX
fot. Polskie Radio

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od czerwca do sierpnia 2020 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 28,4 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zmniejszył się o 0,8 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,1 proc. (udział tej stacji względem fali czerwiec-sierpień 2020 spadł o 0,2 pkt. proc.). W styczniu br. funkcję dyrektora informacji Radia ZET przejęła Katarzyna Kawka, poprzednio zajmująca takie stanowisko w Antyradiu i Meloradiu (wszystkie stacje należą do Eurozetu). Poprzednią szefową informacji w Radiu ZET była Katarzyna Buszkowska. Od kwietnia ub.r. redaktorem naczelnym stacji jest na stałe Michał Celeda, a dyrektorem muzycznym - Agnieszka Woźniak.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/marek-niedzwiecki-liste-zostawiam-w-trojce-ws-nowej-pracy-zdecyduje-najwczesniej-w-listopadzie,7170478860686977a ##

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,7 proc. (spadek o 0,2 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział stacji spadł o 0,5 pkt. proc. do 5,2 proc.

Trójka z rekordowo niską słuchalnością

Czołową piątkę uzupełnia Audytorium 17, które awansowało z miejsca siódmego. Udział stacji wzrósł o 0,6 pkt. proc. do 4,7 proc. Jedcznocześnie był to największy wzrost - ex aequo z TOK FM, którego wynik zwiększył się do 2,4 pkt. proc.

Szóste miejsce zajęło RMF MAXXX. Stacja miała 4,3 proc. udziału (po wzroście o 0,3 pkt. proc.). Jednocześnie jest to najwyższa słuchalność stacji w historii.

Z piątej na siódmą lokatę spadła Trójka, której wynik zmniejszył się o 0,9 pkt. proc. (najbardziej w zestawieniu) do 3,9 proc. Jest to najniższy udział stacji w historii badania radio Track (dotychczas najniższy udział Trójka miała w fali maj-lipiec 2020 - wynik stacji wyniósł wówczas 4,1 proc.). W połowie maja unieważniono wydanie Listy Przebojów Trójki, w którym wygrała piosenka Kazika Staszewskiego „Twój ból jest lepszy niż mój” (w utworze piosenkarz skrytykował wizytę Jarosława Kaczyńskiego na Powązkach 10 kwietnia - nie wymieniając przy tym nazwiska polityka). W kolejnych dniach ze stacją pożegnał się prowadzący listę Marek Niedźwiecki, następnie ze stacji w trybie natychmiastowym odeszło większość kluczowych dziennikarzy.

Część pracowników wróciła do radia, kiedy dyrektorem PR III został Kuba Strzyczkowski. Niespodziewanie odwołano go jednak 21 sierpnia, a nowym szefem Trójki został Michał Narkiewicz-Jodko. Zdecydowano wtedy, że w jej ramówce ma być więcej muzyki i kultury, a mniej polityki.

W sierpniu 2018 roku zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie 2018 roku powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu ub.r. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby. W grudniu ub.r. decyzją Rady Mediów Narodowych na członka zarządu publicznej rozgłośni powołana została Agnieszka Kamińska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/krzysztof-czabanski-szef-rada-mediow-narodowych-zmiany-w-trojce-ida-w-bardzo-dobrym-kierunku,7170481957947521a ##

W górę Meloradio i Rock Radio

Duże wzrosty osiągnęły Meloradio i Rock Radio, których wyniki zwiększyły się o 0,2 pkt. proc. (do odpowiednio 1,3 proc. i 0,7 proc.).

grafika

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa