Trójka z rekordowo niską słuchalnością, wyprzedziły ją Audytorium 17 i RMF MAXXX

W okresie od czerwca do sierpnia br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM. Najsłabszy wynik w historii badania Radio Track odnotowała Trójka, której udział wyniósł tylko 3,9 proc. Stacja została wyprzedzona przez Audytorium 17 i RMF MAXXX - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Trójka z rekordowo niską słuchalnością, wyprzedziły ją Audytorium 17 i RMF MAXXX
fot. Polskie Radio

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od czerwca do sierpnia 2020 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 28,4 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zmniejszył się o 0,8 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,1 proc. (udział tej stacji względem fali czerwiec-sierpień 2020 spadł o 0,2 pkt. proc.). W styczniu br. funkcję dyrektora informacji Radia ZET przejęła Katarzyna Kawka, poprzednio zajmująca takie stanowisko w Antyradiu i Meloradiu (wszystkie stacje należą do Eurozetu). Poprzednią szefową informacji w Radiu ZET była Katarzyna Buszkowska. Od kwietnia ub.r. redaktorem naczelnym stacji jest na stałe Michał Celeda, a dyrektorem muzycznym - Agnieszka Woźniak.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/marek-niedzwiecki-liste-zostawiam-w-trojce-ws-nowej-pracy-zdecyduje-najwczesniej-w-listopadzie,7170478860686977a ##

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,7 proc. (spadek o 0,2 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział stacji spadł o 0,5 pkt. proc. do 5,2 proc.

Trójka z rekordowo niską słuchalnością

Czołową piątkę uzupełnia Audytorium 17, które awansowało z miejsca siódmego. Udział stacji wzrósł o 0,6 pkt. proc. do 4,7 proc. Jedcznocześnie był to największy wzrost - ex aequo z TOK FM, którego wynik zwiększył się do 2,4 pkt. proc.

Szóste miejsce zajęło RMF MAXXX. Stacja miała 4,3 proc. udziału (po wzroście o 0,3 pkt. proc.). Jednocześnie jest to najwyższa słuchalność stacji w historii.

Z piątej na siódmą lokatę spadła Trójka, której wynik zmniejszył się o 0,9 pkt. proc. (najbardziej w zestawieniu) do 3,9 proc. Jest to najniższy udział stacji w historii badania radio Track (dotychczas najniższy udział Trójka miała w fali maj-lipiec 2020 - wynik stacji wyniósł wówczas 4,1 proc.). W połowie maja unieważniono wydanie Listy Przebojów Trójki, w którym wygrała piosenka Kazika Staszewskiego „Twój ból jest lepszy niż mój” (w utworze piosenkarz skrytykował wizytę Jarosława Kaczyńskiego na Powązkach 10 kwietnia - nie wymieniając przy tym nazwiska polityka). W kolejnych dniach ze stacją pożegnał się prowadzący listę Marek Niedźwiecki, następnie ze stacji w trybie natychmiastowym odeszło większość kluczowych dziennikarzy.

Część pracowników wróciła do radia, kiedy dyrektorem PR III został Kuba Strzyczkowski. Niespodziewanie odwołano go jednak 21 sierpnia, a nowym szefem Trójki został Michał Narkiewicz-Jodko. Zdecydowano wtedy, że w jej ramówce ma być więcej muzyki i kultury, a mniej polityki.

W sierpniu 2018 roku zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie 2018 roku powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu ub.r. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby. W grudniu ub.r. decyzją Rady Mediów Narodowych na członka zarządu publicznej rozgłośni powołana została Agnieszka Kamińska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/krzysztof-czabanski-szef-rada-mediow-narodowych-zmiany-w-trojce-ida-w-bardzo-dobrym-kierunku,7170481957947521a ##

W górę Meloradio i Rock Radio

Duże wzrosty osiągnęły Meloradio i Rock Radio, których wyniki zwiększyły się o 0,2 pkt. proc. (do odpowiednio 1,3 proc. i 0,7 proc.).

grafika

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały