Rafał Madajczak redaktorem naczelnym Gazeta.pl

Rafał Madajczak, dotąd redaktor kreatywny Gazeta.pl (Agora), od lipca obejmie nowo utworzoną funkcję redaktora naczelnego portalu.Madajczak będzie nadzorował pracę wydawców strony głównej portalu oraz dział rozwoju marki, a także odpowiadał za jakość i dobór treści tworzonych we wszystkich redakcjach Gazeta.pl.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

"W tej roli Rafał będzie miał decyzyjność ws. treści przez Was tworzonych - ich doboru, tematów oraz tonu i tym samym przejmie obecne kompetencje dyrektor programowej, które zakładały podobny wpływ. Zmiana jest duża i ważna, równa kalibrem przyczynom, które za nią stoją. Nasi potencjalni czytelnicy się zmieniają. Pokolenie Z ma bardzo wysokie wymagania dotyczące treści" - napisała w wewnętrznym komunikacie do zespołu Agnieszka Siuzdak-Zyga, dyrektorka pionu Gazeta.pl.

Informację potwierdziła nam dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory Nina Graboś. Jak ustaliliśmy, objęcie tego stanowiska przez Madajczaka nie pociąga innych zmian personalnych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agnieszka-siuzdak-zyga-odchodzi-zarzad-agora,7169840340764801a ##

W czwartek po południu Agora poinformowała o zmianie w komunikacie. Jako redaktor naczelny Gazeta.pl Rafał Madajczak będzie nadzorował pracę wydawców strony głównej portalu oraz dział rozwoju marki, a także odpowiadał za jakość i dobór treści tworzonych we wszystkich redakcjach Gazeta.pl. Do jego obowiązków będzie należało stanie na straży deklaracji redakcyjnej Gazeta.pl oraz tworzenie i realizacja świeżej i atrakcyjnej linii redakcyjnej, która położy nacisk na aktywizm oraz innowacyjność.

"Dla Gazeta.pl kluczowa jest jakość, kreatywność, zabawa formatem i przekazywanie najważniejszych informacji rzetelnie i szybko. Na tych kompetencjach chcemy budować nową strategię contentową, mając na uwadze przede wszystkim potrzeby młodszych odbiorców, konieczność wielokanałowego dotarcia do czytelnika i chęć wyróżnienia się pośród innych mediów. Jestem przekonana, że gotowość do wychodzenia poza utarte schematy i pomysłowość Rafała Madajczaka, a jednocześnie jego świetne zrozumienie trendów i potrzeb czytelników, sprawia, że jest on idealną osobą, by poprowadzić Gazeta.pl ku tej zmianie" – mówi cytowana w komunikacie Agnieszka Siuzdak, dyrektorka pionu Gazeta.pl.

"Czasy, gdy media internetowe rywalizowały ze sobą w ramach sztywnych kategorii »portale« czy »serwisy tematyczne«, już nie istnieją – nie w świecie, gdzie żyje aż 50 mln osób, które mają co najmniej 100 tys. obserwujących czy fanów w sieci. Każdego dnia każda z nich może pokazywać coś ciekawszego niż tradycyjne media. To oznacza, że Gazeta.pl walczy o uwagę odbiorców nie tylko z innymi portalami, ale także z twórcami treści, streamerami, tiktokerami i każdą osobą, która w ciekawy sposób opowiada o świecie. To uczy pokory i jednocześnie podnosi nam poprzeczkę" – mówi Rafał Madajczak, nowy redaktor naczelny Gazeta.pl.

"Będziemy oczywiście kontynuować naszą misję informacyjną, ale planujemy więcej eksperymentować i testować format medium na nowe czasy. Nie tylko dlatego, że to ciekawe, ale też konieczne, żebyśmy nie stali się marką, która po prostu jest. Gazeta.pl idzie po nowe!" - dodaje.

W procesie tworzenia strategii contentowej nowego redaktora naczelnego Gazeta.pl jako doradca ds. strategii będzie wspierać Filip Połoska, współzałożyciel grupy kreatywnej Nowy®Ład i były międzynarodowy redaktor naczelny Noizz (Ringier Axel Springer).

Rafał Madajczak w Gazeta.pl od ponad dwóch lat

Madajczak od 2020 roku był dyrektorem kreatywnym Gazeta.pl. W tym czasie portal prowadził liczne nagradzane projekty i akcje zasięgowe we współpracy z zewnętrznymi organizacjami takie, jak „Alarm dla klimatu" z Koalicją Klimatyczną, „Bez LGBT+ nie ma Polski" z Miłość Nie Wyklucza, agencją MullenLowe, Radiem TOK FM i „Gazetą Wyborczą" czy „Nie karm Putina" ze stowarzyszeniem Miasto Jest Nasze i serwisem Ukrayina.pl.

Madajczak jest twórcą serwisu satyrycznego ASZdziennik.pl, który należy do portfolio Grupy naTemat (Glob360). Jako redaktor naczelny tej witryny zasłynął wraz z zespołem wiralowymi materiałami komentującymi bieżące sprawy polityczne, gospodarcze i kulturalne. Od listopada 2018 roku pełnił funkcję dyrektora kreatywnego naTemat360. Wcześniej pracował jako dziennikarz w „Rzeczpospolitej" i „Przekroju", współtworzył serwis o polityce Pardon.pl oraz segment kabaretowy programu „Szymon Majewski Show" w telewizji TVN.

jsx
Autor artykułu:
jsx
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Zmiany i awanse w Agencji 2012

Zmiany i awanse w Agencji 2012