SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rafał Olejniczak: Sytuacja Radia ZET jest stabilna

- Zmiana strategii i programu w 2010 roku nie zakładała natychmiastowego wzrostu Radia ZET - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Rafał Olejniczak, nowy szef Radia ZET.

Rafał Olejniczak, szef Radia ZET

Rafał Olejniczak, szef Radia ZET

Olejniczak, który objął funkcję redaktora naczelnego ZET-ki z początkiem kwietnia (więcej na ten temat) uważa, że polski rynek radiowy jest coraz trudniejszy. - Widać między innymi wzrost słuchalności stacji wąsko profilowanych, które podbierają słuchaczy dużym graczom. Dokładnie tak samo jak na rynku telewizyjnym. Na tym tle sytuacja Radia ZET jest bardzo stabilna – uważa Olejniczak.

Infoeter w internecie: Polskie Radio i Radio ZET najlepsze

Szef ZET-ki nie zgadza się z tezą, że realizowana od ubiegłego roku nowa strategia promocyjna rozgłośni nie przynosi oczekiwanych efektów. - Pierwsze efekty nowej strategii są już widoczne. Sukcesywnie zmniejsza się różnica między Radiem ZET a naszą największą konkurencją. Poprawia się słuchalność poranka, a co najważniejsze zmienia się struktura naszego audytorium. Przybywa Radiu ZET słuchaczy w pożądanej grupie wiekowej, tych z wyższym wykształceniem i dochodem w gospodarstwie domowym – mówi Olejniczak.

Roszady personalne w Radiu ZET

Olejniczak nie chce na razie zdradzać żadnych szczegółów związanych z planami biznesowymi rozgłośni na najbliższe miesiące. Poinformował nas jedynie, że – wbrew doniesieniom medialnym – Radio ZET nie będzie organizatorem trzeciego dnia festiwalu w Opolu. Rozgłośnia zamierza zainwestować także w rozwój swojego serwisu internetowego. - W marcu wydzieliliśmy odrębną redakcję internetową, która odpowiada za część newsową na stronie. To nie tylko rozwinięcie tematów z radia, ale także dużo niezależnych materiałów. Jest też wideo. Jest coraz więcej kanałów muzycznych. Mamy własną społeczność. A to jeszcze nie wszystko – zapowiada Olejniczak.

Maleńczuk, Rutkowski i Wojciechowska reklamują Radio ZET (wideo)

Mimo że nowy szef Radia ZET niechętnie wypowiada się na łamach mediów, zgodził się nam udzielić krótkiego wywiadu. Niestety nie chciał skomentować niektórych kwestii, ale udało nam się z nim porozmawiać m.in. o stosunkowo słabych wynikach słuchalności rozgłośni oraz planach na najbliższy czas. W niedalekiej przyszłości opublikujemy wyczerpującą rozmowę z nowym szefem ZET-ki.

Radio ZET chce być stacją dla dorosłych słuchaczy


Krzysztof Lisowski: Stanowisko szefa Radia ZET objął Pan kilka tygodni temu - w chwili, gdy rozgłośnia notuje relatywnie słabą słuchalność (badania pokazują, że ZET-ka już od jakiegoś czasu zdecydowanie przegrywa z RMF FM) (więcej na ten temat). Z czego to wynika i czy ma Pan jakąś receptę na poprawę wyników?

Rafał Olejniczak, redaktor naczelny Radia ZET: Zmiana strategii i programu w 2010 roku nie zakładała natychmiastowych efektów w postaci wzrostu słuchalności Radia ZET. Rynek radiowy jest coraz trudniejszy, widać między innymi wzrost słuchalności stacji wąsko profilowanych, które podbierają słuchaczy dużym graczom. Dokładnie tak samo jak na rynku telewizyjnym. Na tym tle sytuacja Radia ZET jest bardzo stabilna. Ale pierwsze efekty nowej strategii są już widoczne. Sukcesywnie zmniejsza się różnica między Radiem ZET a naszą największą konkurencją. Poprawia się słuchalność poranka, a co najważniejsze zmienia się struktura naszego audytorium. Przybywa Radiu ZET słuchaczy w pożądanej grupie wiekowej, tych z wyższym wykształceniem i dochodem w gospodarstwie domowym. Wierzę, że nowa strategia Radia ZET przyniesie efekty.

Ma Pan jakąś własną/autorską strategię dla rozgłośni i czy planuje Pan jakieś zmiany?

Strategia Radia ZET funkcjonuje od września 2010 roku i nie ma potrzeby, żeby ją zmieniać. To właściwy kierunek rozwoju. Dzięki Radiu ZET słuchacze są na bieżąco z wiadomościami, muzyką i rozrywką. Jesteśmy blisko ludzi, odpowiadamy na ich potrzeby. Nasi słuchacze są dorośli, nowocześni, uśmiechnięci, poszukujący. Codziennie dostarczamy im ciekawych i inspirujących tematów do dyskusji i własnych poszukiwań. Radio zmienia się tak, jak jego słuchacze. To najszybsze, najbardziej dynamiczne medium, a przy okazji najbardziej intymne. Nowości będą codziennie. Radio jest magią. Będziemy o tym słuchaczom przypominać.

Radio ZET z nowym szefem. Eksperci: potrzeba szybkiej poprawy wyników

Docierają do nas głosy środowiska radiowego mówiące o tym, że kampanie Radia ZET próbują pozycjonować tę rozgłośnię w zupełnie nowym miejscu, a tak naprawdę nic się nie zmienia od dłuższego czasu i są to tylko slogany reklamowe… Co Pan na to?

Zapraszam do słuchania Radia ZET, tylko tak można sprawdzić, co się zmienia.

Wojciech Jagielski dyrektorem muzycznym Radia ZET

Czy będziecie inwestować w rozwój Waszej strony internetowej?

Na radiozet.pl dzieje się coraz więcej, bo tego oczekują nasi słuchacze. W marcu wydzieliliśmy odrębną redakcję internetową, która odpowiada za część newsową na stronie. To nie tylko rozwinięcie tematów z radia, ale także dużo niezależnych materiałów. Jest też wideo. Jest coraz więcej kanałów muzycznych. Mamy własną społeczność. A to jeszcze nie wszystko.

Kolejny wzrost Trójki. Traci RMF FM i Eska Rock

Jak Pan – jako ekspert - ocenia polski rynek komercyjnych rozgłośni radiowych?

Polski rynek radiowy jest bardzo konkurencyjny, trudny i nietypowy. Tym bardziej cieszy, że Radio ZET jest od lat tak silną marką, że ma 7 milionów słuchaczy, jest opiniotwórczym medium i - co niezwykle ważne - jest stabilną finansowo firmą.

Czy jest Pan zadowolony z nowelizacji ustawy medialnej, która nakazuje rozgłośniom granie 60 procent z obowiązkowych 33 procent utworów polskich pomiędzy 5.00 rano a 24.00 – Radio ZET wraz z dwiema innymi komercyjnymi stacjami radiowymi bardzo protestowało przeciwko temu zapisowi…

Chcielibyśmy grać jak najwięcej utworów polskich wykonawców. Radio ZET promowało i będzie promować polską muzykę. Ale byłoby lepiej dla wszystkich, gdyby jedynym kryterium była jakość muzyki, a nie ustawowo określony procent.


O rozmówcy
Rafał Olejniczak jest związany z Radiem ZET od 1996 roku. Zaczynał jako reporter i szef oddziału w Katowicach. W latach 2001-2007 był zastępcą redaktora naczelnego stacji. W latach 2008-2009 pracował jako dyrektor rozwoju Grupy Eurozet oraz dyrektor zarządzający sieci Radia Plus. Odszedł z Eurozetu w sierpniu 2009 roku, żeby realizować własne projekty artystyczne. Od maja 2010 roku współpracował z Radiem ZET jako zewnętrzny konsultant. W kwietniu 2011 roku objął stanowisko redaktora naczelnego stacji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rafał Olejniczak: Sytuacja Radia ZET jest stabilna

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gembal
Wie ktoś może, kiedy Rafała Olejniczaka zastąpi Robert Kozyra?
odpowiedź
User
adam Darski
Nic nie potrafi bez Kozyry.
odpowiedź
User
Kasia Tyc
Lansereczka i pusta gloweczka, marioneteczka i choragieweczka. Tak sie dochodzi do stanowisk.
odpowiedź
User
Kinopolis
Dziewczyny rzadza! Ha, ha, ha. Zabawki Kozyry w natarciu!
odpowiedź
User
Der
Oj branżunia sączy jad, sączy. W sumie rozumiemy, radiowcem byłem w pełnej krasie teraz rządze w Tesco przy kasie. Rafał, trzymam kciuki i wierze. Kolega z branży.
odpowiedź