SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ranking agencji PR według fee icome 2019: zgłoszenia do 29 czerwca

Związek Firm Public Relations zaprasza do wzięcia udziału w VII edycji Rankingu agencji PR według fee income. Zgłoszenia będą przyjmowane do 29 czerwca, zarówno od firm zrzeszonych jak i niezrzeszonych w ZFPR.

Article

Ranking ma na celu ukazanie właściwego charakteru usług PR na rynku poprzez skupienie się na doradztwie komunikacyjnym i przychodach z honorariów.

- Tegoroczny ranking firm PR wg fee income będzie miał szczególne znaczenie, zarówno dla klientów, jak i samej branży PR. Będzie rodzajem „stop-klatki”, punktu odniesienia do wielu analiz i to na długo, bo pokaże kondycję branży na chwilę przed wydarzeniem, które zmieniło kontekst społeczny i gospodarczy, w jakim działamy - mówi Adam Jarosz, prezes ZFPR.

Zasady rankingu agencji PR ZFPR

Prezentowane w rankingu wyniki będą weryfikowane w drodze audytu finansowego przez niezależną firmę audytorską, a audyt obejmie nadzór nad procesem gromadzenia danych, ich weryfikację oraz przygotowanie raportu.

W rankingu mogą wziąć udział agencje PR, które świadczą pełen zakres usług public relations, a także grupy kapitałowe spełniające ten warunek. W przypadku grup kapitałowych w rankingu będą uwzględnione przychody tylko z tych podmiotów z grupy, których głównych przedmiotem działalności jest świadczenie usług public relations. Podobnie jak w ubiegłych latach, w rankingu prezentowane będą dwie osobne klasyfikacje dla podmiotów indywidualnych i grup kapitałowych.

„Fee income” jest definiowane jako przychody agencji pomniejszone o koszty zewnętrzne związane z wykonywaniem projektów dla klientów jak: zakup mediów, produkcji zewnętrznej, koszty osób niezatrudnionych na stałe i podwykonawców (tzw. comissions & fees - suma opłat i prowizji od klientów na rzecz agencji za jej własne usługi).

W ubiegłorocznej edycji rankingu za rok 2018 liderem była agencja Partner of Promotion (23,75 mln zł fee income), wyprzedzając MSL Group (18,25 mln zł) i Hill+Knowlton Strategies (9,73 mln zł). Wśród grup kapitałowych liderem była Walk, przed 38 Group oraz Garden of Words Group.

Łączne honoraria agencji i grup kapitałowych, które przekazały dane Związkowi Firm Public Relations, wyniosły w 2018 roku 144,94 mln zł, o 12,09 proc. więcej niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ranking agencji PR według fee icome 2019: zgłoszenia do 29 czerwca

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl