Ranking pism motoryzacyjnych w 2014 roku. Na czele „Motor” i „Auto-Moto”

W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do „Auto-Moto”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Ranking pism motoryzacyjnych w 2014 roku. Na czele „Motor” i „Auto-Moto”

Liderem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu ub.r. zwiększyła się o 1,05 proc. i wyniosła 104 116 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,07 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 962 egz.

Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik poszedł do góry o 0,75 proc. do 43 957 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei na drugą lokatę spadł „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 43 132 egz.. Jego wynik zmalał o 4,21 proc.

Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 39 865 egz., po spadku o 4,80 proc.

Natomiast największy spadek w zestawieniu - o 12,42 proc. do 6 926 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W rankingu uplasował się on na miejscu siódmym, ostatnim.

We wrześniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2013 roku zmniejszyła się o 1,39 proc. do 102 019 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 73 811 egz., po spadku o 2,42 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” (47 663 egz.; wzrost o 6,25 proc.). Drugie miejsce należało do „Top Gear” (38 946 egz.; w dół o 12,28 proc.), a trzecie - do magazynu „Auto Świat Poradnik” (35 510 egz.; - 13,87 proc. - największy spadek w rankingu).Natomiast w tym ujęciu najwięcej zyskał „Świat Motocykli” (Agora) - było to 15,79 proc. do 20 874 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach