SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Money.pl przed Business Insiderem, Infor.pl przed Rp.pl, Bankierem i Next.gazeta.pl (TOP15 serwisów o gospodarce i prawie)

Wśród serwisów dotyczących gospodarki i prawa zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon notuje Money.pl. Businessinsider.com.pl ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Biznes.onet.pl rok wcześniej. Wśród witryn wydawców prasowych najpopularniejszy jest Infor.pl, który wyprzedza witryny Rp.pl, Gazetaprawna.pl, Bankier.pl i sekcję Pieniądze na Fakt.pl.

fot. Shutterstock.comArticle

W styczniu br. Money.pl (Wirtualna Polska) odwiedziło 7,2 mln realnych użytkowników, czyli 25,73 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 66,68 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 30 minut i 45 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Money.pl jest liderem wśród 15 najpopularniejszych stron o gospodarce i prawie w każdym z tych wskaźników. Zajmujący drugie miejsce Businessinsider.com.pl (Grupa Onet-RAS Polska) miał 5,41 mln użytkowników miał 35,42 mln odsłon, a Infor.pl (Infor Biznes) - 4,71 mln użytkowników i 20,07 mln odsłon. Natomiast Bankier.pl (Bonnier Business Polska) przy 2,51 mln odwiedzających zanotował 44,94 mln odsłon.

Na Bankier.pl każdy użytkownik spędził średnio 20 minut i 34 sekundy. W sekcji gospodarczo-prawnej Interii ten wskaźnik wyniósł 15 minut i 8 sekund, na Next.gazeta.pl - 11 minut i 35 sekund, na Gofin.pl - 10 minut i 46 sekund, a na Finanse.wp.pl - 10 minut i 25 sekund. Natomiast z eGospodarka.pl odwiedzający korzystał przeciętnie tylko przez trzy minuty i 36 sekund, a z Gazetaprawna.pl, KRS-online.com.pl i sekcji Pieniądze na Fakt.pl - przez nieco ponad trzy minuty.

W zestawieniu są po dwie witryny Wirtualnej Polski (Money.pl i Finanse.wp.pl), Grupy Onet-RAS Polska (Businessinsider.com.pl i Pieniądze na Fakt.pl), Infor Biznes (Infor.pl i Gazetaprawna.pl). Wśród serwisów niezwiązanych z dużymi wydawcami największy zasięg ma Poradnikprzedsiebiorcy.pl, wyprzedzający serwisy Gofin.pl, eGospodarka.pl i KRS-online.com.pl.

W rankingu jest uwzględniony cały ruch w serwisie Rp.pl (Gremi Media), który w badaniu Gemius/PBI nie jest podzielony na żadne węzły tematyczne. Na stronie jest publikowanych sporo treści o tematyce politycznej, kulturalnej i rozrywkowej.

Wśród wydawców zdecydowanym liderem jest Wirtualna Polska, której serwisy z kategorii gospodarczo-prawnej zanotowały w zeszłym miesiącu 7,89 mln realnych użytkowników (przy uwzględnieniu współodwiedzalności), 90,24 mln odsłon oraz 33 minuty i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Witryny Grupy Onet-RAS Polska miały 6,53 mln użytkowników i 43,95 mln odsłon, strony Grupy Gazetaprawna.pl (należąca do Infor Biznes) - 6,36 mln użytkowników i 33,78 mln odsłon, a serwisy Grupy Interia.pl - 5,28 mln użytkowników i 36,09 mln odsłon. Natomiast strony Grupy Bankier.pl - Puls Biznesu (należącej do Bonnier Business Polska) zanotowały 4,31 mln użytkowników i 56,24 mln odsłon.

Zaznaczmy, że w kategorii gospodarczo-prawnej zaliczany jest cały ruch z serwisów Finanse.wp.pl, Gazetaprawna.pl i Bankier.pl, natomiast niecały ze stron Money.pl (w kategorii gospodarczo-prawnej zanotował w styczniu br. 6,79 mln użytkowników i 64,5 mln odsłon) i Infor.pl (miał w tej kategorii 4,53 mln użytkowników i 18,82 mln odsłon).

W skali roku Money.pl zyskał 0,87 pkt proc. zasięgu i 3,83 mln odsłon (to 3,5 i 6,1 proc. w górę), natomiast przeciętny czas spędzany na stronie przez odwiedzającego zmalał o cztery minuty i 37 sekund (czyli o 13 proc.)

Businessinsider.com.pl osiągnął wzrosty aż o 11 pkt proc. zasięgu i 25,78 mln odsłon (to 132 i 267 proc. w górę), a średni czas korzystania ze strony wydłużył się ponad trzykrotnie. Wynika to głównie z faktu, że w drugiej połowie ub.r. Onet zrezygnował ze swojego działu biznesowego (zwolniono większość osób z jego zespołu redakcyjnego). Obecnie Biznes.onet.pl nie jest już dostępny, a adres przekierowuje na Businessinsider.com.pl. W styczniu ub.r. Biznes.onet.pl zanotował 4,21 mln użytkowników, 48,1 mln odsłon oraz 15 minut i 41 sekund średniego czasu korzystania.

Bardzo duże wzrosty procentowe osiągnął Poradnikprzedsiebiorcy.pl - zyskał 3,87 pkt proc. zasięgu i 5,08 mln odsłon (to 87 i 166,1 proc. w górę). Z kolei Finanse.wp.pl zyskały 4,6 pkt proc. zasięgu, 10,71 mln odsłon i 2:50 minuty średniego czasu korzystania (to wzrosty o 41,8, 73,7 i 37,4 proc.), strony gospodarczo-prawne Interii - 1,95 pkt proc. zasięgu i 3,42 mln odsłon (29,8 i 15,5 proc. w górę). Next.gazeta.pl - 1,86 pkt proc. zasięgu i 2,44 mln odsłon (28,2 i 13,3 proc. w górę), natomiast TVN24BiS.pl - 1,73 pkt proc. zasięgu i 1,21 mln odsłon (26,6 i 16,3 proc. w górę).

Za to eGospodarka.pl osiągnęła wzrost o 1,69 pkt proc. zasięgu (czyli 36,7 proc.), ale spadek o 5,63 mln odsłon (49,5 proc. w dół). Natomiast Gazetaprawna.pl zanotowała minimalny spadek zasięgu i niewielki wzrost liczby odsłon.

Witryny gospodarczo-prawne Wirtualnej Polski zyskały 1,33 pkt proc. zasięgu i 11,98 mln odsłon (to 4,9 i 15,3 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania o 2:23 minut (a więc 6,6 proc.).

Strony Grupy Onet-RAS Polska zanotowały wzrost zasięgu o 0,9 pkt proc. (czyli 4 proc.) oraz spadki liczby odsłon o 28,65 mln i średniego czasu korzystania o 6:57 minuty (to 39,5 i 49,8 proc. w dół), a witryny Grupy Gazetaprawna.pl straciły 0,45 pkt proc. zasięgu, 4,71 mln odsłon i 10:22 minuty przeciętnego czasu korzystania (to 1,9, 12,2 i 61,6 proc. w dół).

Serwisy Grupy Interia.pl osiągnęły wzrosty o 1,72 pkt proc. zasięgu i 4,3 mln odsłon (to 10 i 13,5 proc. w górę), a witryny Grupy Bankier.pl - Puls Biznesu straciły 0,12 pkt proc. zasięgu i zyskały 1,09 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Money.pl przed Business Insiderem, Infor.pl przed Rp.pl, Bankierem i Next.gazeta.pl (TOP15 serwisów o gospodarce i prawie)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dsd
Szkoda, że wirtualne parówki wykupiły money.pl, bo kiedyś to był w miare obiektywny portal, od czasu wykupu skręca strasznie w lewo jak parówki
odpowiedź
User
takitam
Pytanie do osób z branży. Skąd taki odskok money.pl od bankier.pl? Już przed przejęciem przez WP zaczynali im odjeżdżać ale to połączenie przypieczętowało ten gwałtowny wzrost UU ?
odpowiedź
User
do @takitam
- jakby Cię WP kupiło, też miałbyś skok ruchu - sprawdź w similar webie directa obu stron i zaangażowanie userów
odpowiedź