SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Money.pl przed Business Insiderem, Infor.pl przed Rp.pl, Bankierem i Next.gazeta.pl (TOP15 serwisów o gospodarce i prawie)

Wśród serwisów dotyczących gospodarki i prawa zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon notuje Money.pl. Businessinsider.com.pl ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Biznes.onet.pl rok wcześniej. Wśród witryn wydawców prasowych najpopularniejszy jest Infor.pl, który wyprzedza witryny Rp.pl, Gazetaprawna.pl, Bankier.pl i sekcję Pieniądze na Fakt.pl.

fot. Shutterstock.com Article

W styczniu br. Money.pl (Wirtualna Polska) odwiedziło 7,2 mln realnych użytkowników, czyli 25,73 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 66,68 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 30 minut i 45 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Money.pl jest liderem wśród 15 najpopularniejszych stron o gospodarce i prawie w każdym z tych wskaźników. Zajmujący drugie miejsce Businessinsider.com.pl (Grupa Onet-RAS Polska) miał 5,41 mln użytkowników miał 35,42 mln odsłon, a Infor.pl (Infor Biznes) - 4,71 mln użytkowników i 20,07 mln odsłon. Natomiast Bankier.pl (Bonnier Business Polska) przy 2,51 mln odwiedzających zanotował 44,94 mln odsłon.

Na Bankier.pl każdy użytkownik spędził średnio 20 minut i 34 sekundy. W sekcji gospodarczo-prawnej Interii ten wskaźnik wyniósł 15 minut i 8 sekund, na Next.gazeta.pl - 11 minut i 35 sekund, na Gofin.pl - 10 minut i 46 sekund, a na Finanse.wp.pl - 10 minut i 25 sekund. Natomiast z eGospodarka.pl odwiedzający korzystał przeciętnie tylko przez trzy minuty i 36 sekund, a z Gazetaprawna.pl, KRS-online.com.pl i sekcji Pieniądze na Fakt.pl - przez nieco ponad trzy minuty.

W zestawieniu są po dwie witryny Wirtualnej Polski (Money.pl i Finanse.wp.pl), Grupy Onet-RAS Polska (Businessinsider.com.pl i Pieniądze na Fakt.pl), Infor Biznes (Infor.pl i Gazetaprawna.pl). Wśród serwisów niezwiązanych z dużymi wydawcami największy zasięg ma Poradnikprzedsiebiorcy.pl, wyprzedzający serwisy Gofin.pl, eGospodarka.pl i KRS-online.com.pl.

W rankingu jest uwzględniony cały ruch w serwisie Rp.pl (Gremi Media), który w badaniu Gemius/PBI nie jest podzielony na żadne węzły tematyczne. Na stronie jest publikowanych sporo treści o tematyce politycznej, kulturalnej i rozrywkowej.

Wśród wydawców zdecydowanym liderem jest Wirtualna Polska, której serwisy z kategorii gospodarczo-prawnej zanotowały w zeszłym miesiącu 7,89 mln realnych użytkowników (przy uwzględnieniu współodwiedzalności), 90,24 mln odsłon oraz 33 minuty i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Witryny Grupy Onet-RAS Polska miały 6,53 mln użytkowników i 43,95 mln odsłon, strony Grupy Gazetaprawna.pl (należąca do Infor Biznes) - 6,36 mln użytkowników i 33,78 mln odsłon, a serwisy Grupy Interia.pl - 5,28 mln użytkowników i 36,09 mln odsłon. Natomiast strony Grupy Bankier.pl - Puls Biznesu (należącej do Bonnier Business Polska) zanotowały 4,31 mln użytkowników i 56,24 mln odsłon.

Zaznaczmy, że w kategorii gospodarczo-prawnej zaliczany jest cały ruch z serwisów Finanse.wp.pl, Gazetaprawna.pl i Bankier.pl, natomiast niecały ze stron Money.pl (w kategorii gospodarczo-prawnej zanotował w styczniu br. 6,79 mln użytkowników i 64,5 mln odsłon) i Infor.pl (miał w tej kategorii 4,53 mln użytkowników i 18,82 mln odsłon).

W skali roku Money.pl zyskał 0,87 pkt proc. zasięgu i 3,83 mln odsłon (to 3,5 i 6,1 proc. w górę), natomiast przeciętny czas spędzany na stronie przez odwiedzającego zmalał o cztery minuty i 37 sekund (czyli o 13 proc.)

Businessinsider.com.pl osiągnął wzrosty aż o 11 pkt proc. zasięgu i 25,78 mln odsłon (to 132 i 267 proc. w górę), a średni czas korzystania ze strony wydłużył się ponad trzykrotnie. Wynika to głównie z faktu, że w drugiej połowie ub.r. Onet zrezygnował ze swojego działu biznesowego (zwolniono większość osób z jego zespołu redakcyjnego). Obecnie Biznes.onet.pl nie jest już dostępny, a adres przekierowuje na Businessinsider.com.pl. W styczniu ub.r. Biznes.onet.pl zanotował 4,21 mln użytkowników, 48,1 mln odsłon oraz 15 minut i 41 sekund średniego czasu korzystania.

Bardzo duże wzrosty procentowe osiągnął Poradnikprzedsiebiorcy.pl - zyskał 3,87 pkt proc. zasięgu i 5,08 mln odsłon (to 87 i 166,1 proc. w górę). Z kolei Finanse.wp.pl zyskały 4,6 pkt proc. zasięgu, 10,71 mln odsłon i 2:50 minuty średniego czasu korzystania (to wzrosty o 41,8, 73,7 i 37,4 proc.), strony gospodarczo-prawne Interii - 1,95 pkt proc. zasięgu i 3,42 mln odsłon (29,8 i 15,5 proc. w górę). Next.gazeta.pl - 1,86 pkt proc. zasięgu i 2,44 mln odsłon (28,2 i 13,3 proc. w górę), natomiast TVN24BiS.pl - 1,73 pkt proc. zasięgu i 1,21 mln odsłon (26,6 i 16,3 proc. w górę).

Za to eGospodarka.pl osiągnęła wzrost o 1,69 pkt proc. zasięgu (czyli 36,7 proc.), ale spadek o 5,63 mln odsłon (49,5 proc. w dół). Natomiast Gazetaprawna.pl zanotowała minimalny spadek zasięgu i niewielki wzrost liczby odsłon.

Witryny gospodarczo-prawne Wirtualnej Polski zyskały 1,33 pkt proc. zasięgu i 11,98 mln odsłon (to 4,9 i 15,3 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania o 2:23 minut (a więc 6,6 proc.).

Strony Grupy Onet-RAS Polska zanotowały wzrost zasięgu o 0,9 pkt proc. (czyli 4 proc.) oraz spadki liczby odsłon o 28,65 mln i średniego czasu korzystania o 6:57 minuty (to 39,5 i 49,8 proc. w dół), a witryny Grupy Gazetaprawna.pl straciły 0,45 pkt proc. zasięgu, 4,71 mln odsłon i 10:22 minuty przeciętnego czasu korzystania (to 1,9, 12,2 i 61,6 proc. w dół).

Serwisy Grupy Interia.pl osiągnęły wzrosty o 1,72 pkt proc. zasięgu i 4,3 mln odsłon (to 10 i 13,5 proc. w górę), a witryny Grupy Bankier.pl - Puls Biznesu straciły 0,12 pkt proc. zasięgu i zyskały 1,09 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Money.pl przed Business Insiderem, Infor.pl przed Rp.pl, Bankierem i Next.gazeta.pl (TOP15 serwisów o gospodarce i prawie)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dsd
Szkoda, że wirtualne parówki wykupiły money.pl, bo kiedyś to był w miare obiektywny portal, od czasu wykupu skręca strasznie w lewo jak parówki
5 2
odpowiedź
User
takitam
Pytanie do osób z branży. Skąd taki odskok money.pl od bankier.pl? Już przed przejęciem przez WP zaczynali im odjeżdżać ale to połączenie przypieczętowało ten gwałtowny wzrost UU ?
3 0
odpowiedź
User
do @takitam
- jakby Cię WP kupiło, też miałbyś skok ruchu - sprawdź w similar webie directa obu stron i zaangażowanie userów
2 0
odpowiedź
User
takitam
dzięki za wyjaśnienia. Czyli obiektywnie patrząc gdyby nie ruch z wp to aż tak dużej przewagi by nie było.
0 0
odpowiedź
User
alarabija
Business Insider zbiera za to ruch ze strony głównej Onetu. Więc gdyby odjąć ten ruch, to liczba użytkowników byłaby mniejsza, ale kolejność najpopularniejszych prawdopodobnie by się nie zmieniła. Trzeba by zobaczyć, jak wyglądają wejścia bezpośrednie i to porównywać.
1 0
odpowiedź
User
Mateusz
Tak więc pomijając tych największych jak WP/Onet to tak na prawdę liderem jest infor.pl / layout mizerny ale ilość profesjonalnej treści powala
4 0
odpowiedź
User
Tobiasz
Zgadzam się, infor.pl jest mega pod względem Googla. Co nie wpiszę z fachowej branży to od razu mam
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing