SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polacy za prawnymi regulacjami rynku reklamy outdoorowej

Prawie połowa Polaków uważa, że zamieszczanie reklamy na nośnikach zewnętrznych powinno być uregulowane ustawami środowiskowymi - wynika z sondażu Research Partner na panelu Ariadna. Aż 19 proc. badanych chce całkowicie zakazać reklam outdoorowych.

W dniach 13-16 maja 2022 roku firma Research Partner przeprowadziła na panelu Ariadna badanie opinii Polaków na temat reklamy zewnętrznej, widywanej codziennie na ulicach, elewacjach budynków lub przy placówkach handlowych.

Uregulować reklamę outdoorową

Prawie połowa ankietowanych (49 proc.) uważa, że zamieszczanie reklam zewnętrznych powinno być uregulowane przez ustawy środowiskowe. Za takim rozwiązaniem opowiadają się głównie osoby po 55 roku życia (54 proc.), mieszkające w dużych aglomeracjach miejskich (powyżej 500.000 mieszkańców – 59 proc.) oraz mające wykształcenie wyższe (56 proc.).

Zdecydowanie krytyczny stosunek do outdooru ma 19 proc. respondentów, którzy chcieliby całkowitego zakazu tej formy reklamy (aż 27 proc. z wykształceniem pomaturalnym). Tylko 14 proc. badanych uznało, że w tej kwestii powinna panować dowolność, tak jak dotychczas.  W tej grupie dominuje młodzież w wieku 18-24 lata (20 proc.) oraz mieszkańcy małych miasteczek (20-100 tys. mieszkańców – 18 proc.). Co piąty Polak nie ma zdania na ten temat.

Podsumowując, prawie 60 proc. mieszkańców dużych aglomeracji miejskich uważa, że zasady umieszczania reklam w wolnej przestrzeni powinny zostać uregulowane przez odpowiednie ustawy o charakterze środowiskowym.

Wydaje się, że to właśnie w tych miastach istnieje największy problem z nasyceniem reklamami, ich wszędobylskością oraz ograniczaniem widoczności w przestrzeni publicznej. Jednakże biorąc pod uwagę, że to właśnie mieszkańcy dużych miast mają największą siłę nabywczą i to nimi są najbardziej zainteresowani reklamodawcy, kwestia podjęcia stosownych działań jest odsuwana w czasie - podsumowują autorzy badania.


Badanie zostało przeprowadzone przez Research Partner na Panelu Badawczym ARIADNA w dniach 13-16.05.2022, na ogólnopolskiej próbie 1059 osób w wieku 18+, dobranej według reprezentacji w populacji Polaków dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.

Dołącz do dyskusji: Polacy za prawnymi regulacjami rynku reklamy outdoorowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl