SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama Dzieciom 2005

W niedzielę 4 grudnia rozpocznie się kolejna, trzynasta już edycja telewizyjnej akcji charytatywnej "Reklama Dzieciom".

Jak co roku, jej głównym punktem będzie jedyny nadawany w Wigilię w TVP1 blok reklamowy, z którego cały dochód przeznaczony zostanie na potrzeby dzieci. Pieniądze uzyskane w ubiegłorocznej akcji zasiliły konta 76 fundacji, organizacji, placówek i stowarzyszeń ubiegających się o pomoc na działalność statutową oraz z przeznaczeniem dla poszczególnych dzieci. 

Zapowiedzi wigilijnej akcji będzie można zobaczyć w TVP od 4 grudnia. 60-sekundowy zwiastun będzie w tym roku emitowany nie tylko w TVP1, lecz również na antenach Dwójki i regionalnej Trójki. Organizatorzy akcji oraz jej ubiegłoroczni beneficjenci będą gośćmi prezenterów Jedynki i Dwójki w spotkaniach na antenie oraz w porannych programach "Kawa czy Herbata" i "Pytanie na śniadanie".

Charytatywny blok reklam nadany zostanie w Wigilię przed "Wiadomościami" o 19.30. Jak co roku, będzie to jedyny blok reklamowy w tym dniu na antenach Telewizji Polskiej, a za udział w nim sponsorzy akcji zapłacą specjalną cenę. Koszt 30-sekundowego spotu w tym bloku jest wyższy od ceny reklamy w tym samym paśmie w pozostałe dni grudnia. Do tej pory tegoroczną akcję wsparły następujące firmy: Telekomunikacja Polska, Cadbury Wedel, Kraft Foods Polska SA (marka Jacobs), Nestle Polska (marki Winiary, Nescafe Gold), Mlekovita,  Avon Cosmetic Polska, dr Oetker Polska, Ferrero Polska, Netia SA, Telemagazyn, Toyota Motor Poland, Era Polska Telefonia Cyfrowa.

Z roku na rok suma zebrana podczas akcji jest większa. W roku 2003 dzięki hojności reklamodawców zebrano 998 tysięcy złotych, a w roku ubiegłym suma ta wzrosła do rekordowego poziomu 1 392 000 zł. W tym roku już teraz, przez uruchomieniem akcji na antenie, zebrano 1 641 000 zł. Do 24 grudnia, gdy kolejni reklamodawcy zdecydują się wesprzeć "Reklamę dzieciom", suma ta może się jeszcze zwiększyć.

Pieniądze zabrane w ubiegłym roku przeznaczono na wsparcie 89 różnych projektów.  Były wśród nich m.in. Fundacja dla Dzieci Niepełnosprawnych Nadzieja (środki przeznaczono na rehabilitację dzieci), Dom Pomocy Społecznej dla Dzieci Fiszor (wyposażenie sal terapeutycznych w sprzęt rehabilitacyjny oraz meble), Stowarzyszenie Na Rzecz Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej Ruchowo (sfinansowanie rehabilitacji), Towarzystwo Rodziców Dzieci Specjalnej Troski (wyposażenie świetlicy terapeutyczno-rehabilitacyjnej dla dzieci niepełnosprawnych), Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce (adaptacja ośrodka w Ustroniu), Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi (organizacja obozu muzycznego - warsztatów muzykoterapeutycznych oraz zakup potrzebnych do nauki instrumentów). TVP przekazała także środki pieniężne na zakup implantów ślimakowych i pomp insulinowych dla dzieci i młodzieży.

Tegoroczny dochód z akcji podzielony zostanie między instytucje i organizacje, które złożą odpowiedni wniosek w Biurze Zarząd i Spraw Korporacyjnych TVP. O przyznaniu dotacji zdecyduje powołana przez TVP Komisja ds. Darowizn. Wnioski będą przyjmowane do 31 grudnia 2005 r., (decyduje data stempla pocztowego). Lista beneficjentów tegorocznej akcji zostanie ogłoszona w pierwszym kwartale 2006 - informuje TVP.

Dołącz do dyskusji: Reklama Dzieciom 2005

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl