SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama kinowa 30 proc. w górę. Kino Świat, Samsung i Grupa Żywiec liderami reklamodawców

W I kwartale br. cennikowa wartość reklamowy kinowej była o 29,2 proc. wyższa niż rok wcześniej. Największe wydatki na promocję w kinach - po ponad 10 mln zł - przeznaczyli Kino Świat, Samsung Electronics Polska i Grupa Żywiec.

<!-- 0.5092s -->

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki reklamowe w kinach (bez autopromocji) w I kwartale br. wyniosły 209,55 mln zł. To o 29,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Według ZenithOptimedia Group w całym 2013 roku faktyczny wzrost reklamy kinowej wyniesie 2,7 proc. (zobacz szczegóły).

Dystrybutor filmowy Kino Świat w I kwartale br. wydał na reklamę w kinach 15,1 mln zł, czyli ponad sześć razy więcej niż przed rokiem. Samsung Electronics Polska zainwestował w reklamę kinową nieco ponad 13 mln zł, podczas gdy rok wcześniej w ogóle nie promował się w kinach. Natomiast Grupa Żywiec wydała 11,8 mln zł wobec 195 tys. zł rok wcześniej.

Cennikowe wydatki P4, operatora sieci Play, wzrosły w skali roku o 108 proc., a w przypadku Coca-Cola Poland Services spadły o 16 proc.

Najwięksi reklamodawcy w kinach (wydatki cennikowe, dane Kantar Media)
WIRTUALNEMEDIA.PL I-III.2013 I-III.2012
Kino Świat 15 114 747 zł 2 400 559 zł
Samsung Electronics Polska 13 052 348 zł 0 zł
Grupa Żywiec 11 784 573 zł 195 273 zł
P4 9 259 758 zł 4 433 402 zł
Coca-Cola Poland Services 7 694 958 zł 9 207 790 zł
wszyscy reklamodawcy 209 553 662 zł 162 208 860 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama kinowa 30 proc. w górę. Kino Świat, Samsung i Grupa Żywiec liderami reklamodawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl