SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama kredytu w Dominet Banku wprowadza w błąd

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do protestu zarzucającego reklamie outdoorowej kredytu w Dominet Banku wprowadzanie odbiorców w błąd. Instytucja nakazała firmę zmianę sloganów "decyzja w 5 minut" i "na dowód osobisty".

Reklama kredytu w Dominet Banku wprowadza w błąd

Autor skargi otrzymanej przez Komisję Etyki Reklamy zarzucił reklamie outdoorowej kredytu gotówkowego w Dominet Banku, że zawarte w niej stwierdzenia "decyzja w 5 minut", "do 50 tysięcy zł" i "na dowód osobisty" są nieprawdziwe. "W 5 minut od wypełnienia wniosku można otrzymać tylko wstępną informację o zdolności kredytowej, a na decyzję o przyznaniu kredytu trzeba czekać do 4 dni" - napisał w swoim proteście, dodając, że "dowód osobisty służy do identyfikacji klienta, trzeba jednak podać miejsce pracy, by bank mógł telefonicznie sprawdzić podane we wniosku dane o zatrudnieniu i zarobkach".

Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty wykorzystywania braku wiedzy odbiorców i w konsekwencji wprowadzania ich w błąd co do warunków kredytu. Dominet Bank uzasadniał, że w przekazie promocyjnym podkreślał wymaganie dowodu osobistego, ponieważ inne informacje o kliencie uzyskuje we własnym zakresie. Ponadto firma wyjaśniła, że reklamy nie zawiera sugestii o podejmowaniu przez bank ostatecznej decyzji kredytowej w 5 minut od chwili złożenia wniosku.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy uznała, że przekaz promocyjny wprowadza konsumentów w błąd, nie informując jasno o faktycznych warunkach otrzymania kredytu. Instytucja oceniła, że w reklamie konieczne jest wprowadzenie zmian, promowana oferta nie rodziła wątpliwości.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama kredytu w Dominet Banku wprowadza w błąd

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl