SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama mailingowa Link4 nie ośmiesza agentów ubezpieczeniowych

Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę zarzucającą mailingowi promocyjnemu Link4 ośmieszanie agentów ubezpieczeniowych. Instytucja nie uznała również, że reklama bezpodstawnie porównuje nierównoważne usługi.

Reklama mailingowa Link4 nie ośmiesza agentów ubezpieczeniowych

Skarga, która wpłynęła do Komisji Etyki Reklamy, dotyczyła mailingu promocyjnego Link4 o treści: "Agenci ubezpieczeniowi bardzo cierpią&już 300 tys. kierowców Porzuciło ich dla Link4, zaoszczędzili po kilkaset złotych! Już nie płacą prowizji Agentom". Odbiorca uznał, że reklama dyskredytuje i ośmiesza agentów ubezpieczeniowych, naruszając ich dobra osobiste i prawo do wynagrodzenia.. W opinii autora protestu Link4, który zatrudnia tylko telefonistki, nie powinien używać w działaniach promocyjnych słów "agenci" i "prowizje".

Na podstawie skargi mailing oskarżono o zawieranie treści dyskryminujących wobec konkurencji i naruszających jej dobra osobiste. W odpowiedzi Link4 zauważył, że kampania reklamowa miała na celu wyłącznie zwrócenie uwagi na możliwość wyboru innego niż agencyjny modelu usług ubezpieczeniowych, który charakteryzuje się niższymi cenami. Argument o odmienności pracy agentów i koncernów działających w tej branży firma odparła, porównując go do sytuacji, w której operator tradycyjnej telefonii uważałby za nieetyczne zachowanie operatorów telefonów komórkowych prezentujących w swoich reklamach zalety przenośnych aparatów. Link4 wyraził nawet przypuszczenie, że skarga, została złożona przez agenta ubezpieczeniowego jako próba wykorzystania tej reklamy do walki z coraz bardziej liczącymi się na rynku firmami direct.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy oceniła, że stwierdzenia użyte w mailingu promocyjnym Link4 nie wprowadzają konsumentów w błąd i nie dyskredytują ani nie ośmieszają agentów ubezpieczeniowych. W związku z tym instytucja uznała, że reklama nie narusza kodeksu branżowego ani przepisów prawa.

  • Więcej informacji:
  • Link4
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama mailingowa Link4 nie ośmiesza agentów ubezpieczeniowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl