SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama radiowa 22,5 proc. w górę. Radio ZET z największym wzrostem, Eska Warszawa i Złote Przeboje w dół (TOP 10)

W marcu br. stacje radiowe cennikowo zarobiły z emisji reklam 22,5 proc. więcej niż rok temu. Największą dynamikę przychodów w skali roku miały Radio ZET, Trójka i Jedynka. Spadły natomiast wpływy reklamowe Eski Warszawa i Radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Cennikowe przychody reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) w marcu br. wyniosły 432,8 mln zł, o 79,4 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 22,5 proc. - wynika z raportu przygotowanego przez Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl

Największy wzrost wpływów reklamowych w skali roku zanotowały Radio ZET (Eurozet), Program III i Program I Polskiego Radia. Przychody z reklam pierwszej rozgłośni zwiększyły się o 39 proc. do 90,4 mln zł, w przypadku Trójki - o 36 proc. do 23,5 mln zł, a Jedynki - o 36,5 proc. do 13,3 mln zł.

Więcej na reklamach zarobiło też radio Tok FM (Grupa Radiowa Agory). Reklamodawcy zostawili w nim nieco ponad 8 mln zł, o 27,6 proc. więcej niż w marcu ub.r.

Niezmiennie zdecydowanym liderem stacji radiowych pod względem reklamowym pozostaje RMF FM, które w marcu zanotowało wpływy wynoszące 118,4 mln zł. To 12,6 proc. więcej niż przed rokiem.

Mniejszym niż rok temu zainteresowaniem marketerów cieszyły się w marcu br. anteny Eski Warszawa (Grupa Radiowa Time) i Radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Grupa Radiowa Agory). Przychody reklamowe pierwszej rozgłośni spadły o 9,8 proc. do 5,4 mln zł, a drugiej - o 3 proc. do niespełna 5 mln zł.

W dziesiątce najlepiej zarabiających na emisji spotów stacji znalazło się w marcu tego roku radio RMF Classic (Eurozet) z przychodami w kwocie 5,6 mln zł. Z zestawienia wypadła natomiast Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

III 2014

III 2015

zmiana proc.

RMF FM

105 139 525 zł

118 354 140 zł

12,6

Radio ZET

65 021 805 zł

90 386 385 zł

39

Program III Polskiego Radia

17 246 240 zł

23 455 000 zł

36

Program I Polskiego Radia

9 719 690 zł

13 264 410 zł

36,5

TOK FM

6 273 260 zł

8 007 080 zł

27,6

RMF Classic

b.d.

5 570 119 zł

b.d.

Eska Warszawa

5 995 450 zł

5 407 260 zł

-9,8

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

5 116 365 zł

4 965 040 zł

-3

Eska Poznań

4 866 704 zł

5 186 552 zł

6,6

VOX FM

4 546 320 zł

5 053 840 zł

11.2

razem

353 362 082 zł

432 800 982 zł

22,5

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa 22,5 proc. w górę. Radio ZET z największym wzrostem, Eska Warszawa i Złote Przeboje w dół (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl