SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama radiowa: Polskie Radio dwa razy więcej, tylko Eska w dół

W lipcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Przychody reklamowe publicznej Jedynki wzrosły o ponad 100 proc., za to niewielkie spadki zanotowały trzy rozgłośnie regionalne z sieci Eska.

Reklama radiowa: Polskie Radio dwa razy więcej, tylko Eska w dół

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji radiowych były w lipcu o 33 proc. większe niż rok wcześniej bez autopromocji, a o 35 proc. większe z uwzględnieniem autopromocji. Wydatki na autopromocję wzrosły bowiem o 91,7 proc.

>>> Spada słuchalność RMF FM i Jedynki, rośnie Radia ZET i Trójki

Wśród czołowych rozgłośni największy wzrost przychodów reklamowych w skali roku zanotowała Jedynka, która zarobiła aż o 117,9 proc. więcej. Wpływy reklamowe Trójki zwiększyły o 72,8 proc., TOK FM (Agora) - o 72,7 proc., RMF FM (Grupa RMF) - o 57,6 proc., a Złotych Przebojów Pogody Warszawa (Agora) - o 49,8 proc. Niewielkie wzrosty tych przychodów osiągnęły też Radio ZET (Eurozet) - 13,3 proc., oraz Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time) - 5,2 proc.

>>> 4,5 godz. dziennie z radiem w wakacje

Natomiast jako jedyne w czołówce mniej niż rok wcześniej zarobiły z reklam trzy rozgłośnie regionalne z sieci Eska. I tak przychody reklamowe Eski Łódź spadły o 2,8 proc., Eski Warszawa - o 3,6 proc., a Eski Poznań - o 13,6 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
  VIII.2011 VIII.2010
RMF FM 77 146 270 zł 48 957 510 zł
Radio ZET 40 268 804 zł 35 602 140 zł
Program III Polskiego Radia 8 102 730 zł 4 687 465 zł
Program I Polskiego Radia 5 333 380 zł 2 447 885 zł
Eska Wrocław 4 832 394 zł 4 592 396 zł
Eska Warszawa 3 388 660 zł 3 513 410 zł
TOK FM 3 188 090 zł 1 845 570 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa 3 013 593 zł 2 011 065 zł
Eska Poznań 2 750 830 zł 3 184 248 zł
Eska Łódź 2 481 780 zł 2 553 718 zł
monitorowane stacje razem 226 857 260 zł 170 594 637 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją 238 519 842 zł 176 678 795 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja 11 662 582 zł 6 084 158 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: Polskie Radio dwa razy więcej, tylko Eska w dół

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Howhow
wg. cennikow to bzdury, kogo to obchodzi, kazdy z branzy wie ze radio ma co najmniej 15 % spadek przychodow, a w przypadku Eski to pewnie z 30%
8 8
odpowiedź
User
2 how how i WM
raczej mało wiesz o branży... radio jako nieliczne medium jest na sporym plusie, większym niż TV. Tylko Internet ma lepszą dynamikę.

Do WM.
Smutne jest to, jak mało wiecie o rynku. Z tych wzrostów PR1 i PR3 należy odjąć 60% wzrostu cenników, bo właśnie o tyle podnieśli ceny rok do roku i jednoczesny wzrost rabatów, by ten wzrost nie był odczuwalny dla klientów. To oznacza, że wzrost realny tych stacji był znacząco mniejszy.
Zapytajcie kogokolwiek z branży, to Wam to powie.
8 8
odpowiedź
User
howhow
Być może nie jestem wybitnym specjalistą, ale tak sie sklada, ze kupuję czas reklamowy m.in. w radio. Jezeli jesteś z branzy to wiesz, ze przede wszsytkim radio jest w Polsce bardzo slabo badane, metoda przyjeta przez glownych graczy gwarantuje im teoretycznie dużo wyzszą sluchalność. Oczywiście zawsze się znajdzie reklamodawców jeleni, a tych bardziej kumatych można zaprosic np. na szkolenie na Karaiby.

Właściwie oprócz 'radia gadanego' jak TOK FM, to pozostałe stacje sie nie roznią, muzyka z komputera, co 10 raz ten sam utwór (o zasady dobour można zapytać np. pana Kozyrę - byłego szefa radia Zet).
Kiedyś w jednej ze stacji radiowej zleciliśmy emisję reklamy całkiem nowej strony internetowej, ok. 100 emisji w trakcie tygodnia, reklama bardzo przyzwoita, ilość wejść na stronę...... 1 (słownie: jedno).
Przepraszam, za literowki, ale piszę ze smartfona. Przy okazji mozna posłuchać tysięcy tematycznych stacji radiowych i nagrań MP3.
Nikt z moich znajomych nie słucha 'normalnego radia'....
Ale oczywiście na tym sie nie znam... radio bije rekordy we wzrostach przychodow reklamowych....
8 8
odpowiedź
User
2 howhow
jeśli zlecasz radio, ro powinieneś być wybitnym specjalistą. Powinieneś tez wiedzieć, że metodologia badania jest taka, jak na większości rynków radiowych na świcie. Zaledwie kika małych rynków zdecydowało sie na inną metodologię, nie opartą o DAR poprzez CATI.
Pytanie dalsze? Ja są badane inne media w Polsce? Prasa, Outdoor?
Nawet TV... Panel TV gdzie próby badania przy prostych zawężeniach schodza do 200 casów, to Twoim zdaniem jest wiarygodne?
Radio działa, jeśli dobrze się je zaplanuje. BYć może Twoja kampania strony internetowej miała intensywność 2 spotów co 3 dni i we wszystkich tsacjach na rynku oraz kreacja była do bani... Zapytaj się sam, jak intensywne kampanie planujesz w radio? Czy przypadkiem nie przyjmujesz standardów TV? Radio działa. Wiele firm na nich urosło, chociażby słynny Aflofarm, który większość wprowadzenia marek robił właśnie radiem. Dzisiaj to jeden z największych reklamodawców na rynku
8 8
odpowiedź