SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Reklama radiowa: Tok FM i Vox FM mocno w górę, RMF FM zarabia więcej niż Radio ZET i Polskie Radio łącznie (TOP10)

Po ośmiu miesiącach br. wszystkie rozgłośnie radiowe mają dodatnią dynamikę przychodów z reklam w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Straty zaczęły odrabiać m.in. Radio Zet i Program I Polskiego Radia. Największe wzrosty przychodów zanotowały Tok FM i Vox FM.

Article

W okresie od stycznia do sierpnia br. wydatki na reklamę radiową wyniosły 4,1 mld zł i były o 5,9 proc. wyższe w porównaniu do tego samego okresu ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Bezapelacyjnym liderem wpływów z reklam na rynku radiowym pozostaje RMF FM z przychodami w wysokości 1,22 mld zł, wyższymi w skali roku o 6,9 proc.

Drugą lokatę utrzymuje Radio ZET, które na emisji spotów zarobiło w omawianym okresie 695,8 mln zł, czyli niemal tyle samo co przed rokiem. To pierwszy miesiąc od dłuższego czasu, w którym stacja zwiększa wpływy z reklam w porównaniu z rokiem ub.

Trzecie miejsce na podium należy do Programu III Polskiego Radia, w którym marketerzy zainwestowali 253,9 mln zł, czyli 4,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.

Wśród pozostałych, rozgłośni, które znalazły się w rankingu, najwyższe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały w omawianym okresie Tok FM i Vox FM. Pierwsza rozgłośnia zwiększyła przychody o 50 proc. rok do roku – z 74,4 do 111,7 mln zł, a Vox FM zarobił o 25,5 proc. więcej - blisko 94 mln zł.

Dwucyfrową dynamikę zanotowało też RMF Classic - reklamodawcy w tym roku wydali w tej stacji 51,4 mln zł, o 14,5 proc. więcej niż przed rokiem.

O 1,9 proc. więcej zarobiła radiowa Jedynka (138,6 mln zł), a Złote Przeboje Poznań zwiększyły przychody reklamowe o 0,2 proc. (do 52,1 mln zł). Te dwie stacje jeszcze w zestawieniu za okres od stycznia do lipca br. miały ujemną dynamikę wpływów z reklam.

Eska Warszawa zarobiła w omawianym okresie 5,1 proc. więcej (50,7 mln zł), a Eska Poznań – 6,6 proc. więcej (ok. 48 mln zł).

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VIII 2016

I-VIII 2017

zmiana proc.

RMF FM

1 136 907 720 zł

1 215 379 735 zł

6,9

Radio ZET

695 390 625 zł

695 840 525 zł

0,1

POLSKIE RADIO - Trójka

242 991 820 zł

253 916 380 zł

4,5

POLSKIE RADIO - Jedynka

136 043 120 zł

138 624 410 zł

1,9

TOK FM

74 447 893 zł

111 665 778 zł

50

VOX FM

74 853 850 zł

93 963 360 zł

25,5

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

52 001 631 zł

52 124 415 zł

0,2

RMF Classic

44 890 811 zł

51 384 744 zł

14,5

ESKA Warszawa

48 266 790 zł

50 741 210 zł

5,1

ESKA Poznań

44 999 196 zł

47 969 374 zł

6,6

Razem

3 906 695 359 zł

4 136 019 627 zł

5,9

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: Tok FM i Vox FM mocno w górę, RMF FM zarabia więcej niż Radio ZET i Polskie Radio łącznie (TOP10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej konserwatywny
Bardzo się zaniepokoiłem, że Trójka Polskiego Radia - prawdziwego, niepokornego, obiektywnego i konserwatywnego zarabia. Liczyłem, że nie będzie się ścigać na słupki i liczyłem na większe "przewietrzenie" Trójki. To samo dotyczy mojej ukochanej Jedynki, która na szczęście mniej zarobiła ale niepokojące jest, że zarabia na reklamach. Na szczęście propaguje mocno wartości konserwatywne. Nie wszystkie, bo tylko trzy, ale jednak propaguje.
I to ja tutaj triumfuję a obleśny lewacki podszywacz tylko się błaźni i podryguje.
Tym razem nie zapomnę Panie Prezesie: buhahahahaha.
Zaśmiałem się konserwatywnie o czym każdy inteligentny czytelnik forum wie ( dla nowych czytelników przypominam: 5 x ha )
4 5
odpowiedź
User
dynamika radia Rydzyka
jak się ma? Dochodzi? Dochodzi do prawdy?
0 0
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Bardzo się zaniepokoiłem, że Trójka Polskiego Radia - prawdziwego, niepokornego, obiektywnego i konserwatywnego zarabia. Liczyłem, że nie będzie się ścigać na słupki i liczyłem na większe "przewietrzenie" Trójki. To samo dotyczy mojej ukochanej Jedynki, która na szczęście mniej zarobiła ale niepokojące jest, że zarabia na reklamach. Na szczęście propaguje mocno wartości konserwatywne. Nie wszystkie, bo tylko trzy, ale jednak propaguje.
I to ja tutaj triumfuję a obleśny lewacki podszywacz tylko się błaźni i podryguje.
Tym razem nie zapomnę Panie Prezesie: buhahahahaha.
Zaśmiałem się konserwatywnie o czym każdy inteligentny czytelnik forum wie ( dla nowych czytelników przypominam: 5 x ha )

Ten wpis nie jest moim wpisem!
To napisał badziewny lewacki podszywacz, który jest masochistą, więc uwielbia się błaźnić i kompromitować.

Każdy inteligentny czytelnik wie, że ja się śmieję hahahahaha i tylko tak. Nigdy nie śmiałem się buhahahahaha, tylko badziewny lewacki podszywacz tak się śmieje. Niby pisze, że śmieje się 5 x ha, ale i tak dodaje z przodu to niepotrzebne bu, czym tylko SAM SIEBIE DEMASKUJE! Hahahahaha, jest to tak zabawne, że aż zapluwam ze śmiechu ekran laptopa, gdy czytam tego badziewnego lewackiego podszywacza!

Poza tym badziewny lewacki podszywacz tradycyjnie MA PROBLEM Z PRZECINKAMI, hahahahaha! Nawet w tym zacytowanym wpisie brakuje przecinków w kilku miejscach, w których być powinny (na przykład przed wyrazem "ale" w trzecim zdaniu). Ja nigdy nie mam problemów z przecinkami, a badziewny lewacki podszywacz ma i dlatego nie jest w stanie idealnie się pode mnie podszyć, czym tylko sam siebie demaskuje, sam się błaźni, pogrąża i kompromituje.

Lewacki podszywaczu, nie wykurzysz mnie stąd! Próbujesz to robić już około roku, ale ja wciąż tutaj trwam. Rób to dalej, a coraz bardziej będziesz się błaźnił i kompromitował.
2 0
odpowiedź
User
wiatr dobrych zmian
Nie zmienia to faktu, że w Trójce trzeba przewietrzyć, bo nadal jest ciężka do słuchania. Tylko pojedyncze, nieliczne audycje konserwatywne nadają się do posłuchania. Jest za dużo jazgotliwej muzyki rockowej, która atakuje w różnych audycjach o różnych porach i to jest największy problem Trójki. Muzyka rockowa jest muzyką lewacką i graną na lewackich instrumentach. Taką muzykę w Trójce trzeba ograniczyć, bo taka muzyka jest zaprzeczeniem konserwatywnych wartości jako takich. Powinno się przeznaczyć więcej czasu antenowego na pieśni sakralne i patriotyczne, oraz zatrudnić nowych redaktorów muzycznych doskonale obeznanych w tym temacie. Tak przewietrzonej Trójki posłuchamy z wielką przyjemnością.
6 1
odpowiedź
User
Księgowa Krycha
Czy np. w Trójce playlistę i patronaty medialne nad płytami też liczy się jako pasmo reklamowe ;-)
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing