SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama radiowa: Złote Przeboje Poznań i radiowa Trójka mocno w górę, liderem RMF FM (TOP 10)

Przez pierwsze cztery miesiące br. wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły w skali roku niemal o jedną piątą. Najwyższy wzrost miały Złote Przeboje Poznań, Vox FM i radiowa Trójka. Najmniejszą dynamikę miało Radio ZET.

fot. Shutterstock.com Article

W okresie od stycznia do kwietnia br. stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 1,92 mld zł, o 19,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Największe przychody z reklam miał jak zawsze RMF FM. Reklamodawcy wydali w tej rozgłośni 577,6 mln zł, o 24 proc. więcej niż przed rokiem. Drugą pozycję zachowało Radio Zet z wpływami w wysokości 345,7 mln zł. Ta stacja miała wśród dziesięciu z największymi przychodami z reklam najmniejszą dynamikę przychodów - zanotowała wzrost na poziomie zaledwie 2,7 proc.

Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do Programu III Polskiego Radia, który zwiększył wpływy reklamowe o 44,5 proc., do 116,5 mln zł.

Największy wzrost przychodów reklamowych miało w omawianym okresie radio Złote Przeboje Poznań - stacja zarobiła 26,3 proc., czyli 69,5 proc. więcej niż rok wcześniej. O 47,5 proc. więcej warte były reklamy na antenie Vox FM – 31,8 mln zł.

W radiowej Jedynce reklamodawcy zwiększyli wydatki o 33,5 proc., do 66,8 mln zł. Program I Polskiego Radia zanotował ostatnio najgorszy wynik słuchalności w swojej historii - jego udział w rynku słuchalności w całej Polsce w okresie listopad 2015-kwiecień 2016 wyniósł 8,8 proc.

RMF Classic zarobił 29,8 proc. (23,1 mln zł), Eska Poznań - 26,3 proc. więcej (21,9 mln zł), a Eska Warszawa - 13,3 proc. więcej (24,3 mln zł).

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IV 2015

I-IV 2016

zmiana proc.

RMF FM

465 967 225 zł

577 602 110 zł

24

Radio ZET

336 634 725 zł

345 722 320 zł

2,7

Program Trzeci Polskiego Radia

80 625 590 zł

116 517 400 zł

44,5

Program Pierwszy Polskiego Radia

50 027 040 zł

66 781 750 zł

33,5

TOK FM

31 279 595 zł

33 632 206 zł

7,5

VOX FM

21 578 850 zł

31 821 610 zł

47,5

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

15 523 929 zł

26 312 092 zł

69,5

ESKA Warszawa

21 456 030 zł

24 305 270 zł

13,3

RMF Classic

17 834 528 zł

23 141 116 zł

29,8

ESKA Poznań

17 355 812 zł

21 926 864 zł

26,3

razem

1 614 568 482 zł

1 922 872 969 zł

19,1

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: Złote Przeboje Poznań i radiowa Trójka mocno w górę, liderem RMF FM (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Q
Wolałbym zobaczyć statystyki wpływów z tytułu grania muzyki. Mówiąc wprost, ile poszczególne stacje radiowe dostają kasy od wytwórni fonograficznych, by traktowały swoich słuchaczy jak kretynów. Nie mam na myśli wyłącznie mediów komercyjnych, tj. tych powołanych wyłącznie w celach zarobkowych. Oprawcy muzyczni, czyli playlistowi upychacze mają u mnie znacznie niższe notowania niż rodzimi politycy.
8 8
odpowiedź