SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama tv w 2010 r.: TVN zarobiła najwięcej, TVP z dużymi wzrostami

W ub.r. największe wpływy reklamowe wśród stacji telewizyjnych osiągnęły TVN i Polsat. Natomiast TVP 1 i TVP 2 zanotowały wzrosty tych przychodów o ok. 30 proc.

Jak wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl, w 2010 roku TVN jako jedyny polski kanał telewizyjny zarobiła z reklam ponad 3 mld zł (wszystkie kwoty dotyczą wpływów cennikowych, bez autopromocji). Stacja osiągnęła wpływy reklamowe o 9 proc. większe niż w 2009 roku. Z kolei przychody reklamowe Polsatu zwiększyły się o 10,8 proc.

Jednak wśród głównych kanałów to TVP 1 i TVP 2 osiągnęły największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych. I tak TVP 1 zarobiła 29,3 proc., a TVP 2 – 33,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z kolei wśród stacji tematycznych największą dynamikę przychodów reklamowych zanotowała 4fun.tv, która zarobiła z reklam ponad dwa razy więcej (dokładnie – o 116,8 proc.) niż w 2009 roku. Przychody TV Puls zwiększyły się o 94,2 proc., a Vivy Polska – o 51,5 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
  2010 2009
TVN 3 096 745 883 zł 2 838 703 190 zł
Polsat 2 873 360 720 zł 2 592 128 784 zł
TVP 1 2 306 227 726 zł 1 783 578 209 zł
TVP 2 1 545 187 118 zł 1 155 909 585 zł
Viva Polska 578 323 615 zł 381 705 840 zł
TV Puls 572 040 727 zł 294 616 283 zł
AXN 452 291 108 zł 367 046 547 zł
4fun.tv 330 847 465 zł 152 639 725 zł
TVN 24 318 620 955 zł 256 337 347 zł
MTV 273 706 175 zł 221 279 915 zł
monitorowane tytuły razem 14 879 569 988 zł 12 069 373 572 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama tv w 2010 r.: TVN zarobiła najwięcej, TVP z dużymi wzrostami

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gosc
przestańcie publikować te cennikowe brednie. Wiadomo, że rynek reklamy tv wzrósł realnie niewiele (pojedynczy procent!), a tu wzrosty 30-procentowe
0 0
odpowiedź
User
TVN g...no
Tvn tyle zarobil a roluje długi ktore cały czas rosna hahahhahhahahh
0 0
odpowiedź