SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama w telewizji i radiu na plusie, outdoor mocno zmalał. Mniejsze budżety Ferrero i Media Expert (Top10)

Wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych w lutym wzrosły cennikowo o 7 proc. Procentowo najwięcej poszły w górę w kinach, zaś na outdoorze zmalały o ponad jedną trzecią. Swoje budżety reklamowe najbardziej zwiększyły Kino Świat i USP Zdrowie - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Cleo w bożonarodzeniowym spocie Media ExpertCleo w bożonarodzeniowym spocie Media Expert

W lutym tradycyjne media (bez internetu) zarobiły na reklamach 2,88 mld zł, czyli 7 proc. więcej niż w lutym 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).

Ponad połowa tej kwoty (1,56 mld zł) trafiła do telewizji, która w skali roku zwiększyła  wpływy z reklam o 5,7 proc.  

Na reklamę w radiu przeznaczono z kolei 740,8 mln zł (wzrost o 2,9 proc.), a na promocję na łamach magazynów – 223 mln zł (wzrost rdr o 4,6 proc.).

Blisko 199 mln zł marketerzy wydali na reklamę w kinach (wzrost rdr o 138,6 proc.),  zaś na reklamę w gazetach przeznaczyli 92,8 mln zł (spadek rdr o 1,5 proc.).  Wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły z kolei w omawianym okresie 68,2 mln zł (spadek rdr o 36,7 proc.).  

Ferrero Polska i Media Expert tną budżety

Niezmiennie największym reklamodawcą mediów tradycyjnych pozostaje farmaceutyczna spółka Aflofarm Farmacja Polska – w lutym br. wydała na reklamę 265,4 mln zł, czyli 12,4 proc. więcej w  porównaniu z lutym 2022 roku.

Drugi w zestawieniu Natur Produkt Zdrovit przeznaczył na wsparcie swoich marek w mediach 75,3 mln zł, zwiększając wydatki w skali roku o 10,9 proc. Podium zamyka sieć sklepów Lidl z wydatkami w kwocie 71,1 mln zł, o 4,4 proc. wyższymi niż przed rokiem.

Wydatki reklamowe firmy Terg, właściciela sieci elektromarketów Media Expert, wyniosły w omawianym okresie 69,7 mln zł (spadek rdr o 8,6 proc.), USP Zdrowie – 58,6 mln zł (wzrost o 26,3 proc.), a Euro-Net Warszawa – 52,6 mln zł 9wzrost rdr o 5,5 proc.).

Jeronimo Martins Polska, właściciel m.in. sklepów Biedronka wydał na reklamy 46,6 mln zł (wzrost rdr o 2,8 proc.), Ferrero Polska – 43,3 mln zł (spadek o 13,3 proc.), Oleofarm – 37,2 mln zł (wzrost rdr o 0,5 proc.), a dystrybutor filmowy Kino Świat – 33,3 mln zł (wzrost rdr o 139,1 proc.).

Dołącz do dyskusji: Reklama w telewizji i radiu na plusie, outdoor mocno zmalał. Mniejsze budżety Ferrero i Media Expert (Top10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nic44
powinno się zlikwidować te reklamy całkiem i zakazać
odpowiedź
User
nic44
powinno się zlikwidować te reklamy całkiem i zakazać w radio i tv
odpowiedź
User
Woj11
Wiem, że w oficjalnym obiegu niczego istotnego się nie dowiemy, ale retorycznie, sobie a muzom pytam: czy osoby decydujące o największych budżetach reklamowych i inni ludzie z branży korzystający zapewne w wsparcia merytorycznego psychologów i lekarzy biorą pod uwagę negatywny wpływ nawalnych reklam na zdrowie psychiczne ludzi? Czy Wy macie świadomość, że ludzie są denerwowani reklamami, że reklamy odpychają, zrażają, bolą uszy i wzrok? Że publikuje się dane o wzroście liczby przypadków zaburzeń psychicznych, zwalając, a jakże - na pandemię, a może jednak jakiś udział mają reklamy?

Może ktoś z branży tak mrugnie lewym okiem, żeby się nie zdradzać, jak policjantowi na amerykańskich filmach?
odpowiedź