Reklamy behawioralne tylko za zgodą użytkowników na Facebooku i Instagramie

Meta Platforms, właściciel serwisów Facebook i instagram, ogłosił nowe zasady targetowania przez reklamodawców reklam behawioralnych. Platforma zamierza poprosić użytkowników w Unii Europejskiej o zgodę na kierowanie takich reklam. To element dostosowania się do regulacji unijnych.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Reklamy behawioralne tylko za zgodą użytkowników na Facebooku i Instagramie
fot. materiały prasowe

Jak podaje Reuters, zmiana wynika ze styczniowej decyzji irlandzkiego komisarza ds. ochrony danych UE, według której nakazano ponowną ocenę podstawy prawnej sposobu kierowania reklam behawioralnych do mieszkańców Unii Europejskiej. Początkowo użytkownicy Facebooka i Instagrama wyrazili zgodę na marketing behawioralny, zakładając konto, jednak organy regulacyjne uznały, że serwisy ne mogą w ten sposób przetwarzać ich danych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/blokada-newsy-facebook-instagram-kanada ##

„Dzisiaj ogłaszamy nasz zamiar zmiany podstawy prawnej, której używamy do przetwarzania niektórych danych na potrzeby reklamy behawioralnej dla osób w UE, EOG (Europejski Obszar Gospodarczy) i Szwajcarii z uzasadnionych powodów”– czytamy w poście Mety na blogu.

„Nie ma to bezpośredniego wpływu na nasze usługi w regionie. Po wprowadzeniu tej zmiany reklamodawcy nadal będą mogli prowadzić spersonalizowane kampanie reklamowe, aby docierać do potencjalnych klientów i rozwijać swoją działalność. Uwzględniliśmy tę zmianę w naszych perspektywach biznesowych”. Dalsze szczegóły zostaną podane w najbliższym czasie.

Marketing behawioralny bazuje na śledzeniu zachowań użytkowników na stronach (jakie treści ich angażują, jak wchodzą z nimi w interakcje itp.) i na tej podstawie prezentuje dopasowane reklamy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rekordowe-86-mld-euro-na-reklame-online-w-europie-raport-iab-europe-adex-benchmark-2022 ##

Norwegia zakazuje reklamy behawioralnej

Niedawno Norwegia jako pierwszy kraj w Europie wprowadził zakaz stosowania reklamy behawioralnej przez Meta Platforms. Zakaz zacznie obowiązywać od 4 sierpnia i potrwa co najmniej trzy miesiące lub do czasu, gdy platforma dostosuje się do norweskiego prawa. W przypadku niezastosowania się do zakazu, Mecie grozi grzywna w wysokości do 1 miliona koron norweskich (ok. 88 697 euro) dziennie. W praktyce oznacza to, że norwescy użytkownicy Facebooka i Instagrama nie będą dostawali reklam dopasowanych na podstawie śledzenia ich aktywności internetowej.

Decyzja Norwegii została wydana w następstwie orzeczenia TSUE, które uznało podejście Mety do RODO za w dużej mierze niezgodne z prawem.

Kwartalne przychody reklamowe Meta Platforms od marca do czerwca poszły w górę z 28,15 do 31,5 mld dolarów, a pozostałe wpływy z platform społecznościowych koncernu - z 218 do 225 mln. Prawie połowa biznesu firmy przypada na USA i Kanadę - kwartalne przychody zwiększyły się tam z 13,25 do 14,42 mld dolarów. W Europie wzrosły z 6,45 do 7,32 mld dolarów,

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat