SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy kawy głównie w telewizji. Nestle największym reklamodawcą, Jacobs i Nescafe najbardziej promowane

Wydatki na reklamy kawy w mediach pozainternetowych od stycznia do października br. wyniosły 139,8 mln zł, o 7,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród producentów zdecydowanie największy budżet miało Nestle, a wśród marek najmocniej reklamowane były Jacobs i Nescafe.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w br. ponad 80 proc. nakładów na reklamy kawy trafiło do telewizji - było to 119,1 mln zł, przy czym 7,2 proc. mniej niż rok wcześniej.

Więcej na reklamie kawy zarobiły w skali roku magazyny, kina i gazety. Producenci kawy na wsparcie swoich marek na łamach czasopism wydali 8,4 mln zł, o 65 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Nakłady na reklamę w gazetach zwiększyli prawie pięciokrotnie - do 510 tys. zł, zaś w kinach - o 14,2 proc., do 2,7 mln zł.

Mniejsze były natomiast wydatki producentów kawy na reklamy w radiu i na outdoorze. Radio zarobiło w tym roku od tych marketerów 5, 2 mln zł (48 proc. mniej), a branża outdoorowa - 3,8 mln zł (ponad 30 proc. mniej).

Cennikowe wydatki reklamowe producentów kawy

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

Telewizja

128 308 019 zł

119 080 464 zł

-7,2

Radio

10 069 916 zł

5 233 737 zł

-48

Gazety

86 561 zł

509 500 zł

488,6

Magazyny

5 117 471 zł

8 444 365 zł

65

Outdoor

5 523 850 zł

3 847 859 zł

-30,3

Kina

2 326 198 zł

2 656 298 zł

14,2

Indoor

72 520 zł

b.d

b.d.

Razem

151 504 535 zł

139 772 223 zł

-7,7


Największym reklamodawcą w tej kategorii była w omawianym okresie - podobnie jak przed rokiem - firma Nestle Polska, do której należą takie marki, jak Nescafe, Ricore. Ten koncern w tym roku na promocję swoich brandów w mediach tradycyjnych przeznaczył 32,5 mln zł, czyli 14,9 proc. mniej niż w ub.r. Drugi pod tym względem był Mondelez Polska (właściciel m.in. marki Jacobs) z wydatkami w wysokości 31,6 mln zł (wzrost w skali roku o 3,1 proc.).

Na trzecie miejsce na reklamowym podium wśród producentów kawy awansowała firma Mokate, która zwiększyła nakłady na promocję ponad dziesięciokrotnie - z 2,1 do 24,1 mln zł.

Z kolei Tchibo Warszawa zwiększyła wydatki reklamowe o 46,3 proc. - do 19,7 mln zł, zaś spółka Jacobs Douwe Egberts (właściciel m.in. marki Douwe Egberts, Prima) – zmniejszyła je o 39 proc., do 13,9 mln zł.

Najwięksi reklamodawcy wśród producentów kawy

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

NESTLE POLSKA

38 265 914 zł

32 549 509 zł

-14,9

MONDELEZ POLSKA

30 620 201 zł

31 569 019 zł

3,1

MOKATE

2 106 123 zł

24 067 822 zł

1042,8

TCHIBO WARSZAWA

13 478 519 zł

19 718 619 zł

46,3

JACOBS DOUWE EGBERTS PL

22 764 259 zł

13 881 191 zł

-39

Razem

151 504 535 zł

139 772 223 zł

-7,7


Przez dziesięć miesięcy tego roku najsilniej reklamowaną marką kawy był Jacobs (w ub.r. wicelider) należący do Mondelez Polska. Reklamy tego brandu warte były 31,6 mln zł , czyli 3,1 proc. więcej niż rok temu.

Ubiegłoroczny lider, marka Nescafe (Nestle Polska), w tym roku zajmuje drugie miejsce w reklamowym rankingu z wydatkami niższymi w skali roku o 17,9 proc. (28,4 mln zł). Marka ta w jednej z kampanii wariantu Dolce Gusto korzystała z reklamy hybrydowej.

Trzecie miejsce na podium należy do kaw Mokate - na ich wsparcie wydano w omawianym okresie 20,4 mln zł, blisko dziewięć razy więcej niż rok wcześniej. Ta marka przeszła w br. rebranding i była promowana w kampanii pod hasłem „Chwile przyjemności”.

Media na reklamach kaw Tchibo w br. zarobiły 19,7 mln zł (więcej o 46,3 proc. niż przed rokiem), a w przypadku marki Cafe Prima - 13,9 mln zł (3 proc. więcej).

Najbardziej reklamowane marki kawy

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

JACOBS

30 620 201 zł

31 569 019 zł

3,1

NESCAFE

34 599 224 zł

28 404 155 zł

-17,9

MOKATE

2 088 123 zł

20 388 421 zł

876,4

TCHIBO

13 478 519 zł

19 718 619 zł

46,3

CAFE PRIMA

13 480 550 zł

13 881 191 zł

3

Razem

151 504 535 zł

139 772 223 zł

-7,7

Dołącz do dyskusji: Reklamy kawy głównie w telewizji. Nestle największym reklamodawcą, Jacobs i Nescafe najbardziej promowane

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Nescafe nie produkuje kawy, a liofilizowany napój o smaku kawy który powstał w laboratoriach na potrzeby zaopatrzenie amerykańskich żołnierzy podczas II WŚ w namiastkę kawy.
odpowiedź
User
Zdzisiek M.
Nigdy nie zrozumiem, po co reklamować kawę. To tak jakby reklamować wodę. Kawa jest szkodliwa i prowadzi do hemoroidów... :-)
odpowiedź
User
pavv
@Zdzisiek M.
Aleś się pierdół nasłuchał, naczytał bądź naoglądał! Chyba, że mówisz o plujce bądź rozpuszczalnym niewiadomoco.
odpowiedź