SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy lekarstw dalej obecne

Koncerny omijają zakaz reklamy lekarstw

Zaczęło się od billboardu. Zobaczyła go Ewa Wanat z Radia TOK FM. Na billboardzie - zdjęcie twarzy kobiety i hasło: "Czy teraz zdecydujesz, że chcesz wyglądać jak dawniej?". Jeszcze adres strony internetowej: www.tyzdecyduj.pl - informuje Tok FM.

Opowiada Ewa: - Weszłam na stronę. Jest o odchudzaniu. Mogłam sobie sprawdzić BMI (wskaźnik masy ciała), dowiedziałam się, ile kalorii spalę, jeżdżąc na rowerze i że jedzenie w ciągu dnia powinnam rozłożyć na pięć porcji.

W oczy rzuca się jednak przede wszystkim numer infolinii i ikonka: "Znajdź najbliższy gabinet lekarski". Ewa: - Pomyślałam, że to sprawdzę. Wybrałam warszawską przychodnię, umówiłam się na wizytę - za 100 zł. Miła pani kardiolog na wstępie orzekła, że nie mam nadwagi. Gdy powiedziałam, że czuję się, jakbym miała, pobieżnie mnie zbadała. I usłyszałam coś przedziwnego: "My tu promujemy lekarstwo, nazywa się Meridia firmy Abbott, może chce pani receptę?". Opakowanie kosztuje 400 zł. Miła pani kardiolog nie wytłumaczyła, co to za lek, nie wspomniała o działaniach ubocznych. Wspomniała za to, że produkt konkurencyjnego koncernu powoduje biegunkę.

- Jeśli tak to się odbyło, to jest to nieetyczne - komentuje prof. Zbigniew Czernicki, naczelny rzecznik odpowiedzialności zawodowej lekarzy.

- Meridia to lek, który powinien być stosowany z wielką rozwagą, po dokładnym zbadaniu pacjentów. Nie mogą go np. brać ludzie z nadciśnieniem - powiedziała Radiu TOK FM farmaceutka Alina Fornal.

Zadzwoniliśmy do innych lekarzy, których telefony wiszą na stronie akcji.

- Ja daję jeden lek, nie tylko dla zdrowych, ale również u chorych: Meridia - powiedział kardiolog z Chojnic. Nie wiedział, że rozmawia z dziennikarką.

- To pożyteczna akcja, ludzie się dowiadują, że z nadwagą walczyć trzeba z pomocą lekarza, a nie na własną rękę. Ja z tego żadnych bezpośrednich korzyści nie mam, poza reklamą gabinetu na stronie internetowej. Nie przepisuję leku Meridia od razu na pierwszym spotkaniu. Choć pewnie sprzedaż preparatu po takiej akcji wzrośnie - mówi lekarka z Warszawy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy lekarstw dalej obecne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl