SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy najlepiej zapamiętują widzowie TVN i Polsatu

Osoby oglądające wieczorem w TVN lub Polsat zapamiętują po 3 proc. emitowanych wtedy reklam - wynika z badania TNS OBOP. Zdecydowanie częściej spoty zapadają w pamięć kobietom.

Reklamy najlepiej zapamiętują widzowie TVN i Polsatu

Badanie efektywności reklam telewizyjnych emitowanych od 18:00 do 22:00 było realizowane przez TNS OBOP przez 7 kolejnych dni. Telefonicznie pytano 1 784 osoby, które przez ostatnie 20 minut oglądały jedną ze stacji (TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat, TV4, TVN 24, TVN Style, TVN Turbo, TVN 7, kanały Discovery oraz kanały z grupy AtMedia) i miały w tym czasie możliwość obejrzenia bloku reklamowego. Wśród tych widzów 36 proc. deklarowało, że zapamiętało jakikolwiek spot. Najczęściej reklamy zapadały w pamięć osobom oglądającym Polsat lub TVN, a nieco rzadziej – widzom kanałów tematycznych TVN i TVP 1.

Jednak tylko 12 proc. widzów potrafiło prawidłowo wskazać spot faktycznie wyemitowany w określonym bloku. Ponieważ jeden respondent mógł obejrzeć w ciągu 20 minut średnio 7,3 reklamy, rzeczywista zapamiętywalność spotów wyniosła zaledwie 2 proc. Wśród widzów TVP2 i kanałów z pakietu At Media wskaźnik osiągnął wartość 1 proc., a wśród osób oglądających TVP1 i kanały tematyczne TVN – 2 proc.

Natomiast widzowie TVN i Polsatu zapamiętali przeciętnie po 3 proc. reklam, które obejrzeli w ciągu ostatnich 20 minut. Lepszą pamięć do spotów okazały się mieć kobiety, osoby dobrze zarabiające oraz mieszkańcy wsi i dużych miast.


Ogółem widzowie najlepiej zapamiętują reklamy emitowane przy programach, które lubią. Spot najbardziej zapada w pamięć odbiorców, jeśli jest nadawany jako ostatni w bloku zawierającym nie więcej niż 5 reklam.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy najlepiej zapamiętują widzowie TVN i Polsatu

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ZbigniewMotyka
Co tu się dziwić. TVN i Polsat dają nam taką ilość reklam, że nie sposób którejkolwiek nie kojarzyć ;)
8 8
odpowiedź
User
juras3
Najbardziej zapamietuje reklamy w soote wieczorem miedzy filmami po 22.00.W nastepna sobotę nie włączam tvn i pamietam reklamy z poprzedniej soboty.TVN złodziej czasu.
8 8
odpowiedź
User
Bruce
Co za bzdety, matko przenajświętsza. Najlepsza zapamiętywalność w Polacie i TVN, ale dla breaków z nie więcej niż 5-cioma spotami (których tam nie ma) w programach najbardziej angażujących, wśród osób ze wsi i wielkich miast (pies czyli kot) na ostatniej pozycji w breaku (do której zostają tylko ci, co przycięli komara przed ekranem. Czyli drodzy Buyer'zy - wnioski zame cisną się by je aplikować.
8 8
odpowiedź
User
gali
TVP oglądają babcie , nie pamiętają bo mają....zaniki pamięci.
8 8
odpowiedź
User
Tomik
Jakie reklamy najłatwiej zapamiętać? Reklamy przeróżnych leków, których nie będę reklamował na tym forum, bo po co, skoro w ogólnopolskich telewizjach są reklamowane do znudzenia z treścią ostrzeżenia na końcu: "Przed użyciem zapoznaj się..." są najczęściej reklamowane w TV, tak jakby telewizje i firmy farmaceutyczne życzyły nam na święta choroby zamiast zdrowia, następne upierdliwe reklamy to reklamy 4 operatorów telefonii komórkowej, reklamowane już od kilku lat, tak jakby nikt ich nazw nie pamiętał, Trzecie miejsce należy się trzem operatorom cyfrowej TV satelitarnej zaś czwarte reklamom karmy dla zwierząt domowych. Uff...wystarczy? Może by tak wstrzymać emisję reklam przynajmniej na czas Wigilii i Świąt Bożego Narodzenia?
8 8
odpowiedź