SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy Nowej Firmy w Era Biznes wprowadzają w błąd (wideo)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że informacje o cenniku Nowej Firmy w Erze Biznes zawarte w spotach tej oferty wprowadzają odbiorców w błąd. Kontrowersyjne stwierdzenia zostały wykorzystane w dwóch odsłonach tej kampanii.

Protest przeciwko kampanii Nowej Firmy w Erze Biznes, który otrzymała Komisja Etyki Reklamy, dotyczył spotów telewizyjnych wykorzystywanych w wiosennej akcji launchingowej tej oferty (więcej). Poszczególne spoty kończyły się stwierdzeniem „Przenieś swój biznes do Ery. Dzwoń do innych sieci za 10 groszy, a do Ery jak zwykle za grosz”. Reklamy zawierające taki sam komunikat były też wykorzystywane w drugiej odsłonie tej kampanii (więcej). Autor skargi zauważył, że w rzeczywistości – jak zresztą stanowi regulamin tej promocji – za 10 groszy do innych sieci można rozmawiać tylko z 5 numerami wybranymi raz na 24 miesiące, a abonament za każdy numer wynosi od 1 do 10 złotych netto. Ponadto ta oferta nie obejmuje sieci Play. Z kolei usługa połączeń w Erze za grosz obowiązuje tylko do 10 numerów, również wybranych raz na 24 miesiące, a za każdy z nich płaci się dodatkowo złotówkę netto miesięcznie. „Przeważnie reklamy kłamią, stosując niedopowiedzenia w stylu ‘cena już od...’, lecz Era poszła za daleko” – ocenił autor skargi. Na podstawie protestu spotom Nowej Firmy postawiono zarzuty naruszania dobrych obyczajów i odpowiedzialności społecznej, a także nadużywania zaufania odbiorców oraz wykorzystywania ich braku doświadczenia i wiedzy.


W odpowiedzi na te oskarżenia odpowiedzialna za tę kampanię Polska Telefonia Cyfrowa wyjaśniła, że pod koniec spotów pojawia się plansza z informacją „szczegóły oferty w regulaminie” i „koszt netto połączenia dotyczy sieci Orange i Plus”. Zdaniem firmy w krótkiej reklamie konieczna jest zwięzłość i skrótowość treści, które mają informować odbiorców o najważniejszych warunkach oferty i wzbudzić u nich zainteresowanie nią. „Reklama nigdy nie będzie zawierać wyczerpująco wszystkich warunków, zasad, wyłączeń oferty, ponieważ cel stosowania reklamy jest inny, oczywiście dopóki nie narusza prawa odbiorcy do rzetelnej informacji, co w tym przypadku nie ma miejsca. Wyczerpująco i szczegółowo warunki promocji określa zawsze regulamin, który stanowi podstawę zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych” – zaznaczyła PTC.

Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy nie przychylił się jednak do tych wyjaśnień, oceniając, że wypowiadany w spotach komunikat „dzwoń do wszystkich sieci za 10 groszy, a do Ery jak zawsze za grosz” wprowadza odbiorców w błąd. „Warstwa słowna reklamy nie jest zgodna z jej warstwą wizualną i z regulaminem oferty, co wpływa na prawdziwość informacji” – uzasadnia instytucja. W konsekwencji komisja orzekła, że tekst mówiony w spotach przez lektora powinien zostać zmieniony, aby był zgodny z regulaminem oferty, a cały przekaz nie naruszał kodeksu reklamowego.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Reklamy Nowej Firmy w Era Biznes wprowadzają w błąd (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plus
złodzieje!!!!
odpowiedź
User
niewi(erzący)
Czy to naprawdę taki wysiłek dla marketingowców żeby skonstruować prostą ofertę. Taką gdzie niczego nie trzeba doczytywać w abonamencie. W Wielkiej Brytanii w O2 oferta na billboardzie wygląda tak: 50 funtów, 2000 minut, 6000 smsów, unlimited web browsing on your mobile. TYLE. Czemu w tym kraju wszystko jest takie trudne?
odpowiedź