SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: BMW, „Call of Duty”, Opel (wideo)

W tym tygodniu wśród najlepszych naszym zdaniem reklam znalazły się dwie produkcje zagraniczne i jedna polska. Są to międzynarodowe reklamy promujące: samochód BMW 5 oraz zwiastun filmowy gry „Call of Duty - Infinite Warfare” oraz internetowa akcja promująca nowe modele Opla: Zafira i MokkaX.

BMW - „The Escape”

Świetnie, że BMW wraca do emisji cyklu krótkich filmów promujących jego auta. To prawdziwy reklamowy majstersztyk.

 

Teraz krótkometrażowy film akcji z BMW w roli głównej wraca. Spot pod hasłem „The Escape” promują nową serię BMW 5. Za kierownicą modelu BMW 540i siedzi znów Clive Owen,a obok niego w filmie występują również Dakota Fanning, John Bernthal i Vera Farmiga. Film reżyserował Neill Blomkomp. Nad reklamą pracowali też Bruce Bildsten jako dyrektor kreatywny i Brian DeLorenzo, dyrektor wykonawczy.

Emitowane w latach 2001-2002 filmy promocyjne BMW skłoniły organizatorów konkursu Cannes Lions do wprowadzenia w 2003 roku nagrody Titanium Lion.

Wcześniejszymi reżyserami filmów dla BMW byli Alejandro G. Iñárritu i Ang Lee, Joe Carnahan, Wong Kar-wai, Guy Ritchie, John Woo, Tony Scott, John Frankenkenheimer.

Koncern motoryzacyjny BMW wraca po wieloletniej przerwie do emisji cyklu krótkometrażowego filmu akcji promującego markę. Bohaterem spotu jest m.in. Clive Owen, a jego reżyserem Neill Blomkamp, który nakręcił film „Dystrykt 9”.

Koncern BMW kilkanaście miesięcy temu już poinformował, że rozważa powrót do emisji serii filmów sensacyjnych, które przed laty promowały markę BMW. Pierwszy z serii, która pokazywana była w kinach i w internecie, miał premierę w 2001 roku. Wówczas, podobnie jak dziś, za kierownicą BMW siedział Clive Owen, jako bezimienny kierowca do wynajęcia.

Filmy z cyklu „The Hire” wprowadziły do reklamy rozrywkę, akcję ale też sztukę. Oceniane były bardzo wysoko, zarówno przez środowisko filmowców, jak i branżę reklamową. Zainspirowały m.in. twórców filmu „Transporter”.


Opel MokkaX i Zafira
Agencje: Carat Polska, Amnet Polska

Fajny, ciekawy i póki co, niestandardowy sposób promocji marki i zwrócenia na nią uwagi. Przekaz trafia w punkt dzięki spersonalizowanej kreacji.

W piątek 28 października zostanie wyemitowana dniówka na stronie WP.pl zakupiona w modelu programmatic direct. Reklama promuje dwa nowe modele samochodów Opel MokkaX i Opel Zafira (produkowane przez General Motors Poland).

Emisja reklamy na stronie głównej Wirtualnej Polski promuje, w zależności od grupy docelowej, dwa nowe modele samochodów: Opla Mokkę X oraz Opla Zafirę. Programatyczna dniówka jest częścią strategii internetowej, w której Opel bazuje na zautomatyzowanym sposobie zakupu mediów w oparciu o dane o użytkownikach.

W kampanii wykorzystano model programmatic direct, który pozwala na zakup powierzchni nieosiągalnej w standardowym zakupie programatycznym, w tym przypadku dniówki. Programmatic umożliwia precyzyjne dotarcie do użytkowników ze spersonalizowaną kreacją, w odpowiednim miejscu i czasie. - Dniówka kupowana w modelu programmatic jest więc sposobem na dużo bardziej efektywne wykorzystanie powierzchni reklamowej, co przy dużej skali inwestycji jest dla nas kluczowe - mówi Igor Jakuć, marketing communications manager marki Opel.

Za strategię zakupu mediów internetowych odpowiadają spółki z grupy Dentsu Aegis Network Polska: dom mediowy Carat we współpracy z agencją Amnet Polska.


„Call of Duty - Infinite Warfare”
Agencja: 72andSunny, OMD, MPC, Pixomondo, Edelman, AKQA

Ta forma reklamy nie wymaga uzasadnienia. Dopracowana w każdym szczególe i niezwykle zachęcająca.

Michael Phelps i Danny McBride są głównymi bohaterami zwiastuna reklamowego nowej serii gier komputerowych „Call of Duty - Infinite Warfare”.

W trwającym blisko dwie minuty klipie reklamowym pokazano młodego człowieka, którego zalewają informacje o tym, co dzieje się w jego kraju i na świecie. Pojawia się zdanie, że 2016 to najgorszy rok w historii. Pokazano, że mężczyzna z tego powodu cierpi. Nagle na ulicy, tuż przed nim ląduje statek kosmiczny. Chłopak wsiada do niego mówiąc „Chrzanić to. Lecimy w kosmos!” i wtedy przenosi się do wszechświata, który jest odzwierciedleniem nowej gry Infinite Warfare. W spocie połączono grafikę komputerową z wizerunkiem znanych postaci: Michaela Phelpsa i komika Danny'ego McBride'a.

Tłem muzycznym spotu jest utwór zespołu Guns N'Roses „Welcome to the jungle”.

 

Gra zadebiutuje 4 listopada. W ramach kampanii prowadzone będą działania w social mediach, m.in. na Facebooku i Twitterze.

Autorem kreacji jest agencja 72andSunny. Za produkcję odpowiada Pony Show Entertainment, efekty wizualne przygotowała firma MPC oraz Pixomondo. Media do kampanii zakupił dom mediowy OMD. Za działania w mediach społecznościowych odpowiadają agencje Edelman i AKQA.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: BMW, „Call of Duty”, Opel (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl