SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Mr. Burberry, Adrian, Axe, LG (wideo)

W tym tygodniu w zestawieniu najciekawszych reklam znalazły się trzy kampanie zagraniczne i dwie polskie. Są to globalne spoty promujące marki Coca-Cola, LG i Mr. Burberry oraz lokalne produkcje: kampania kosmetyków Axe oraz reklamy rajstop Adrian.

Article

Axe - „Find your magic”
Agencje: DDB&Tribal, Atelier PR, Mindshare Polska, Hash.fm

Axe zawsze zaskakiwało swoimi reklamami. I tym razem jest podobnie. Pokazuje, że każdy facet może być męski - wystarczy, że jest sobą.

Z początkiem kwietnia ruszyła kampania reklamowa męskich kosmetyków Axe (produkowanych przez Unilever Polska) pod hasłem „Find your magic”. W akcji biorą udział m.in. Wojciech „Sokół” Sosnowski, Łukasz Jakóbiak, Martin Stankiewicz i grupa Abstrachuje.

Kampania zachęca mężczyzn do podkreślenia swojej indywidualności, wbrew lansowanym stereotypom dotyczącym męskości. Spot emitowany w ramach akcji pokazuje różnych mężczyzn, których łączy to, że każdy ma w sobie „to coś” sprawiające, że czuje się atrakcyjny.

 

- Po latach badań wiemy, że to co czyni mężczyznę najbardziej atrakcyjnym jest ...on sam. Jego siła i słabość, jego indywidualność, a przede wszystkim sposób w jaki to wyraża  i manifestuje otoczeniu - tłumaczy Katarzyna Rogowska, brand manager Axe w Unilever Polska. - Pomimo to mężczyźni nie czują się komfortowo obnażając swoje prawdziwe „ja”. Obawiają się reakcji otoczenia i konfrontacji z wciąż żywymi męskimi stereotypami. Strach przed byciem zaszufladkowanym, czy zawstydzonym ma wpływ na ich zachowanie oraz wygląd zewnętrzny. Każdy ma w sobie „to coś” ale nie każdy zdaje sobie sprawę, że właśnie to czyni go atrakcyjnym. Dlatego w 2016 rzucamy mężczyznom wyzwanie - „Find Your Magic” i pokazujemy, jak bardzo są atrakcyjni, będąc sobą - opisuje.

Działania reklamowe są realizowane w telewizji, kinach oraz internecie (m.in. w social media). Głosu do spotu użyczył Wojciech „Sokół” Sosnowski, a w internecie planowane są aktywności z udziałem youtuberów Łukasza Jakóbiaka, Martina Stankiewicza i grupy Abstrachuje.

Globalnie kreacją kampanii i przygotowaniem spotu zajęła się agencja 72andSunny. Za adaptację reklamy na polski rynek i aktywności w internecie odpowiada agencja DDB & Tribal, za koncepcję i koordynację działań z youtuberami - agencja influencer marketing Hash.fm, za planowanie mediów - dom mediowy Mindshare Polska, a za działania public relations - agencja Atelier PR.


Mr. Burberry

Ta kampania jest wysmakowaną, pełną erotyzmu, subtelną opowieścią. W piękny sposób opowiada o perfumach.

 

Nowy spot reklamowy marki Mr. Burberry w wysmakowany sposób prezentuje historię pary, która wspólnie spędza kilka dni w Londynie. Erotyczny klimat filmu przypomina, że perfumy to domena delikatnych zmysłów.

Reżyserem trwającego ponad 3 minuty spotu jest Steve McQueen, zdobywca Oskara i twórca takich filmów jak „Hunger”, „Shame” i „12 Years a Slave”.
Tym razem McQueen w krótkiej formie opowiada o pozornie błahej historii - parze młodych kochanków, którzy spędzają kilka dni mając ten czas wyłącznie dla siebie.

Starannie dobrane kadry i klimatyczne ujęcia tworzą nasiąkniętą erotyzmem opowieść, w której dyskretnie przewija się niemal wyczuwalny spoza kadru zapach perfum Mr. Burberry.


Adrian Fabryka Rajstop - „Każdy ma prawo być sobą”

W tym przypadku kreacja nie powala i nie ma w niej nic szczególnego, jest wręcz banalna. Na wyróżnienie jednak zasługuje odwaga i konsekwencja właściciela marki.

Najnowsza kampania rajstop produkowanych przez firmę Adrian rozpoczęła się z początkiem kwietnia. W kilku największych miastach pojawiły się billboardy, na których umieszczono zdjęcie Anny Grodzkiej, byłej posłanki i założycielki fundacji Trans-Fuzja. Na pierwszym planie wyeksponowano jej nogi w cielistych rajstopach, Obok zamieszczono hasło: „Każdy ma prawo być sobą”. Grodzka jest osobą transseksualną, proces zmiany płci z męskiej na żeńską zakończyła w 2010 roku.

Hasło główne firmy Adrian brzmi: „Adrian kocha wszystkie kobiety”. Wcześniej w jej reklamach wystąpiły m.in. tęgie aktorki teatralne, kobieta po mastektomii, Monika Kuszyńska na wózku inwalidzkim oraz Ilona Felicjańska z hasłem „Uzależniona, ale nie gorsza”.


Coca-Cola: reklama sprzed 45 lat

Świetna sztuczka marketingowa wykorzystana do promowania marki - przypomnienie jednej z najpopularniejszych reklam sprzed 45 lat. Brawo za pomysł.

Koncern Coca-Cola przypomina, że pomysłowe i ciekawe reklamy to pomysł nie tylko ostatnich lat. Firma przystosowała do jakości 4K spot, który 45 lat wcześniej został zrealizowany tradycyjną techniką filmową i zarejestrowany na taśmie 35 milimetrów.

 

W 1971 r. Coca-Cola zrealizowała reklamę zatytułowaną „Hilltop”. Pojawili się w niej młodzi ludzie różnych ras stojący na szczycie wzgórza i śpiewający piosenkę „I'd Like to Teach the World to Sing” z butelkami Coca-Coli w dłoniach. Reklama cieszyła się sporą popularnością, a wspomniany utwór stał się hitem wydanym na osobnym singlu.

Teraz, po 45 latach Coca-Cola postanowiła powrócić do historycznego spotu jednocześnie przystosowując go do współczesnych warunków. Dlatego odświeżyła starą reklamę i przystosowała ją pod względem jakości do standardu 4K.

- Niedawno dostałam szansę pracy nad prawdopodobnie najbardziej kultową reklamą Coca-Coli w dziejach - wspomina na firmowym blogu Sarah Traverso, dyrektor ds. multimediów w Coca-Coli. - Nakręcony we Włoszech film był wyrazem hołdu dla różnic kulturowych i pokazywał wspólnotę ludzi śpiewających piosenkę o jedności. Oryginalna, 35-milimetrowa taśma z tym nagraniem do dzisiaj spoczywa w zbiorach Biblioteki Kongresu stanowiąc część amerykańskiego dziedzictwa, a jedyne co mogliśmy zrobić to przystosować ten film do współczesnych warunków.


LG G5: Jason Statham w różnych rolach
Agencja: Energy BBDO

Śmieszna reklama pokazująca możliwości nowego smartfona LG.

 

Aktor Jason Statham, znany z takich filmów jak „Niezniszczalni” czy „Wyścig śmierci”, występuje w najnowszej globalnej kampanii LG Electronics. Akcja, autorstwa agencji Energy BBDO, obejmie kilka rynków na świecie.

60-sekundowy spot promuje nowy smartfon LG - model G5. Aktor wciela się w nim w wiele różnych ról – jest i małym dzieckiem, i rabusiem. Używa przy tym smartfona G5 w różny zabawny sposób, np. podłączając go do innych urządzeń, zamieniając w kamerę lub audio Hi-Fi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Mr. Burberry, Adrian, Axe, LG (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Fajne butelki z Coca Colą mają. Chyba z muzeum je wzięli bo ja wszędzie widzę tylko śmierdzący ropą plastik, albo śmierdzące rozpuszczalnikiem puszki!
odpowiedź
User
Klaps
Axe to jest zwykła lokalizacja globalnej kampanii - nic w tej reklamie nie jest polskie ani w Polsce wymyślone. Chyba odróżniacie polskie kampanie od prostych tłumaczeń?
odpowiedź