SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: Pornhub, Ford, UNICEF i Pantene (wideo)

Tym razem do zestawienia najlepszych reklam minionego tygodnia wybraliśmy cztery produkcje zagraniczne. Są to kampanie promujące serwis Pornhub, system stosowany w samochodach Forda, kosmetyki do włosów Pantene oraz społeczna kampania UNICEF o przemocy wobec dzieci.

Article

Pornhub
Agencja: Officer&Gentleman

Ten spot warto wyróżnić, bo pokazano w nim, że nawet serwis oferujący treści pornograficzne można promować taktowanie i z klasą.

W nowym świątecznym spocie pornograficzny serwis Pornhub przekonuje, że w Wigilię także samotni ludzie mogą liczyć na odrobinę radości, nawet jeśli gwiazdkowy prezent wydaje się nieco kontrowersyjny.

 

Pornhub, jeden z największych serwisów z treściami porno w sieci postanowił w br. kontynuować reklamową świąteczną ofensywę rozpoczętą rok wcześniej. Przed ubiegłoroczną Gwiazdką Pornhub wraz z agencją Officer & Gentleman przygotowali kontrowersyjną, ale pełną ciepła reklamę serwisu dowodząc, że nawet promowanie takiego serwisu może być przygotowane taktownie i z klasą. Spot zamieszczony na YouTubie zdobył do dzisiaj z górą 6,5 mln wyświetleń. Najwyraźniej zachęcony tym sukcesem serwis postanowił zareklamować się także przed tegorocznymi świętami powierzając ponownie kreację spotu agencji Officer & Gentleman. Akcja trwającej 1,5 minuty reklamy toczy się w wigilijny wieczór w niewielkim miasteczku. Na ekranie pojawia się kilka postaci – nocny stróż zmuszony do pracy w święta, dziewczyna spóźniona na pociąg, kelnerka w zamkniętej już restauracji, młody człowiek siedzący w pokoju oraz starszy pan w opuszczonym domu.

Wszystkich bohaterów spotu łączy jedno: samotność w tym szczególnym dniu, gdy każdy powinien być w towarzystwie rodziny lub przyjaciół. Kiedy wydaje się, że bohaterom reklamy pozostaje w Wigilię jedynie samotność i nostalgia w ich komputerach pojawia się radosna wiadomość o podarunku – darmowym dostępie premium do serwisu Pornhub. Nastrój obdarowanych zmienia się gwałtownie, a widz może się domyślać że pomimo wszystko tegoroczne święta dostarczą im nieco radości.


Pantene
Agencja: Grey Nowy Jork

Kolejna fajna reklama bez nachalnego brandingu. Podkreślająca dodatkowo, że wygląd to nie wszystko, a pozory mogą mylić. A bycie silną kobietą nie zawsze oznacza siłę mięśni, zaś piękno to coś więcej niż wygląd.

Procter&Gamble rozpoczął nową kampanię reklamową produktów do pielęgnacji marki Pantene, w której chce pokazać, że kobiety mogą być zarazem silne i piękne. Bohaterką spotów autorstwa agencji Grey jest Ronda Rousey, zawodniczka MMA.

 

Ronda Rousey, zawodniczka MMA choć w całym spocie pokazuje, jak trenuje, to podkreśla, że „siła to nie tylko posiadanie mięśni”. Kampania prowadzona jest pod hasłem „Silne jest piękne”. Procter&Gamble na potrzeby obecnej reklamy zmodyfikował nieco ikoniczne i charakterystyczne dla marki Pantene hasło z lat 80: „Don't hate me because I'm beautiful” na „Don't hate me because I'm strong”. Ronda Rousey wspomina, że z racji swojego wyglądu (bardzo umięśniona sylwetka) często nazywana była Miss Man. Jak mówi, nie miało to dla niej większego znaczenia. Sama uważa, że siła to nie tylko duże mięśnie, a piękno to nie tylko wygląd. Dodaje, że chodzi o znalezienie w sobie wewnętrznej pewności siebie. Nowa kampania Pantene ma zachęcić kobiety do tego, by nie zamykały się w sobie i przełamywały bariery. Za kreację reklam odpowiada agencja Grey z Nowego Jorku.


Ford Edge: Blind Spot
Agencja: BBR Saatchi&Saatchi

Tu ciekawie i sprytnie wykorzystano format reklamowym, w którym wyświetlane są pliki video na smartfonach. Brawo za innowacyjne podejście.

Ford opublikował w mediach społecznościowych spot dowodzący jak ważna jest likwidacja „martwego pola” we wstecznych lusterkach samochodu. Przy okazji przewrotnie wykorzystano ograniczenia formatu wideo prezentowanego w smartfonach.

 

Spot przygotowany przez agencję BBR Saatchi & Saatchi reklamuje nowy system o nazwie Ford Edge Blind Spot zastosowany w niektórych modelach marki Ford. W opracowanym przez Forda rozwiązaniu chodzi o likwidację zjawiska „martwego pola” występującego we wstecznych lusterkach samochodów. Aby zapobiec problemowi system elektronicznych czujników skanuje obszar po obu stronach pojazdu i ostrzega kierowcę za pomocą specjalnej diody, że z tyłu na sąsiednim pasie zbliża się przeszkoda. Dzięki temu kierowca może uniknąć wielu groźnych sytuacji nie zajeżdżając drogi innym uczestnikom ruchu.

Uwagę zwraca sposób, w jaki BBR Saatchi & Saatchi pokazała nowość Forda. Wykorzystano do tego format, w jakim zwykle wyświetlane są pliki wideo na ekranie smartfona ustawionego w pionowej pozycji. W reklamie dopiero po rozciągnięciu na bok czarnych przestrzeni powyżej i poniżej filmu widać zagrożenia czyhające na kierowcę prowadzącego auto na wielopasmowej drodze.


UNICEF: „#ENDviolence”
Agencja: studio animacji BlingPig

Przejmujący film, zwracający uwagę na bardzo istotny społeczny problem jakim jest przemoc wobec dzieci. Poza tym kreatywne podejście do tematu – bez konieczności epatowania scenami dzieci-ofiar.

UNICEF rozpoczął kampanię społeczną dotyczącą problemu przemocy wobec dzieci. Jej głównym bohaterem jest były piłkarz David Beckham. W spocie ożywają tatuaże na jego ciele.

 

Na potrzeby kampanii pod hasłem „#ENDviolece” powstał trwający ponad minutę spot. Jego akcja toczy się na pełnym tatuaży ciele Davida Beckhama. Tatuaże te w pewnym sensie ożywają. Widać np. znęcającego się nad chłopcem nauczyciela, podnoszącego na dziecko rękę mężczyznę, niemowlę płaczące na skute krzyków dorosłych. I jeszcze kilka podobnych scen. Sam David Beckham w reklamie nie mówi praktycznie nic. Dopiero pod koniec spotu wypowiada zdanie: „Przemoc wobec dzieci może je naznaczyć na całe życie. To złe. Skończmy to!”.

Spot powstał we współpracy ze studiem animacji BlingPig. I choć tatuaże na ciele piłkarza mają odzwierciedlać szczęśliwe chwile z życia Beckhama, to użyto ich w kampanii społecznej UNICEF metaforycznie by pokazać, że przemoc może wyryć ogromne i długotrwałe piętno na psychice dzieci - niczym blizny, które powstają po tatuażach.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Pornhub, Ford, UNICEF i Pantene (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl