SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: Procter & Gamble, „#lapjaja”, Virgin Mobile, iPhone 6s (wideo)

W tym tygodniu w zestawieniu najciekawszych reklam tygodnia znalazły się po dwie produkcje polskie i zagraniczne. Są to rodzime: społeczna akcja #lapjaja i komercyjny spot Virgin Mobile, a także międzynarodowe kampanie: Apple i iPhone 6s oraz akcja „Dziękuję Ci, Mamo” realizowana przez Procter & Gamble.

Article

Procter&Gamble - „Dziękuję Ci, Mamo”
Agencja: Wieden+ Kennedy Portland

Po prostu: wzruszająca, pełna ciepła i prawdziwej rodzicielskiej miłości reklama. Chce się ją oglądać do samego końca.

 

Koncern Procter & Gamble na 100 dni przed igrzyskami olimpijskimi w Rio de Janeiro oraz w związku ze zbliżającym się Dniem Matki rozpoczął nową edycję globalnej kampanii reklamowej pod hasłem „Dziękuję Ci, Mamo”.

Od kilku lat Procter & Gamble regularnie prowadzi kampanię „Dziękuję Ci, Mamo”. W dotychczas realizowanych edycjach marketer pokazywał, jak matki wspierają sportowców -olimpijczyków w ich codziennej zawodowej pracy - treningach i przygotowaniach do zawodów sportowych.

W tym roku P&G w dwuminutowym spocie pod hasłem „Strong” pokazuje, jakim oparciem dla tych sportowców są ich matki, nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym. W klipie sceny z aren sportowych przeplatają się ze scenami z życia osobistego, dzieciństwa. Pokazują, jakim oparciem była mama np. w dzieciństwie - w sytuacji wypadku samochodowego, podczas turbulencji w samolocie, w trakcie nadchodzącej wichury. Reklama kończy się scenami ukazującymi sukcesy sportowców i radość ich matek i hasłem „It takes someone strong to make someone strong” („potrzebny jest ktoś silny, by innego uczynić silnym”).

Za kreację reklam odpowiada agencja Wieden+Kennedy Portland, reżyserem spotu jest Jeff Nichols, a produkcją zajęła się firma Rattling Stick. Tłem muzycznym spotu jest utwór „Experience” Ludovico Einaudi.


Apple - iPhone 6s
Agencja: TBWA

Genialna jest w tej reklamie pokazana banalna historia - film nakręcony przez nastolatkę, obrazujący krojenie cebuli. Tak prosty, a jak świetnie promuje reklamowany produkt.

 

W nowym spocie promującym iPhone’a 6s okazuje się, że wbudowana w smartfon kamera potrafi uczynić dzieło sztuki nawet z filmu nakręconego przez nastolatkę, którego głównym bohaterem jest krojona na stole czerwona cebula.

Trwająca minutę nowa reklama Apple promuje jeden element wbudowany w iPhone’a 6s - kamerę o wysokich parametrach.

W spocie nastoletnia dziewczynka za pomocą iPhone’a 6s kręci pozornie banalny film – kilka kadrów uchwyconych podczas krojenia nożem czerwonej cebuli. Nastolatka umieszcza film w internecie i od tego momentu zyskuje on samodzielne, pełne sukcesów życie. Wyjątkowa jakość oraz treść filmu budzą zachwyt wszędzie tam, gdzie się on pojawi, a w finałowej scenie dziewczynka otrzymuje filmową nagrodę za nakręcenie wybitnego artystycznego dzieła.

Za przygotowany z dużym przymrużeniem oka spot  odpowiada agencja TBWA.


Fundacja Wygrajmy Zdrowie - „#lapjaja”
Organizatorzy: ZłapRakaZaJaja i Fundacja Wygrajmy Zdrowie: #łapjaja
Agencja: prywatna inicjatywa przedstawicieli branży reklamowej z agencji Isobar, Twin, Melting Pot i MediaOn

Fantastyczna akcja, niezwykle potrzebna. Fajny koncept kreatywny – brawo dla bohaterów, którzy chcą przekonać innych do tego, by się badali.

Yuri Drabent, creative director agencji Isobar Polska, dwuminutowym klipem zainicjował akcję społeczną #lapjaja, której celem jest przełamywanie tabu związanego z rakiem jądra oraz zachęcenie młodych mężczyzn do badań profilaktycznych w tym zakresie.

W dwuminutowym filmie Drabent opowiada historię Wojciecha Walczaka, autora bloga "Złap raka za jaja" i współwłaściciela agencji strategicznej Melting Pot, który zachorował na nowotwór jądra. Dyrektor kreatywny Isobar Polska zachęca też mężczyzn do samobadania.

 

Jak tłumaczą organizatorzy, rak jądra dotyka przede wszystkim młodych ludzi, w wieku 20-40 lat. Nowotwór ten odpowiednio wcześniej wykryty daje 100 proc. szans na wyleczenie, nawet jeśli w najgorszym wypadku będzie wymagać bolesnej psychicznie i fizycznie chemioterapii. Można go bardzo łatwo wykryć już we wczesnym stadium - wystarczy regularnie „łapać się za jajka”, czyli wykonywać samobadanie jąder.

W ramach kampanii powstała strona internetowa lapjaja.pl oraz materiały informacyjne i promocyjne w internecie i tradycyjnych mediach.

Biorą w niej udział zarówno znani mężczyźni (Yuri Drabent, Cyber Marian, Śmiechawa - mają pojawić się kolejni internetowi influencerzy ), jak i zwykli ludzie. Organizatorzy zachęcają ich „do łapania jaj”, nagrywania tego na telefon, aparat czy kamerę i wrzucania do przestrzeni social media z hasztagiem #lapjaja oraz odniesieniem do strony akcji.

Kampanię "#lapjaja" przygotowały wspólnie blog ZłapRakaZaJaja.pl i Fundacja Wygrajmy Zdrowie a wsparli przedstawiciele agencji Isobar, Twin, Melting Pot, MediaOn, Talent Media i Brand24. Działania rozpoczęły się w ostatnim tygodniu Międzynarodowego Miesiąca walki z rakiem jądra.


Virgin Mobile - „Przenieś numer z palcem w… gdzie chcesz!”
Agencje: Lubię to, Papaya Films, Rio de Porst, Mindshare Polska, iProspect

Zabawny i pełen humoru film. Brawo dla marketera za konsekwencje w działaniu.

Ruszyła nowa kampania reklamowa sieci telekomunikacyjnej Virgin Mobile, prowadzona pod hasłem „Przenieś numer z palcem w… gdzie chcesz!”.

 

W reklamach pełna energii staruszka Gigababcia wykonuje karkołomne triki w driftującym samochodzie. Jednocześnie przy pomocy smartfona przenosi swój numer do Virgin Mobile, co ma podkreślać prawdziwość sloganu: „Przenieś numer z palcem w… gdzie chcesz!”.

Kampania informuje, że dla nowych klientów Virgin Mobile w pakiecie #Dlamniesuper dostępne są pakiety internetu do 13 GB miesięcznie, w pakiecie #Pełenluz za 19 zł miesięcznie - 500 MB internetu gratis, w pakiecie #Bezlimitu za 29 zł - 1 GB internetu gratis, a w pakiecie #Najlepiej za 39 zł - 2 GB internetu gratis. Ponadto korzystanie z Facebooka i Messengera nie jest doliczane do zużycia pakietu.

Nowa akcja reklamowa zaczęła się 22 kwietnia. Jest realizowana w telewizji i radiu (stacje główne i tematyczne), internecie oraz na outdoorze.

Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Lubię to - linked by Isobar. Spot, wyreżyserowany przez Piotra Onopę, wyprodukował dom produkcyjny Papaya Films, a postprodukcją zajęło się studio Rio de Post. Za planowanie i zakup mediów odpowiadają dom mediowy Mindshare Polska i agencja iProspect.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Procter & Gamble, „#lapjaja”, Virgin Mobile, iPhone 6s (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl