SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: Reebok, Milka, Pepsi, McKinney przeciw dyskryminacji (wideo)

W zestawieniu najciekawszych reklam minionego tygodnia znalazły się trzy kampanie zagraniczne i jedna polska. Są to globalne reklamy Reeboka, Pepsi i społeczna akcja agencji McKinney oraz polski spot marki Milka.

Article

Reebok - czas biegnący wstecz
Agencja:  Venables Bell & Partners

Ta reklama zasługuje na wyróżnienie, bo w pewnym sensie zaskakuje. Przez swoją przewrotność wzbudza dużą ciekawość.

 

W nowym spocie reklamowym marka Reebok przekonuje, że przez całe życie powinniśmy dbać o nasze ciało i kondycję. Wykorzystuje przy tym ciekawy trik pokazujący życie biegaczki opowiedziane wstecz od wieku dojrzałego aż do lat dziecięcych.

W swoim spocie Reebok podaje, że przeciętna długość ludzkiego życia wynosi 25 915 dni. Warto więc jego część poświęcić na aktywność i sport. Bohaterką przewrotnej reklamy znanej marki sportowej jest kobieta, której pasją jest bieganie. Widz spotu spotyka biegaczkę w momencie, gdy jako pani w średnim wieku bierze udział w jednym z najtrudniejszych wyzwań – organizowanym przez Reeboka Spartan Race.

Dalsze kadry filmiku cofają widza w czasie przedstawiając bohaterkę, która jest coraz młodsza, a jej zapał do biegania wciąż ten sam. Kobieta ćwiczy pchając przed sobą wózek z dzieckiem, a kilka lat wcześniej podczas joggingu w lesie napotyka niedźwiedzia. Czas cofa się dalej i w końcu biegaczka staje się małą dziewczynką, która najbardziej w życiu lubi... biegać.

- Idea opowiedzenia historii z perspektywy jednego człowieka jest bardzo kusząca - podkreśla w rozmowie z serwisem Adweek Yan Martin, wiceprezes ds. komunikacji w Reebok. - W naszych poprzednich reklamach często pokazywaliśmy bohaterów w jednym ważnym dla nich momencie, tutaj mamy do czynienia z całym życiem, którego sport jest nieodłączną częścią.


Milka - „Delikatność w sercu”
Agencje: SMG LiquidThread, Big Picture i Carat Polska.

Dobry insight, ciekawa kreacja, odbiegająca od tego, co zwykle można zobaczyć w reklamach słodyczy. Ale Milka z tego jest znana.

 

W spocie mały chłopiec bawiąc się w alpejskim parku rozrywki okazuje się za słaby, żeby wygrać w jednej z konkurencji. Jest jednak na tyle sympatyczny, że prawdziwy siłacz dzieli się z nim czekoladą Milka, co podsumowuje slogan: „Delikatność w sercu”.

Kampania jest prowadzona od 1 maja. Obejmuje telewizję (kanały główne i tematyczne) oraz internet (Facebook, YouTube, serwisy VoD) oraz outdoor. W ramach akcji od połowy maja w social media będą prowadzone konkursy, w których można będzie wygrać zestawy prezentowe od Milki.

Za pomysł i realizację aktywacji konsumenckiej odpowiada agencja  SMG LiquidThread, zakupem mediów zajął się dom mediowy Carat Polska, a działania public relations prowadzi agencja Big Picture. Reklamy do kampanii zostały przygotowane globalnie.


Pepsi: 100 5-sekundowych spotów z emotikonami
Agencje:  Motive oraz Quietman

Brawo za pomysł przeniesienia formatu reklamowego ze świata digital do tradycyjnej telewizji. Niezwykle krótko, a jednak przykuwa uwagę i angażuje.

 

Koncern Pepsi postanowił wystartować w tradycyjnej telewizji z kampanią obejmującą 100 krótkich pięciosekundowych spotów. Bohaterami mini reklam są naklejki z emotikonami.

W sumie w kampanii przewidziano 100 reklam, z których każda trwa zaledwie 5 sekund. Spoty podkreślają obecność na butelkach z Pepsi naklejek z emotikonami, które mają oddawać nastrój klienta i być dopasowane do różnych okoliczności, w których pije on popularny napój.

 

Krótkie reklamy są przewidziane do nadawania w tradycyjnych kanałach telewizyjnych, choć mają pojawić się także w mediach cyfrowych. W rozmowie z serwisem Adweek Linda Lagos, odpowiedzialna w Pepsi za marketing marki nie zdradza obaw związanych z zastosowaniem w tradycyjnej telewizji formatu o rzadko spotykanej długości.

- Dobry przekaz reklamowy to taki, który potrafi wciągnąć i zaangażować odbiorcę nawet w formie migawkowych, ale zabawnych klipów - wyjaśnia Linda Lagos. - Ta kampania bardzo dobrze obrazuje trend, według którego formaty sprawdzające się w segmencie cyfrowym będą dobrze działać także w środowisku tradycyjnych mediów.

Kampania Pepsi ma się pojawić w amerykańskich stacjach telewizyjnych w ciągu najbliższych tygodni. Wśród nadawców, którzy będą pokazywać pięciosekundowe spoty są już Turner Broadcasting i Viacom.

Kreację kampanii przygotowały agencje Motive oraz Quietman, ta druga jest też odpowiedzialna za produkcję spotów.


Agencja McKinney - akcja przeciw dyskryminacji transseksualistów

Genialna akcja przeciwko dyskryminacji, fajny pomysł na sprzeciwienie się złym zapisom prawa, i dosłowne pokazanie, gdzie takie prawo powinno się znaleźć.

 

Agencja reklamowa McKinney w akcji przeciw przepisom dyskryminującym transseksualistów wydrukowała je na rolkach papieru toaletowego. I zasugerowała jasno, że nowe prawo powinno znaleźć się tam, gdzie zwykle kończy papier stanowiący wyposażenie toalet.

Pomysł agencji McKinney jest efektem kontrowersji wokół nowych przepisów wprowadzonych przez władze Karoliny Północnej.

Pierwotnie władze miasta Charlotte postanowiły, że osoby transseksualne będą mogły wybrać w publicznych toaletach część przeznaczoną dla tej płci, z którą się identyfikują. W odpowiedzi siły konserwatywne w Karolinie Północnej doprowadziły do zmiany przepisów wprowadzając uchwałę zwaną HB2. Zgodnie z nią transseksualiści muszą korzystać tylko z tych toalet, które są zgodne z płcią, z jaką konkretna osoba przyszła na świat.

McKinney protestując stanowczo przeciwko dyskryminacyjnym zdaniem wielu przepisom wyprodukowała specjalną wersję papieru toaletowego. Znalazł się na niej pełny tekst uchwały HB2. Agencja nagrała także spot, w którym pokazuje w wyraźny sposób, że nowe regulacje powinny skończyć tam, gdzie zwykle kończy zwykły papier toaletowy - w muszli klozetowej.

Brad Brinegar, CEO McKinney, jest jedną z wielu znanych osób, które podpisały się pod listem protestacyjnym domagając się zmiany prawa. Wśród wspierających protest są m.in. Mark Zuckerberg, Tim Cook i Brian Chesky, szef Airbnb. To jednak nie jedyny efekt wprowadzenia nowego prawa. Koncern PayPal zapowiedział już, że w proteście przeciwko HB2 nie otworzy swojego biura w Charlotte, a władze NBA rozważają przeniesienie z Charlotte dorocznego meczu All-Star Game, który pierwotnie miał się tam odbyć w 2017 r.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Reebok, Milka, Pepsi, McKinney przeciw dyskryminacji (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl