SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy w magazynach: mocno w górę „Pani” i „Show”, w dół - „Wprost” i „Newsweek Polska” (TOP 10)

W pierwszym półroczu br. wpływy reklamowe magazynów były 14,5 proc. wyższe niż przed rokiem. Największą dynamikę przychodów reklamowych miały miesięcznik „Pani” i dwutygodnik „Show”. Mniej w skali roku zarobiły z kolei „Newsweek Polska” i „Wprost”.

fot. Shutterstock.com Article

W okresie od stycznia do czerwca br. magazyny zarobiły na reklamach 1,96 mld zł. Było to 14,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto, bez rabatów).

Zdecydowanym liderem jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - tegoroczne wpływy tego miesięcznika w omawianym okresie wzrosły o 18,3 proc., do 134,6 mln zł. Ten tytuł w maju umocnił się jako lider pod względem sprzedaży wśród miesięczników luksusowych - jego sprzedaż ogółem wyniosła 171 728 egz.

Drugie miejsce pod względem przychodów reklamowych zajął dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w wysokości 89,8 mln zł (wzrost rok do roku o 1,4 proc.).

Trzecia pozycja należy do tygodnika „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który zwiększył wpływy reklamowe o 17,1 proc., do 82,6 mln zł.

Spośród 10 czasopism zarabiających najwięcej z reklam największy wzrost wpływów zanotował w omawianym okresie miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer) - o 45,8 proc., do blisko 49 mln zł.

O 22,2 proc. więcej reklamodawcy wydali w tym roku w dwutygodniku „Show” (Wydawnictwo Bauer) - 42,1 mln zł, zaś w „Party” (Edipresse Polska) - o 20,2 proc. więcej (57,3 mln zł).

„Przyjaciółka” (Edipresse Polska) zarobiła z reklam o 20,5 proc. więcej niż przed rokiem (45,8 mln zł), a miesięcznik „Claudia” (Burda International Polska) - o 15,1 proc. więcej (42,3 mln zł).

Mniej niż rok wcześniej zarobiły z reklam dwa tygodniki opinii: „Wprost” (AWR „Wprost”) i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Wpływy pierwszego zmalały o 3,2 proc., do 59,7 mln zł, a drugiego - o 7,9 proc., do 52,8 mln zł.

Wpływy reklamowe magazynów

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2015

I-VI 2016

zmiana proc.

TWÓJ STYL

113 788 981 zł

134 600 597 zł

18,3

VIVA

88 564 486 zł

89 808 861 zł

1,4

TELE TYDZIEŃ

70 601 867 zł

82 647 059 zł

17,1

WPROST

61 709 761 zł

59 718 933 zł

-3,2

PARTY

47 688 496 zł

57 317 267 zł

20,2

NEWSWEEK POLSKA

57 363 915 zł

52 808 665 zł

-7,9

PANI

33 598 305 zł

48 999 827 zł

45,8

PRZYJACIÓŁKA

38 024 053 zł

45 815 316 zł

20,5

CLAUDIA

36 777 629 zł

42 344 315 zł

15,1

SHOW

34 480 366 zł

42 146 076 zł

22,2

razem

1 711 318 040 zł

1 959 862 507 zł

14,5

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy w magazynach: mocno w górę „Pani” i „Show”, w dół - „Wprost” i „Newsweek Polska” (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fgh
a kto traci czas na robienie takich bzdur jak "dane cennikowe" ?
10 8
odpowiedź
User
Fik
A to ciekawe. Pamiętam z jakiegoś ostatniego zestawienia, że SHOW odnotowało największy spadek w segmencie rzędu prawie 30%. To niby jakim cudem ma wyższe wpływy reklamowe? Podają reklamodawcą sprzedaż sprzed dwóch lat?
10 8
odpowiedź