SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy w TVN tanieją o 25 proc., „Fakty” poniżej 20 tys. zł

W cenniku reklamowym TVN spoty są średnio aż o 25,6 proc. tańsze niż rok wcześniej. Obniżki najmocniej widać w przypadku wieczornego pasma informacyjnego z „Faktami”.

Reklamy w TVN tanieją o 25 proc., „Fakty” poniżej 20 tys. zł

W styczniowej ofercie reklamowej TVN cena żadnego 30-sekundowego spotu nie przekracza 30 tys. zł. Najdroższe są reklamy przy „Faktach”: emisja w dzień powszedni kosztuje 26,3 tys. zł, w sobotę - 19,9 tys. zł, a w niedzielę - 29,9 tys. zł. Tymczasem przed rokiem ceny spotów przy programie wynosiły od 33,7 do 36,5 tys. zł.

Staniały też reklamy przy innych programach z wieczornego pasma informacyjnego TVN. Ceny spotów przed serwisem sportowym wynoszą obecnie od 15,2 do 26,7 tys. zł (przed rokiem było to 28,1-31,2 tys. zł), przed prognozą pogody - od 15,3 do 23,6 tys. zł (wobec 22,5-25,2 tys. zł rok wcześniej), natomiast przed „Uwagą!” - od 13 do 17,7 tys. zł (wobec 18,2-22,8 tys. zł przed rokiem).

>>> „Fakty” straciły 800 tys. widzów, „Wydarzenia” zyskały 300 tys.

Reklamy przy serialu „Na Wspólnej” kosztują obecnie 22,1 tys. zł, o 4,9 tys. zł mniej niż rok wcześniej. Natomiast za spot przy „W-11 wydziale śledczym” trzeba obecnie zapłacić 12,2-13,1 tys. zł (wobec 17,5-17,6 tys. zł przed rokiem).

Z kolei najdroższy spot przy piątkowym wieczornym filmie kosztuje 20,1 tys. zł (0,6 tys. zł mniej niż przed rokiem), przy sobotnim - 17,2 tys. zł (2,3 tys. zł więcej niż rok wcześniej), a przy niedzielnym - 17,7 tys. zł (aż o 5,2 tys. zł mniej niż przed rokiem).

Za to zdecydowanie droższe niż rok wcześniej są pakiety GRP. W tym skierowanym do mężczyzn w wieku 16-39 lat cena jednego GRP wynosi 5,34 tys. zł, o 1,3 tys. zł więcej niż rok wcześniej. Natomiast za jeden GRP w pakiecie dla wszystkich widzów w wieku 16-49 trzeba zapłacić 3,3 tys. zł, o 490 zł więcej niż przed rokiem.

W listopadzie br. udział TVN w rynku telewizyjnym wyniósł 12,99 proc., o 2,49 pkt proc. mniej niż przed rokiem, a w grupie 16-49 - 14,87 proc., o 1,51 pkt proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegółowe dane).

W zeszłym tygodniu sprzedaż swojego styczniowego cennika reklamowego i oferty związanej z transmisjami igrzysk olimpijskich Soczi 2014 zaczęła Telewizja Polska (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy w TVN tanieją o 25 proc., „Fakty” poniżej 20 tys. zł

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
Nikt już nie chce się reklamować w telewizji dla inteligentnych inaczej?!!! :-)
36 14
odpowiedź
User
agdziebankiwięcejbakówmituteraz
Dziwię się, co to banki przestały szastać pieniędzmi? Dać mi tu celebrytów z kontraktami za miliony. Niech lud widzi, w co się inwestuje jego krwawicę z kredytów hipotecznych. He! He!
8 9
odpowiedź
User
note2.0elo
"analityk" napisał(a): Nikt już nie chce się reklamować w telewizji dla inteligentnych inaczej?!!! :-)


Styczeń nie jest atrakcyjnym miesiącem dla reklamodawców. Wtedy dopiero planowane są budżety, a w konsekwencji działania marketingowe, PR, a także kampanie reklamowe. Poza tym przestań się podpisywać jako analityk, bo jesteś zwykłym idiotą.
9 9
odpowiedź
User
Osbourne Cox
Styczen 2014 nie jest atrakcyjny dla reklamodawcow? Styczen 2013 był 25% bardziej atrakcyjny?
8 8
odpowiedź