SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy wideo online farmaceutyków najczęściej oglądane na YouTube

Wśród reklam wideo online promujących farmaceutyki, w grudniu 2016 r. najwięcej internautów oglądało spoty produktów na grypę i przeziębienie. Reklamy wideo produktów farmaceutycznych dotarły do największej liczby internautów poprzez serwis YouTube (36,8 proc.), za którym uplasowały się serwisy Grupy Wirtualna Polska i Grupy TVN - wynika z analizy Gemiusa.

Shutterstock.com Article

Spoty wideo produktów farmaceutycznych prezentowane w polskim internecie oglądało w grudniu 2016 r. niemal 11,3 mln realnych użytkowników (źródło: gemiusAdReal). Dzięki 77,5 mln wyświetleń dotarły one do blisko 41,3 proc. wszystkich polskich internautów (PC).

W zestawieniu wydawców, u których reklamowano farmaceutyki, niepodzielnie króluje YouTube. Ten wydawca, głównie za sprawą spotów koncernu Reckitt Benckiser, ma największy udział w reklamie wideo produktów farmaceutycznych - oglądało tam je niemal 36,8 proc. internautów spośród tych, którzy zetknęli się z analizowaną kategorią spotów (ponad 4,1 mln osób).

Za YouTube uplasowała się Grupa Wirtualna Polska, w której serwisach reklamy wideo farmaceutyków oglądało 19,7 proc. badanej grupy użytkowników sieci (ponad 2,2 mln), a podium zamyka Grupa TVN z wynikiem 16,3 proc. (ponad 1,8 mln realnych użytkowników).

Pierwsze miejsce w rankingu marek farmaceutycznych, których reklamy wideo online obejrzało najwięcej internautów, zajmuje spray do nosa Marimer w wersji dla niemowląt. Spoty tego preparatu odtwarzało prawie 34,3 proc. polskich użytkowników sieci oglądających kreacje online farmaceutyków (3,9 mln realnych użytkowników, z czego 54 proc. to kobiety). Drugą pozycję w zestawieniu zajęła marka Vicks (23,4 proc. i 2,6 mln realnych użytkowników). Top 3 zamyka Vibovit Max Odporność, którego reklamy wyświetlało 22,8 proc. internautów oglądających kreacje online farmaceutyków (niemal 2,6 mln realnych użytkowników).

Żadna z kreacji, które znalazły się w Top 3 marek, nie była wyświetlana na YouTube jako głównym medium internetowym. Spot Marimera (Nepentes Pharma) wyświetlany był głównie na stronach należących do Grupy Wirtualna Polska oraz na gry.pl, a Vicks (Procter & Gamble) i Vibovit Max Odporność (Teva) królowały wśród reklam wideo preparatów farmaceutycznych w serwisach Grupy TVN.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy wideo online farmaceutyków najczęściej oglądane na YouTube

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl