SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekord Wyborczej, Radio Maryja prawie jak TVN

W marcu pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych mediów utrzymała Gazeta Wyborcza, gromadząc rekordową liczbę cytowań - 1635.

Pierwszą piętnastkę rankingu powołań zamykają TVN i Radio Maryja, które dzieli różnica 1 publikacji - wynika z rankingu, przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów.

Najwięcej powołań dotyczyło Gazety Wyborczej, na którą powoływano się rekordową liczbę razy - 1635. W ten sposób Wyborcza wyprzedziła Rzeczpospolitą różnicą ponad 600 publikacji. Jak dotąd między wymieniającymi się palmą pierwszeństwa liderami nie było tak znacznej różnicy cytowań. Wysoką pozycję Gazecie Wyborczej zapewniły m.in. powołania w kontekście przeglądów prasy, polityki polskiej, ekonomii i afery związanej z domniemanym nielegalnym finansowaniem Samoobrony.

W rankingu mediów najczęściej cytowanych poza przeglądami prasy również zwyciężyła Gazeta Wyborcza.

Gazeta Wyborcza  -1635
Rzeczpospolita - 1033
Życie Warszawy - 496
Newsweek - 214
Puls Biznesu - 209
Gazeta Prawna - 194
Fakt - 176
Super Express - 159
Nasz Dziennik - 136
Trybuna - 121
Wprost - 116
Radio Zet - 104
Parkiet - 102
TVN - 99
Radio Maryja - 98

Radio Zet zachowało pierwsze miejsce wśród stacji radiowych i było najczęściej powoływane w kontekście polityki polskiej i rynku mediów. Drugie miejsce wśród radiostacji zajęło Radio Maryja, dzięki doniesieniom o polityce polskiej. Na szczycie zestawienia najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych dokonała się zamiana miejsc - liderem został TVN, detronizując TVN24. Trzecie miejsce wśród stacji telewizyjnych należy do Polsatu.

Onet.pl utrzymał pozycję lidera wśród portali internetowych. Za Onet.pl uplasował się portal Interia.pl. Jednak żadna z informacyjnych stron internetowych nie trafiła do pierwszej piętnastki najchętniej cytowanych mediów.

W marcu media podejmowały temat m.in. odnalezienia worków z aktami w IPN i bałaganu w tym urzędzie, afery związanej z domniemanym nielegalnym finansowaniem Samoobrony, afery związanej z inwigilacją dziennikarzy Rzeczpospolitej oraz ptasiej grypy. Najczęstszym tematem powołań były – tradycyjnie - wzmianki w przeglądach mediów oraz polityka polska.

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tygodników ogólnopolskich pozostał tygodnik Newsweek. Na drugie miejsce spadł Wprost, trzecie zajęła w marcu Polityka, która nie zakwalifikowała się do pierwszej piętnastki najchętniej cytowanych mediów. Wśród tabloidów prowadzi Fakt, wygrywając z Super Expressem różnicą 17 powołań.

85 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 15 proc. - lokalnych. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem ponownie zostało Życie Warszawy.

Marcową analizę przeprowadzono na podstawie 4820 wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych z okresu 1-31 marca 2006 r. Dziennikarze odnosili się w nich do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 6296 razy (2531 razy w prasie, 2457 w telewizji i 1308 w radiu).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rekord Wyborczej, Radio Maryja prawie jak TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl