SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Rekordowo niska oglądalność „wielkiej czwórki”. Festiwal Kabaretu w Koszalinie ratingowym hitem

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w lipcu br. zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49 był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się Festiwal Kabaretu w Koszalinie oraz „Fakty” - raport Wirtualnemedia.pl.

fot. shuttlerstock Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2017 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem lipca 2016 roku zmniejszył się o 8,05 proc. i wyniósł 10,05 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 6,55 proc. do 8,85 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła TVP1. Jej wynik w porównaniu do lipca 2016 roku zmalał o 19,01 proc. do 8,22 proc. Jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, jest to najniższy miesięczny wynik tej stacji w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (6,08 proc. udziału; wzrost o 0,66 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 36,59 proc. w lipcu 2016 roku do 33,20 proc. w lipcu 2017 roku - najniższego miesięcznego wyniku czterech głównych stacji w historii pomiarów oglądalności w naszym kraju.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24, który zanotował najwyższy miesięczny udział w historii. Jego udział wyniósł 5,39 proc., po wzroście o 13,95 proc.

Szóste było TVP Info, którego udział zwiększył się o 19,48 proc. do 5,09 proc. Również i ta stacja lipiec 2017 roku zakończyła z jednym z najwyższych udziałów w historii nadawania.

Oba kanały w lipcu br. obszernie relacjonowały wizyty Donalda Trumpa oraz brytyjskiej pary książęcej w Polsce, a także bardzo medialne wydarzenia sejmowe, którym towarzyszyły protesty uliczne.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,67 proc.; wzrost 31,54 proc. - największy w top 10), TV Puls (3,15 proc.; - 5,12 proc.), TVN7 (3,13 proc.; - 7,40 proc.) i Puls 2 (1,99 proc.; + 9,34 proc.).

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,49 proc., po spadku o 9,88 proc. Drugą lokatę zajął TVN. Jego wynik w lipcu br. zmniejszył się o 3,06 proc. do 11,09 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (5,23 proc udziału; w dół o 1,88 proc.), która wyprzedziła TVP1 (4,98 proc.; - 28,14 proc.). Obie stacje publicznego nadawcy w tym ujęciu zanotowały najniższe wyniki w historii.

W grupie wiekowej 16-59 liderem też był Polsat (w dół o 7,11 proc. do 11,36 proc.).

Największą widownię w lipcu 2017 roku, zgromadziła druga część tegorocznego Festiwalu Kabaretu w Koszalinie, którą w zeszłą niedzielę transmitował Polsat. Widowisko to miało średnio 2,82 mln osób, a udział stacji w tym czasie wyniósł 24,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Pierwszą część śledziło średnio 2,57 mln widzów (21,44 proc. udziału; trzecia pozycja w zestawieniu), a trzecią - 1,92 mln widzów (22,64 proc. udziału; ósma pozycja w zestawieniu). Wszystkie trzy części XXIII Festiwalu Kabaretu w Koszalinie miały średnio niemal 2,5 mln widzów, co dało Polsatowi 24,2 proc. udziału.

Drugie miejsce wśród hitów tygodnia zajęły „Fakty” TVN, które 20 lipca obejrzało 2,77 mln widzów (30,61 proc. udziału).

Czwarta pozycja należała do „Sprawy dla reportera”. Program Elżbiety Jaworowicz w zeszły czwartek na antenie TVP1 śledziło średnio 2,39 mln widzów (18,33 proc. udziału).

Oczko niżej znalazły się „Wiadomości”. Wydanie dziennika Jedynki z 16 lipca br. zgromadziło 2,37 mln widzów, co dało stacji 20,55 proc. udziału.

Trzecim najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu był „Teleexpress” TVP1, który 2 lipca obejrzało 2,21 mln widzów (22,25 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo po 6 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVN i TVP1. Pięć lokat należało do programów Polsatu, a trzy - do TVP2.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rekordowo niska oglądalność „wielkiej czwórki”. Festiwal Kabaretu w Koszalinie ratingowym hitem

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ała
TVP1 utrzymuje trzydziestoprocentowe spadki w komercyjnej, a także poszerzonej komercyjnej.
Najlepsze Fakty już o prawie 0,4mln nad Wiadomościami w 4+.
Przewaga TVN nad TVP1 w komercyjnej już dwukrotna.

Oczywiście to lato, a i miesiąc nietypowy. Tyle, że rządowe zapowiedzi głoszą wiele nietypowych miesięcy.

Tym niemniej jesień powinna dać trochę oddechu TVP. A i skoki niedługo. Będzie można udawać, że Teleexpress ma 5 milionów trzyminutowych widzów;)
48 10
odpowiedź
User
ola
Koszaliński kabareton the best!
8 14
odpowiedź
User
dpll
Czy wie ktoś może, jakie są wyniki oglądalności Ostródy (POLO TV) i skoków w Hinterzarten (Eurosport 2)?
10 1
odpowiedź
User
Max
A jaka była oglądalność Żużla w Polsacie w sobotę były super zawody.
11 1
odpowiedź
User
MS News
A jaka była oglądalność Żużla w Polsacie w sobotę były super zawody.


Też właśnie jestem tego ciekaw. Na pewno nie większa niż 1,6 mln. Może wkrótce ukaże się artykuł z danymi oglądalności żużlowych zawodów. Dawno nie było żużla w prime-timie.
11 1
odpowiedź
User
prawnik
A jaka była oglądalność Żużla w Polsacie w sobotę były super zawody.


Też właśnie jestem tego ciekaw. Na pewno nie większa niż 1,6 mln. Może wkrótce ukaże się artykuł z danymi oglądalności żużlowych zawodów. Dawno nie było żużla w prime-timie.


Oglądałem. Chcę więcej żużla!
8 0
odpowiedź
User
Polak
Widzę, że wśród programów dla 4+ całe podium zajęte przez kabarety.
10 2
odpowiedź
User
aaa
TVP1 utrzymuje trzydziestoprocentowe spadki w komercyjnej, a także poszerzonej komercyjnej.
Najlepsze Fakty już o prawie 0,4mln nad Wiadomościami w 4+.
Przewaga TVN nad TVP1 w komercyjnej już dwukrotna.

Oczywiście to lato, a i miesiąc nietypowy. Tyle, że rządowe zapowiedzi głoszą wiele nietypowych miesięcy.

Tym niemniej jesień powinna dać trochę oddechu TVP. A i skoki niedługo. Będzie można udawać, że Teleexpress ma 5 milionów trzyminutowych widzów;)
Przypominam, że tvp nie ściga się w komercyjnej, więc porównywana może być tylko w 4+.
6 12
odpowiedź
User
moro
Przypominam, że tvp nie ściga się w komercyjnej, więc porównywana może być tylko w 4+.


Kto powiedział, że się nie ściga? Patrząc na propozycje programowe, odnoszę przeciwne wrażenie.
A że są na żenującym poziomie, to całkiem inna sprawa...
7 4
odpowiedź
User
kaczorek
wyłączcie tą wkur....jacą muzykę w tle podawanych informacji bo nie da się was słuchać ,co za idiota jest za to odpowiedzialny,należałoby go wylać z pracy chyba to jakiś kolega Shetyny robi wrogą robotę
2 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry