SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Producent Reserved i Sinsay przebił miliard zysku. Wyhamował wzrost w e-commerce

W zeszłym roku finansowym koncern odzieżowy LPP przy 15,93 mld zł wpływów osiągnął swój rekordowy zysk netto - 1,09 mld zł. W ostatnim kwartale zmalała sprzedaż internetowa, a w Polsce liczba sklepów stacjonarnych przekroczyła tysiąc. Zdecydowanie najszybciej rosnącą markami są Mohito i Sinsay.

Grupa LPP w minionym kwartale finansowym, czyli od listopada ub.r. do stycznia, zwiększyła przychody sprzedażowe rok do roku o 23,1 proc. do 4,185 mld zł. To minimalnie więcej od średniej prognoz zebranych przez PAP - 4,178 mld zł.

Zysk operacyjny wyniósł 435,5 mln zł, a zysk EBITDA - 755,2 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał 314,2 mln zł zysku operacyjnego i 610,2 mln zł EBITDA.

Sinsay przed Reserved

Sprzedaż marki Sinsay poszła w górę rok do roku o 28,8 proc. do 1,53 mld zł. - Dzięki intensywnym otwarciom nowych sklepów stacjonarnych oraz wejściu na nowe rynki z e-sklepami - wyliczono w sprawozdaniu firmy.

Sinsay wyprzedziło pod tym przychodów Reserved, które zanotowało wzrost o 15 proc. do 1,5 mld zł. Największą dynamikę procentową osiągnęło Mohito - 33,9 proc. do 362,1 mln zł („dzięki dopasowaniu kolekcji do gustów klientek; wysokie dynamiki sprzedaży omnichannelowej - Słowenia, Serbia i Bułgaria oraz sklepu internetowego – Niemcy, Czechy i Węgry”.

LPP ma ponad tysiąc sklepów w Polsce

Na koniec stycznia br. do grupy LPP należało 1 962 sklepów stacjonarnych, o 282 mniej niż przed rokiem, bo firma wiosną ub.r. wycofała się z Rosji, sprzedając tamtejszą sieć.

W Polsce liczba jej placówek przekroczyła tysiąc, rosnąc przez rok o 66 do 1 018. Dużo mocniej zwiększyła się na rynkach zagranicznych - o 205 do 856. Natomiast sieć stacjonarna Sinsay urosła o prawie połowę - z 501 do 737 sklepów.

70 proc. e-zakupów w aplikacji mobilnej

Kwartalne wpływy z e-commerce nieznacznie zmalały - z 1,16 do 1,15 mld zł, co według LPP wynika z „powrotu klientów do sklepów stacjonarnych i znaczącej redukcji wydatków na performance marketing, ze względu na sporą część kolekcji marek dedykowaną tylko do tego kanału”.

Przy czym w Polsce sprzedaż internetowa wzrosła o 14,1 proc. do 516,2 mln zł, a jej udział w łącznych wpływach - z 28,4 do 29,1 proc. Natomiast za granicą przychody zmalały z 709,3 do 630,4 mln zł, a ich udział - z 34,2 do 27,4 proc. W zeszłym kwartale na aplikacje mobilne przypadało już 86 proc. odwiedzin i 70 proc. (w Polsce 45 proc.) sprzedaży e-commerce.

Za to sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła z 2,28 do 2,98 mld zł (w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni handlowej - o 12,2 proc. do 595 zł). Była jednak niższa niż w poprzednich dwóch kwartałach, gdy przekraczała 3 mld zł.

W całym minionym roku sprzedaż porównywalna w sklepach stacjonarnych wzrosła o 17 proc., a sprzedaż internetowa - o 19,3 proc.

Ponad 100 nowych sklepów Sinsay

W czwartym kwartale wydatki inwestycyjne wyniosły 317,3 mln zł tj. 22,9 proc. rdr więcej na działalności kontynuowanej. Nakłady na sklepy wyniosły 228,9 mln zł, a na infrastrukturę i IT 88,4 mln zł.

Na 2023/24 LPP planuje intensywny rozwój sieci w 2023/24 w Europie Południowej - ok. 150 nowych sklepów (ponad 100 marki Sinsay) w regionie SEE: Rumunia (+50), Chorwacja (+20), Bułgaria (+20), Serbia (+20), pozostałe kraje (+40); ekspansję sklepów stacjonarnych Sinsay i Reserved we Włoszech (+20) oraz sklepów Sinsay w Grecji (+8), a także otwarcie sklepu internetowego w Bośni i Hercegowinie.

Celem LPP na 2023/24 jest wzrost rentowności - marża brutto na sprzedaży na poziomie 51-53 proc., a marża EBIT ponad 10 proc. Nakłady inwestycyjne są planowane na 1,1 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Producent Reserved i Sinsay przebił miliard zysku. Wyhamował wzrost w e-commerce

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ŚOU
A co słychać na rynku rosyjskim L P P?
odpowiedź
User
mike
Aż tak podrożało bo raczej wątpię aby klientów przybyło.
odpowiedź
User
Tolka
Sinsay to najgorszy chiński badziew
odpowiedź