SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Restrykcyjność polityki handlowej TVN to brak elastyczności. TVN Media po audycie (opinie)

Polityka handlowa TVN jest udaną próbą skorelowania ceny zakupu z wielkością inwestycji. Jej restrykcyjność  oznacza jednak brak  elastyczności i możliwości  reagowania na zmiany rynkowe. Nie ułatwia to funkcjonowania  graczom na tym rynku i nie zawsze TVN staje się beneficjentem zaistniałych zmian - komentują dla Wirtualnemedia.pl Daria Sacha z MEC i Maciej Niepsuj z MullenLowe MediaHub.

Piotr Tyborowicz, prezes TVN Media Article

Firma konsultingowa Deloitte po przeprowadzeniu audytu działań sprzedażowych TVN Media w 2016 roku stwierdziła, że transakcje sprzedaży telewizyjnego czasu reklamowego przeprowadzone w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2016 roku zostały zrealizowane zgodnie z postanowieniami polityki handlowej w zakresie odnoszącym się do cen przyjętych w transakcjach sprzedaży.

- Wprowadzając jasne i przejrzyste zasady handlowe chcemy budować dobre i trwałe relacje z naszymi partnerami biznesowymi. Zależy nam również na tym, aby rynek reklamy telewizyjnej w Polsce rozwijał się na uczciwych i zdrowych zasadach z korzyścią dla wszystkich jego uczestników - mówi Piotr Tyborowicz, prezes TVN Media.

Nową politykę handlową TVN Media wprowadziło po raz pierwszy w 2014 roku. Uaktualniana jest regularnie, co rok. Jej zapisy regulują opcje i warunki zakupu czasu antenowego w programach telewizyjnych rozpowszechnianych przez nadawców reprezentowanych przez spółkę. Do najważniejszych jej zasad należą m.in. jednolite warunki handlowe uzależnione od wysokości rzeczywistych inwestycji, wzajemne respektowanie obowiązujących formalnie deklaracji oraz transparentność podejmowanych działań wsparta publikacją raportów niezależnych audytorów potwierdzających brak odstępstw od obowiązujących reguł.

Daria Sacha, managing partner w domu mediowym MEC ocenia politykę handlową TVN Media jako dość udaną próbę skorelowania ceny zakupu z wielkością inwestycji.

- Jej restrykcyjność oznacza jednak brak elastyczności i możliwości reagowania na zmiany rynkowe. Nie ułatwia to funkcjonowania graczom na tym rynku i nie zawsze TVN staje się beneficjentem zaistniałych zmian. Trzeba przyznać, że twórcy polityki uważnie obserwują, analizują rynek i z roku na rok polityka jest korygowana tak, aby dopasować się do układu sił i zmian rynkowych. Rynek jednak pędzi dalej. Niestety w postępowaniach przetargowych spora cześć graczy ignoruje fakt istnienia tej polityki i dzieje się to za przyzwoleniem audytorów - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Sacha.

Z kolei Maciej Niepsuj, tv buying director w MullenLowe MediaHub uważa jej wprowadzenie przez TVN Media za małą, rynkową rewolucję. - Nie wiem, czy aż w takim stopniu wpłynęła na rynek jak jej twórca sobie założył, niemniej trzeba przyznać, że w połączeniu z konsekwencją z jaką TVN Media ją stosuje, miała i ma duży wpływ na to, jak podobne zbiory zasad są przez rynek postrzegane. Ja osobiście odbieram ją, co prawda niebezkrytycznie, niemniej jednak pozytywnie. Ciekawy jestem tylko tego co się stanie z tą konsekwencją jeżeli sytuacja rynkowa zmieni się na niekorzyść TVN Media? - zastanawia się Maciej Niepsuj.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Restrykcyjność polityki handlowej TVN to brak elastyczności. TVN Media po audycie (opinie)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl